Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Har inte testat så mycket än, det är dessa värden som går att justera.

    Click image for larger version

Name:	JDJetting.jpg
Views:	1
Size:	115.5 KB
ID:	837169
    Last edited by Sogfa; 12-26-2012, 11:52 PM.

    Comment


      #32
      Originally posted by Sogfa View Post
      Har inte testat så mycket än, det är dessa värden som går att justera.

      [ATTACH=CONFIG]68769[/ATTACH]
      Bara soppa i massa olika former alltså? Om man köper KTMs egna grej, måste den då sitta monterad hela tiden eller kan man dela några på den?



      Här kommer förövrigt lite skrytbilder.

      Click image for larger version

Name:	20130103_150500.jpg
Views:	1
Size:	597.4 KB
ID:	837244Click image for larger version

Name:	20130103_150507.jpg
Views:	1
Size:	650.4 KB
ID:	837245
      Det är töntigt med avåkningszoner.

      Comment


        #33
        Gjorde röret någon skillnad, Jonatan?
        KTM 690 Enduro R Adventure
        BMW R1200GS
        Husaberg FE 570
        KTM EXC 500

        Comment


          #34
          Ja den låter så in i helvete.

          Svårt att avgöra om effekten skiljer. Kanske marginellt. Går ju som trollet ändå.
          Det är töntigt med avåkningszoner.

          Comment


            #35
            Här är en tråd med alla svar runt Highway Dirtbike topclamps, moddar, mapningar, tankar, bränslefilter och allt annat kul rörande KTM EXC 500:

            http://advrider.com/forums/showthread.php?t=682150

            Man slås av hur lite som verkar krångla. Det enda återkommande problemet med -12 och -13 årsmodeller verkar vara bränsleslangarna - och det kostar "inget" att fixa. Tråden är dominerad av amerikaner, och dom sliter lite med mappningar som jag inte tror vi behöver göra på EU-modellerna.

            Handpenning betald - står snart en och väntar i garaget.
            Last edited by Per W; 02-18-2013, 05:27 PM.
            KTM 690 Enduro R Adventure
            BMW R1200GS
            Husaberg FE 570
            KTM EXC 500

            Comment


              #36
              Originally posted by EnErik View Post
              Kan det vara så att den som desmogade hojen och mappade om har råkat välja att låsa ECU när mappningen var klar?
              Att döma av tråden på Advrider är detta källan till att switchningen mellan mapparna inte fungerar.
              KTM 690 Enduro R Adventure
              BMW R1200GS
              Husaberg FE 570
              KTM EXC 500

              Comment


                #37
                Snygg hoj! Det blev en FMF. Beställde en sådan till min också.

                Originally posted by Jonatan View Post
                Bara soppa i massa olika former alltså? Om man köper KTMs egna grej, måste den då sitta monterad hela tiden eller kan man dela några på den?



                Här kommer förövrigt lite skrytbilder.

                [ATTACH=CONFIG]68872[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68873[/ATTACH]
                KTM 690 Enduro R Adventure
                BMW R1200GS
                Husaberg FE 570
                KTM EXC 500

                Comment


                  #38
                  Originally posted by Per W View Post
                  Snygg hoj! Det blev en FMF. Beställde en sådan till min också.
                  Bra val av hoj och rör! Om det är så att den är levererad med låst mapp, vad gör man då?
                  Det är töntigt med avåkningszoner.

                  Comment


                    #39
                    Originally posted by Jonatan View Post
                    Bra val av hoj och rör! Om det är så att den är levererad med låst mapp, vad gör man då?
                    Jag är ingen expert på detta, men jag antar att enda fixen består av en ommappning/omprogramering som tar bort spärren. Bör inte vara en big deal, ren mjukvaroändring. Om hojen är levererad med fel map eller låst ECU bör man kunna få detta fixat utan kostnad. Kontakta din leverantör och stå på dig.

                    Vi har väl alla köpt en cykel med tre mappningar tillgängliga via en switch under sadeln. Det är klart vi skall få det vi betalt för.

                    Som någon skrev tidigare; 690'n är som tre olika cyklar. Det borde 500'n vara också, specillt värdefull är den mildare "surhålsmappen". Värdet av detta beskrivs också i andra trådar. Känner man ingen skillnad mellan inställningarna är något fel. Möjligen i switchen på styret eller i mappningen.
                    Last edited by Per W; 02-18-2013, 11:40 PM.
                    KTM 690 Enduro R Adventure
                    BMW R1200GS
                    Husaberg FE 570
                    KTM EXC 500

                    Comment


                      #40
                      Skulle vara värt ett försök. Skulle passa ihop med soppslangsbytet om man måste göra det.

                      Är faktiskt riktigt irriterad över detta med bristfällig mapswitch.

                      Originally posted by Per W View Post
                      Jag är ingen expert på detta, men jag antar att enda fixen består av en ommappning/omprogramering som tar bort spärren. Bör inte vara en big deal, ren mjukvaroändring. Om hojen är levererad med fel map eller låst ECU bör man kunna få detta fixat utan kostnad. Kontakta din leverantör och stå på dig.

                      Vi har väl alla köpt en cykel med tre mappningar tillgängliga via en switch under sadeln. Det är klart vi skall få det vi betalt för.

                      Som någon skrev tidigare; 690'n är som tre olika cyklar. Det borde 500'n vara också, specillt värdefull är den mildare "surhålsmappen". Värdet av detta beskrivs också i andra trådar. Känner man ingen skillnad mellan inställningarna är något fel. Möjligen i switchen på styret eller i mappningen.
                      Det är töntigt med avåkningszoner.

                      Comment


                        #41
                        Någon som hittat några alternativ till originalplast? Tänkte byta lite men är priset rätt byter man gärna allt.
                        Det är töntigt med avåkningszoner.

                        Comment


                          #42
                          Ebay, billigast som vanligt. Köpte ett komplett kit för ca 900-1000:- med frakt. Endurokit. Men där följde inte sidokåporna med för luftburken. Så köpte även ett kit som var crossversionen, där de sidokåporna följde med.
                          Så 2 st kit, för ca 2000:- hemma i brevlådan. Då har jag framskärm, kylarvingar, crossbakstänka, crossplåt etc ligger o väntar också :)
                          Metallsmak i munnen

                          Comment


                            #43
                            Originally posted by Bommen View Post
                            Ebay, billigast som vanligt. Köpte ett komplett kit för ca 900-1000:- med frakt. Endurokit. Men där följde inte sidokåporna med för luftburken. Så köpte även ett kit som var crossversionen, där de sidokåporna följde med.
                            Så 2 st kit, för ca 2000:- hemma i brevlådan. Då har jag framskärm, kylarvingar, crossbakstänka, crossplåt etc ligger o väntar också :)
                            Åfan. Länk till den auktionen?
                            Det är töntigt med avåkningszoner.

                            Comment


                              #44
                              Här är ett crosskit, dock står det exc.
                              http://viewitem.eim.ebay.se/Plastic-...914808012/item

                              Hittar dock inget exc kit. Fanns massor i augusti när jag beställde, men nu verkar de sämre :(
                              Det var med exc kitet som "sidepanels" ingick också. Dvs hela luftburken.
                              Dock var det inget av kiten som hade gaffelskydden.
                              Vad för färg ska du ha då? :)
                              Metallsmak i munnen

                              Comment


                                #45
                                Originally posted by Bommen View Post
                                Här är ett crosskit, dock står det exc.
                                http://viewitem.eim.ebay.se/Plastic-...914808012/item

                                Hittar dock inget exc kit. Fanns massor i augusti när jag beställde, men nu verkar de sämre :(
                                Det var med exc kitet som "sidepanels" ingick också. Dvs hela luftburken.
                                Dock var det inget av kiten som hade gaffelskydden.
                                Vad för färg ska du ha då? :)
                                Vit. Sen är det just kåporna över luftburken som är paj. Får maila och fråga.
                                Det är töntigt med avåkningszoner.

                                Comment

                                Working...
                                X