Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Www.wings.si
    lika bra kvalité som Akra fatt billigare.Typ halva priset,bägge är tillverkade i Slovenien.

Comment

Originally posted by Rockabilly View Post
      Huvudsakligen för att jag hittade en begagnad som jag tyckte såldes till ett bra pris. =)
      Dock hade den ett annat ID (SXS08450512) så jag är osäker på om den alls är för min hoj.

Har du något annat förslag på vad man borde sikta in sig på som är prisvärt?
      Jag köpte FMF helsystem i titan. Mest för att jag fick det för 500$ typ. Men då kollade jag alla tillverkare, acra är väl fina men jag gillar inte deras header om du ska byta upp. I alla fall om man ska ha någon sort powerbomb eller liknande. Många gillar wings som Janko säger. Men jag tittade mest på Pro Circuit, Yoshi och Leovince.
      Det är töntigt med avåkningszoner.

Comment

Sist jag luskade slipon var det samma för alla ktm 4t och husa 4t med avgas på höger sida.
        Värt att tänka på är att man får en dämpare som klarar bullergränserna på banor och om det behövs följer med insats för att begränsa ljudet.

//J - Nöjd ägare av Wings slipon.
        Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
        Gökuret KTM 350 SXF -12
        Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Goddag!

Vad med om något skumt vid gårdagens körning.
          Efter en nedförsbacke med motorbroms var det dags att slå på igen, dock vart det bara en kraftig smäll, baktändning, och hojjen dog, startade inte på första försöket vilket den alltid gör annars. Den hoppade dock igång igen efter ett nytt försök. Tyckte den gick som vanligt de sista 5 minutrarna som jag körde.
          Dock idag efter service var den extremt svårstartad, när den gick igång första gången dog den direkt med en smäll vid förta tillstymmelse till gas. Efter några fler försök gick den igång och den går jämt på tomgång tycker dock den låter/beter sig konstigt om man varvar lite lätt vid stillastående.

Vad kan ha hänt? Ventiljustering? Nåt med tändning? Nån som känner igen? :)
          ----------------------------------------
          KTM SXF 450 -15
          Kawasaki KX 450 -08 *2

KTM EXC 450 SIX DAYS - 13 *Såld*
          Husaberg FE450 - 09 *Såld*
          Kawasaki KX250F - 07 *Såld*
          Honda CR125 - 05 *Såld*
          Honda CR125 - 98 *såld*
          Suzuki RM125 - 96 *Såld*

Comment

Har du kollat stiftet? Tänker att om det nu kommer något skit genom luftburken (vevhusventilationsolja) kanske stiften dött.

Originally posted by xox View Post
            Goddag!

Vad med om något skumt vid gårdagens körning.
            Efter en nedförsbacke med motorbroms var det dags att slå på igen, dock vart det bara en kraftig smäll, baktändning, och hojjen dog, startade inte på första försöket vilket den alltid gör annars. Den hoppade dock igång igen efter ett nytt försök. Tyckte den gick som vanligt de sista 5 minutrarna som jag körde.
            Dock idag efter service var den extremt svårstartad, när den gick igång första gången dog den direkt med en smäll vid förta tillstymmelse till gas. Efter några fler försök gick den igång och den går jämt på tomgång tycker dock den låter/beter sig konstigt om man varvar lite lätt vid stillastående.

Vad kan ha hänt? Ventiljustering? Nåt med tändning? Nån som känner igen? :)

Comment

När jag kom ut igen gick den precis som vanligt och startar direkt. Kollade stiftet ändå och det såg fint ut. Hoppas det inte kommer tillbaka :)

Originally posted by Jonatan View Post
              Har du kollat stiftet? Tänker att om det nu kommer något skit genom luftburken (vevhusventilationsolja) kanske stiften dött.
              KTM SXF 450 -15
              Kawasaki KX 450 -08 *2

Honda CR125 - 05 *Såld*
              Honda CR125 - 98 *såld*
              Suzuki RM125 - 96 *Såld*

Comment

Gör ett nytt försök. Någon som hittat något i trimväg? Alltså kam eller elakare kolv? Kommer inte bli någon mer skogskörning för hojen så toppigare effekt kommer bara vara välkommet. Byter jag kam och kolv kommer helsystemet till nytta och man kan kosta på en riktig mappning. Ny kam kostar 2 lax och sen tillkommer slipning, men då bör man väl veta vilka värden man vill ha.

Comment

procircuit.com säger att de ska börja sälja hög komps kolv till årsskiftet.

Vilka mer kan man fråga?

Comment

Här har du en massa HP!!!

http://www.kmsperformance.com/shop/item.aspx?itemid=613

Comment

Originally posted by xox View Post
                      När jag kom ut igen gick den precis som vanligt och startar direkt. Kollade stiftet ändå och det såg fint ut. Hoppas det inte kommer tillbaka :)

Fick du ordnng på problemet? Har du kollat om tändhatten är hel, sprickfri?

Comment

Nytt Problem! Har börjat köra EXC 450-12 som ju har insprut osv vilket jag är helt ny på. Allt verkar funka bra med hojen. Den har dock egenskapen att den vill dö i knixiga lägen, vi pratar enduro nu, då inte varvet hålls uppe. Alla andra endurohojar jag haft har varit väldigt förlåtande och omöjliga att döda. Husa 390 har ju insprut men inte detta problemet.
                        Är problemet på bara just min hoj tro? eller på 450 EXC-12 generellt?

Frågan är om jag kan göra något?
                        För info! jag märker heller ingen skillnad på map-swich-inställningarna.

Comment

Testat höja tomgången? Min är nästan lite väl stark på riktigt låga varv. Dör den lätt med hög tomgång är det väl det vanliga med tändstift.

Comment

Originally posted by dalamx View Post
                            Fick du ordnng på problemet? Har du kollat om tändhatten är hel, sprickfri?
                            Bättre sent än aldrig. Inget liknande symptom, har säkert kört 50-60 timmar sedan dess utan några problem.
                            KTM SXF 450 -15
                            Kawasaki KX 450 -08 *2

Honda CR125 - 05 *Såld*
                            Honda CR125 - 98 *såld*
                            Suzuki RM125 - 96 *Såld*

Comment

Husan blir också tjurig och tjuvstannar lätt när spridaren börjar bli täppt. Min 570 var sån i våras,gjorde rent spridaren enl de vanliga tipsen och sen var hojen som ny igen.

Comment

hmm....spridaren!? Då ska jag ta reda på vad "dom vanliga tipsen" är och utföra den manövern. Tackar så länge!

Comment

Working...
                                X