Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rengöring av spridaren löste problemet. Skönt med enkla lösningar! Det funkade att blåsa bakvägen med tryckluft och spolarvätska via en liten slangbit.
    Tackar för hjälpen!

Comment

Vassego

Comment

Det här att rengöra spridaren är bara en nödlösning i fält tyvärr, spridaren blir aldrig 100 igen.

Min spridare gick först 50h sen satte den igen sig sen gick hojen inte 100% igen och behövde rengöras var 10e timme typ. Kevasmek sa även att det bara är att byta tyvärr.

Comment

Har funkat på min 570 i ca 25 timmar nu?köper inte ny spridare förrens det är nödvändigt.

Comment

Funkar fint på kompisens fs 570 den har nig snart rullat 200timmar efter rengöring

Comment

Säkra dom fungerar 100% då? Min hoj gick också efter rengöring men när man bytte spridare var det ändå som natt och dag. Keva har ALDRIG försökt lura på mig att köpa grejjer jag inte behövt utan tvärtom innan och efter mina erfarenheter är det bara att byta spridare samt att jag litar på dom 120%.

Men sen att ni kör stora hojjar är skillnad säkert minimal då effekten ändå inte utnyttjas på samma sätt.

Comment

Du kanske har rätt,den kanske bara funkar halvdant men kan inte minnas att den gick bättre än så.Man får väl krypa till korset och köpa en spridare så småningom.

Comment

Har precis köpt en 450FE-10 med 106 timmar på timräknaren, vad tror ni om kolvbyte? Är det dags, enl uppgift så skall den använts av en motionär dvs inte vara tävlingskörd.
                  Och vara väl servad.
                  Blogg, http://ducce-999.blogspot.com/

Comment

Originally posted by Robnek View Post
                    Har precis köpt en 450FE-10 med 106 timmar på timräknaren, vad tror ni om kolvbyte? Är det dags, enl uppgift så skall den använts av en motionär dvs inte vara tävlingskörd.
                    Och vara väl servad.
                    Finns en tråd för Husaberg med 70graders motorn.

https://forum.soe.se/showthread.php?33051-Husaberg-2009

Tror nog det inte är någon fara med kolven efter 106 timmar.Vi är några som har haft lite oflyt med vevlager och vevstakar men det är ganska ovanligt.

Comment

Ok tack, då håller jag till där ist! :)
                      Blogg, http://ducce-999.blogspot.com/

Comment

Tjena, här har det inte varit aktivitet på länge. Jag har börjat snegla på att köpa en KTM 500 exc för att ha en bra allroundhoj och tänkte höra om jag är rätt ute.
                        Jag började tyvärr med en 690 enduro som var alldeles för stor och klumpig för mitt tycke och smak. Sedan blev det motionärsdrömmen 350 excf som jag har nu, men den känns istället begränsad till enbart bökigare enduro och små stigar.

Anledningen till att 500:an lockar är ju att även kunna hänga på grusgängen här i trakten, samt eventuellt slänga på ett mountainhorse-kit och även motard-kit utan att den skäms för sig.
                        Smidigheten verkar den ju ha iaf, eller vad säger ni? Jag är en glad motionär som kör för att det är förbannat skoj utan att jaga tider eller så.
                        Jag vill kunna åka allt från små stigar/enduroslingor till grusbus och eventuellt även lite lek på gokartbanor.
                        Oron är dock att den ska kännas för brutal i skogen för mig som är ganska otränad. (Jobbar på det dock)

Ge mig feedback på era monster tack. Mvh / Björn

Comment

Kör min 500 sedan ett bra tag tillbaka och jag köpte den med precis samma intention som du.

Kunna köra skog, grus och gata om det kniper lite. Än så länge har jag inget att klaga på, bästa hojen jag ägt...
                          Får erkänna att jag sneglar lite på en 690 just för att kunna köra lite längre sträckor och mer äventyrsrelaterad körning men i så fall kommer jag byta in min 500 mot en 350 för jag tror aldrig en 690 kan ersätta en 500'a i skogen.

Körde en veckas motardkörning med min 500 denna sommaren och det gick fint. Man kör ju inte 80 mil på en dag precis men ett par timmars körning pallade jag med iaf innan jag kände att det vart lite obekvämt att sitta där på sadeln =)

Det är en fantastisk hoj och installerar du en rekluse med så har du mitigierat mkt av det jag ansåg var jobbigt med att ha en så stor hoj i skogen.
                          Gamla synder
                          KTM 250 exc-f -08 orange styre
                          KTM 250 exc-f -08 grått styre
                          Gas Gas ec200 -08
                          KTM exc 450 -05

Det nu något avstannade, sett ur dokumentationsperspektiv, projektet att bygga om en Wildstar
                          http://www.customizers.se

Comment

Det var ju kul att höra. Har Rekluse på nuvarande hoj och det kommer jag garanterat att ha på nästa också. Grymt skönt och energibesparande.

Comment

Originally posted by Bearwood View Post
                              Det var ju kul att höra. Har Rekluse på nuvarande hoj och det kommer jag garanterat att ha på nästa också. Grymt skönt och energibesparande.
                              Jag är skitnöjd med min. Så det är ett bra köp. Men ska du köra motard lite mer seriöst funkar inte rekluse. Så rekluse i skogen. På grus och asfalt vanlig koppling eller slir.
                              Det är töntigt med avåkningszoner.

Comment

Originally posted by Jonatan View Post
                                Jag är skitnöjd med min. Så det är ett bra köp. Men ska du köra motard lite mer seriöst funkar inte rekluse. Så rekluse i skogen. På grus och asfalt vanlig koppling eller slir.
                                Ok, tack för info. Har inga planer på något superseriöst motardande, utan mer att bara åka och ha lite kul på SMC´s knixkurser på gokartbana samt lite åkande till jobbet ibland.
                                Men motardkit står ju inte högst på önskelistan i vilket fall. Får se hur de blir med den saken.
                                Det känns som att det kan vara en bra allrounder iaf.

Comment

Working...
                                X