Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM Freeride E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    KTM Freeride E

    Ser ju lovande ut.

    Click image for larger version

Name:	freeride.jpg
Views:	1
Size:	151.7 KB
ID:	874131Click image for larger version

Name:	freeride21.jpg
Views:	1
Size:	453.2 KB
ID:	874132Click image for larger version

Name:	freeridee1.jpg
Views:	1
Size:	668.6 KB
ID:	874133
    http://www.youtube.com/frefeh
    http://vimeo.com/user1342227/videos

    #2
    http://www.ktmfreeride-e.com/en

    Click image for larger version

Name:	freeride4.jpg
Views:	1
Size:	484.3 KB
ID:	845168Click image for larger version

Name:	freeride3.jpg
Views:	1
Size:	217.7 KB
ID:	845169
    http://www.youtube.com/frefeh
    http://vimeo.com/user1342227/videos

    Comment


      #3
      110 kg
      http://www.youtube.com/frefeh
      http://vimeo.com/user1342227/videos

      Comment


        #4
        Efter alla koncept och framskjutna releasedatum - äntligen här alltså!
        110 kg 42 nm kan nog bli en riktigt kul ljudlös och utsläppsfri hoj: vill ha!

        Comment


          #5
          Se upp på elljusspåren, hahaha
          / Blutor

          Comment


            #6
            Fantastiskt koncept, där eldriften verkligen är helt rätt. Drifttiden är enda punkten den fallerar på för körning i skogen.

            Comment


              #7
              Hur länge kan man köra på en laddning ungefär? Hur lång tid tar en laddning? Ingen service alls? Pris?

              Comment


                #8
                Detta kan bli kul att se
                http://youtu.be/REIhSasJTSo

                Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

                Comment


                  #9
                  Finns tydligen redan för provspakning.

                  http://www.blocket.se/lund/KTM_Freer....htm?ca=22&w=3

                  Comment


                    #10
                    Kul att det börjar hända grejer med el-cross/enduro! Men priset och 110 kg om man jämför med en Freeride 250R...

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by ekky7 View Post
                      Hur länge kan man köra på en laddning ungefär? Hur lång tid tar en laddning? Ingen service alls? Pris?
                      Ca 40 min i högsta läget, men det var en testhoj vill jag minnas.

                      Comment


                        #12
                        JE68 i Löddeköping har två stycken... jag har provat DEMO under en 10 minuters snabb sväng för några veckor sedan...
                        Engdahls är ju för tillfället de enda aktoriserade "Freeride E" KTM återförsäljare i Sverige, och har haft dem i butiken sedan mitten sommar.

                        Det blev en roligt upplevelse... jag var förvånade hur bra vrid/moment fanns i den (nästan) ljudlösa liten hoj.

                        Okej... acceleration/motor effekt inte blev som en fullblod enduro/cross hoj precis... Det kändes mer som ett linjär 100 - 125cc lätt mc/gatu hoj... inte alls den "slagkraft" av ett modern 125cc 2t MX t.ex... men gediget ändå.

                        Storleks mässigt - Freeride E é rätt så smidigt och lätt... men det kändes inte (för mig) som en "fullvuxet" cross... det va mer i stil med ett 4/5-dels skala "fmx hoj" (om Ni forstår vad jag menar?)
                        Egonomiskt var den liknande både 250 2t och 350 4t Freeride modeller... det kanske inte är så konstigt; i och med det finns en del gemensamma ram/chassis komponenter, mellen dessa tre.

                        Det ska bli roligt att se vad händer nar den "enduro" versionen (med lampor*) kommer - Jonte/Anders berättade att det kommer kunna registreras... aktion radie mella 40 minuter till @ 1 timme eller lite mer (beroende på intensitet kör stil/terräng/vägar)

                        *Demo modellen på JE68 för tillfället ar den "cross" versionen utan lampor.

                        Om några år till kanske det kommer bli MXGP "E" klass eller kanske "enduro" tävlingar (elduro?)... Så snabbt det finns fler fabiker som konkurerar, då borde tekniken utvecklas snabbare, med ökade batteri kraft, kortare laddnings tider och ökade räckvid.

                        En sak jag reflekterade över efter; det var säkert den första "cross provkörning", jag har någonsin varit med om, där jag har lagt märke till kedjans ljud nivå, mer an motorn! :)
                        Last edited by troy safari carpenter; 09-18-2014, 01:14 AM.
                        swedishmotosafaris

                        Comment


                          #13
                          [QUOTE=troy safari carpenter;632509

                          [I]Om några år till kanske det kommer bli MXGP "E" klass eller kanske "enduro" tävlingar (elduro?)... Så snabbt det finns fler fabiker som konkurerar, då borde tekniken utvecklas snabbare, med ökade batteri kraft, kortare laddnings tider och ökade räckvid.[/I]



                          Har som åskådare bevittnat EGP, problemet med dessa lopp var att varje varv gick långsammare och långsammare och efter en kvart så var det några som stod still efter bankanten. Insåg då att elhojar har lång väg kvar till allt annat än lekfordon hemma på tomten.
                          Därmed inte sagt att jag dissar Eride, vill gärna ha en!

                          Comment


                            #14
                            Tjena Henrik,

                            Håller med dig... laddningstid och åktid/räckvid ar ju de storsta bovarna just nu, jämfört med traditionella drivmedel.

                            Jag faktiskt fick en mindre hjärtinfarkt nar jag frågade kostnade till en extra reserv batteri patron till E-ride (men syfte att man kunde köra på reserven medan andra laddats på den fiffiga laddnings dosa som höjen kommer med).

                            Det blev en ganska dyrt kalkyl för att åka ljudlös, kan man säger.

                            För min del, hade jag ett hustomt @ 5 hektar, med en fiddycross/minicoss liknande banor då jag vill köra utan att gör grannarna som bo bredvid skitförbannade... hade E-freeride blivit en möjlighet (även om betydligt dyrar an vad jag kunde köpa en 350 4t freeride till - om man räknar med E-ride reserv batteri). men tyst ar det :)

                            Endast problem som kvarstår nu é dammet... (wink) ... någon som ville uppfinna ett revolutionärt ban-bevättnings system tillsammans med mig som vi kan börjar sälja...? hahaha!
                            swedishmotosafaris

                            Comment


                              #15
                              Ja 35700:- för ett batteripaket hos Karlströms lockar ju inte direkt..

                              Comment

                              Working...
                              X