Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rockstone View Post
    Hej!

Har köpt en husaberg fe450 -09 nu, den som jag frågade om tidigare.
    Vilken olja skall jag köra på ? fabrikat? har SBK racing nu men vill ha typ Castrol eller nån annan högkvalitetsolja, tips erfarenheter?
    Kör på en olja som uppfyller kraven, spelar inte så stor roll. Kör själv på Shell, men det är bara för att jag får köpa den med bra rabatt.
    Husqvarna 258A - Husaberg FE450 x2

Comment

fick ej med någon instruktionsbok, vart finner jag det?

Comment

fick ej med någon instruktionsbok, vart finner jag det?
        Prova här... http://www.husaberg.com/uploads/tx_k...03I3_OM_EN.pdf
        Husqvarna 258A - Husaberg FE450 x2

Comment

Den här tråden håller på självdö mest hela tiden.

Testar en annan fråga. Någon som har kollat på värre kamaxel? Kör väldigt sällan enduro. Mest grus/is och supermoto. "För mycket" effekt problemet finns alltså inte. Har redan helsystem och kommer nog i sammanband med kammen kolla över flödet i toppen.

Tips?
          Det är töntigt med avåkningszoner.

Comment

Hej
            har två frågor.

Bytte framdrevet igår på min FE 450. Novis som man är provkörde jag innan jag satte tillbaka kedjeskyddet.
            Samma skruvar som höll i kedjeskyddet höll tydligen fast någon kåpa bakom skyddet. Märkte när jag stannade efter 2-300 meter att det var oljeläckage från området.
            Jag satte dit det och drog åt, fyllde på motorolja. Ingen större skada skedd antar jag?. tror kopplingen gömmer sig bakom. bifogar bild.
            Grönt visar vilka skruvar som jag tog bort.
            Click image for larger version

Name:	bild.JPG
Views:	2
Size:	543.8 KB
ID:	839731

När jag lyfter bakdelen på cykeln med ettans växel i samtidigt som jag kopplar så driver bakhjulet, är detta normalt?, dvs cykeln driver inte om jag sitter på den men när jag lyfter upp bakdelen börjar hjulet snurra. skall tilläggas att den var kall vid tillfället. vet ej hur den beter sig efter 10 minuters körning.

Comment

När jag lyfter bakdelen på cykeln med ettans växel i samtidigt som jag kopplar så driver bakhjulet, är detta normalt?, dvs cykeln driver inte om jag sitter på den men när jag lyfter upp bakdelen börjar hjulet snurra. skall tilläggas att den var kall vid tillfället. vet ej hur den beter sig efter 10 minuters körning.
              Jag skulle vilja påstå att detta är helt normalt.
              Gamla synder
              KTM 250 exc-f -08 orange styre
              KTM 250 exc-f -08 grått styre
              Gas Gas ec200 -08
              KTM exc 450 -05

Det nu något avstannade, sett ur dokumentationsperspektiv, projektet att bygga om en Wildstar
              http://www.customizers.se

Comment

Originally posted by Rockabilly View Post
                Jag skulle vilja påstå att detta är helt normalt.
                Okej, Känns bra.

Comment

Okej, Känns bra.
                  Ja det är helt normalt. Min dör till och med när jag lägger i ettan när den är kall.

Angåend det andra så är du hemma om du skruvat åt. Annars kan det väl vara slavcylindern till kopplingen där. Kan inte husa. Men kolla i koppen till kopplingsvätskan. Det finns en egen tråd för vinkelhusor. Den heter husaberg 2009.

Comment

Originally posted by Jonatan View Post
                    Ja det är helt normalt. Min dör till och med när jag lägger i ettan när den är kall.

Angåend det andra så är du hemma om du skruvat åt. Annars kan det väl vara slavcylindern till kopplingen där. Kan inte husa. Men kolla i koppen till kopplingsvätskan. Det finns en egen tråd för vinkelhusor. Den heter husaberg 2009.

Alright, Tack för tipset! :)

Comment

Rekluse på KTM 500 EXC

Tjena.

Jag har aldrig ägt eller ens kört en hoj med rekluse men har dock funderat på om det inte skulle kunna vara något för en så pass stor hoj som en KTM 500 EXC.

Dock läste jag lite att det inte var tillrådigt att installera en Rekluse på dessa då den inte fungerade så som man förväntade sig riktigt.

Frågan är då; Har någon testat rekluse på denna hojen? Samt vad är er åsikt kring dess funktionalitet på en sådan vridstark motor?

.rb
                      Gamla synder
                      Gas Gas ec200 -08
                      KTM exc 450 -05

Det nu något avstannade, sett ur dokumentationsperspektiv, projektet att bygga om en Wildstar

Comment

Jag kör med Rekluse Core exp på min Husa 501 och det är inga problem.
                        Har tidigare kört Z-start Pro på Husa 450.
                        Märker ingen större skillnad man får ställa Coren lite hårdare bara.
                        Jag har min ställd så den drar ganska bra på tomgång men ändå slår den inte stopp vid tvärnit utan att koppla.
                        Man måste ha dom tyngsta vikterna kopplingen annars slirar det.

Comment

Originally posted by 666 View Post
                          Jag kör med Rekluse Core exp på min Husa 501 och det är inga problem.
                          Har tidigare kört Z-start Pro på Husa 450.
                          Märker ingen större skillnad man får ställa Coren lite hårdare bara.
                          Jag har min ställd så den drar ganska bra på tomgång men ändå slår den inte stopp vid tvärnit utan att koppla.
                          Man måste ha dom tyngsta vikterna kopplingen annars slirar det.
                          Låter lovande, då skall vi se om vi kan hitta någon sådan till ett rimligt pris.
                          Tack för svar.
                          Gamla synder
                          Gas Gas ec200 -08
                          KTM exc 450 -05

Comment

Akra till KTM 500 EXC

Tjena.

Jag funderade på att slänga på en akra-slipon på min 500'a men har lite svårt att hitta vilken det är som passar.

På akras sida anges denna med produkt-ID SXS10450512

men söker jag på detta ID på andra ställen så verkar det som om de är gjorda för 250-hojar eller möjligen 350.

Är det någon som har någon info här? kanske har en egen akra på en 500'a eller känner till varför informationen är så olika på olika ställen.
                            Gamla synder
                            Gas Gas ec200 -08
                            KTM exc 450 -05

Comment

Varför just acra? Larvigt dyra jämfört med många andra.

Originally posted by Rockabilly View Post
                              Tjena.

Jag funderade på att slänga på en akra-slipon på min 500'a men har lite svårt att hitta vilken det är som passar.

På akras sida anges denna med produkt-ID SXS10450512

men söker jag på detta ID på andra ställen så verkar det som om de är gjorda för 250-hojar eller möjligen 350.

Är det någon som har någon info här? kanske har en egen akra på en 500'a eller känner till varför informationen är så olika på olika ställen.

Comment

Originally posted by Jonatan View Post
                                Varför just acra? Larvigt dyra jämfört med många andra.
                                Huvudsakligen för att jag hittade en begagnad som jag tyckte såldes till ett bra pris. =)
                                Dock hade den ett annat ID (SXS08450512) så jag är osäker på om den alls är för min hoj.

Har du något annat förslag på vad man borde sikta in sig på som är prisvärt?
                                Gamla synder
                                Gas Gas ec200 -08
                                KTM exc 450 -05

Comment

Working...
                                X