Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by korassel View Post
    Hur är kraften i en 500? Går det att jämföra med husa 570?
    Den jämförelsen testade jag på isen i mars i år, Husan kändes mer instabil i chassi och svårkontrollerad (som om gaffelvinkeln var för snål och med vild motor) medan KTM:en kändes betydligt stabilare i chassiet samt kontrollerbar motormässigt. Kraftmässigt vettifan om jag kände så enorm skillnad, det kan vara svårt på isen då man ändå mest spinner vid acceleration trots dubb. Men som sagt, jag hade helt klart valt 500:an framför 570:n.

Comment

Originally posted by Jonatan View Post
      Skulle gärna få tag i något för att mappa. Är det där samma som KTMs egna eller är det något auto?
      Det är väl mest en möjlighet att ändra bränslemängden under rådande förhålanden. Mappen ligger kvar, som grund.
      Har ingen auto tune som tex powercommander.

Comment

Leo Vince
        Acra
        FMF
        Pro Curcuit

Är det någon mer som har helsystem i stål? Håller på att få ryck på vad man ska ha. Gör en så där powerbomb skillnad och kommer inte den bli mos i skogen?
        Det är töntigt med avåkningszoner.

Comment

Allt brukar bli mos i skogen.....

Comment

Hur upplever ni skillnaden mellan de olika effektlägena? Jag har alltid trott min switch är paj men igår mätte jag upp den och den stämmer. Får tre olika motstånd ur den i alla fall. Men jag tycker det är ingen till minimal skillnad? Är det så eller ska jag felsöka vidare?

Comment

Samma för mig, har rätt värden på min switch men märks typ inte ett skit. Dock på en 450 -12 men ändå.. Det var verkligen att slänga 1000 spänn i sjön.
              Metallsmak i munnen

Comment

Originally posted by Bommen View Post
                Samma för mig, har rätt värden på min switch men märks typ inte ett skit. Dock på en 450 -12 men ändå.. Det var verkligen att slänga 1000 spänn i sjön.
                Tycker det är skumt. På KTM 690 är det ju en jävla skillnad. På 450/500 behövs ju verkligen ett snällare läge. Verkar som de med 350 också märker stor skillnad.

Comment

Märker inte heller någon skillnad. Har för mig att en polare med en KTM 500 inte heller kände någon skillnad. Kan det ha något att göra med att en felaktig tändkurva är inprogrammerad?

Comment

Vilken har ni?

KTM:s orginal ska ju växla mellan förinställt läge under sadeln och standard. Har man standard förinställt under sadeln borde man växla mellan standard och standard och då vore det inte underligt om man inte märker skillnad. Så funkar det iaf på min husa -13 och därför jag valde Trailtech:s switch, där man väljer mella alla tre program direkt på styret och får dödarknapp på köpet!

//J - Hoppas det hjälper.
                    Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                    Gökuret KTM 350 SXF -12
                    Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Kör också med Trail Tech switchen

Comment

Trail Tech här med. Ska låna ett sånt runt motstånd som sitter original och testa om jag kan märka skillnad. På sixdays får man visst inte med den.

Comment

Kan det vara så att den som desmogade hojen och mappade om har råkat välja att låsa ECU när mappningen var klar?

Comment

Någon i landet som kör med Highway Dirtbike's styrhöjare / toppclamp?
                            Det känns gediget att använda båda gängorna i styrkronan.
                            Ger också möjlighet till snygg montering av brytare och eluttag.

http://www.highwaydirtbikes.com/HDB_...&ref=KTM_LC010

/S

Comment

Du får gärna köpa i exprimentsyfte. Vi andra behöver någon sort utvärdering.

Har köpt helsystem (FMF). Hur skulle ni göra med mappning? Låta den tugga tomgång i en kvart eller lämna bort?

Originally posted by skyfly View Post
                              Någon i landet som kör med Highway Dirtbike's styrhöjare / toppclamp?
                              Det känns gediget att använda båda gängorna i styrkronan.
                              Ger också möjlighet till snygg montering av brytare och eluttag.

http://www.highwaydirtbikes.com/HDB_...&ref=KTM_LC010

/S

Comment

Originally posted by Sogfa View Post
                                Jag har precis investernat i ett Jdjetting kit till min 500 EXC, någon annan som kör med detta?

http://www.jdjetting.com/
                                Testat att justera än? Blir det någon skillnad? Hyr du ut din makapär?

Comment

Working...
                                X