Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

KTM/Husa 450/500/501 - Tråden

Ni brukar ju sortera modelltrådarna efter motorfamilj men jag är så korkad att jag inte vet den. Kanske finns tråden redan och då får ni gärna radera denna tråden och peka mig i rätt riktning.

Är supernöjd med köpet hur som helst. Bara blivit 27 timmar än så länge men det räcker för att säga att KTM verkligen lyckats träffa rätt, i alla fall för mig.

Söker nu folk att dela det jobbiga arbetet med att leta delar och skinande styling. Nu är det helsystem som ev står på inköpslistan. Akra är larvigt dyrt och det finns ju flera trevliga tillverkare. Vad tror ni? Yoshi, Pro circuit eller något annat? Tänkte titan burk och stål header.

Annat blank man borde köpa?
    Det är töntigt med avåkningszoner.

Originally posted by Jonatan View Post
    Ni brukar ju sortera modelltrådarna efter motorfamilj men jag är så korkad att jag inte vet den. Kanske finns tråden redan och då får ni gärna radera denna tråden och peka mig i rätt riktning.

Är supernöjd med köpet hur som helst. Bara blivit 27 timmar än så länge men det räcker för att säga att KTM verkligen lyckats träffa rätt, i alla fall för mig.

Söker nu folk att dela det jobbiga arbetet med att leta delar och skinande styling. Nu är det helsystem som ev står på inköpslistan. Akra är larvigt dyrt och det finns ju flera trevliga tillverkare. Vad tror ni? Yoshi, Pro circuit eller något annat? Tänkte titan burk och stål header.

Annat blank man borde köpa?

Hade jag en sådan hade jag köpt stegpegz.
    Sök på Google, de kommer ifrån Australien och tar bort tröttheten i armarna.

Med vänlig hälsning

Comment

Jo men det är väl inget unikt för denna hoj?
      Originally posted by Beeny View Post
      Hade jag en sådan hade jag köpt stegpegz.
      Sök på Google, de kommer ifrån Australien och tar bort tröttheten i armarna.

Med vänlig hälsning

Comment

Kör med motardfäljar just nu o är kanonnöjd.
        100 varv på gokartbana idag.

Comment

Köpte faktiskt motardfälgar förra månaden. Har bara hunnit köra ytterst lite på stan. Blir motardträning nästa vecka. Grymt kul för en gammal roadracing kille.
          Originally posted by hoken1 View Post
          Kör med motardfäljar just nu o är kanonnöjd.
          100 varv på gokartbana idag.

Comment

Några fler som handlat 500:a?

Vilket helsystem ger mest bang for the buck?

Kom igen nu.

Comment

Jag kör 500 EXC / 2012, alla strypningar är borta och Akrapovic med rätt mappning installerat.
              Fullkomligt älskar den här lek-hojen, kör grus, enduro & cross bara för det är kul.

Hade säkert varit enklare/snabbare med mindre kubik, men jag motionskör bara och vill ha
              kul så då fick det bli en 500:a. Blir lite iskörning i vinter med den bara isarna lägger sig.

Vore kul att se om det finns nån form av rally-kit för våra hojar.
              Last edited by advman.se; 12-02-2012, 08:23 PM.
              // lev livet idag, imorgon kan det vara för sent...

Comment

Blev det någon skillnad med acra? Hel eller slip-on?

Originally posted by advman.se View Post
                Jag kör 500 EXC / 2012, alla strypningar är borta och Akrapovic med rätt mappning installerat.
                Fullkomligt älskar den här lek-hojen, kör grus, enduro & cross bara för det är kul.

Hade säkert varit enklare/snabbare med mindre kubik, men jag motionskör bara och vill ha
                kul så då fick det bli en 500:a. Blir lite iskörning i vinter med den bara isarna lägger sig.

Vore kul att se om det finns nån form av rally-kit för våra hojar.

Comment

Jag har precis investernat i ett Jdjetting kit till min 500 EXC, någon annan som kör med detta?

http://www.jdjetting.com/

Sen har jag läst att man kan ställa om TPS´en och på så sätt göra att den inte dör på låga varv, någon som provat detta?

http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=440540&st=0

Comment

Det är slip-on, beställde den med allt klart från start.
                    Tycker den går kanonbra med db-killern monterad.
                    Utan db-killer blir den ytterligare hetsigare, men låter goare...
                    // lev livet idag, imorgon kan det vara för sent...

Comment

Jag tycker FMF systemen ser trevliga ut!
                      http://www.fmfracing.com/Products/Bi...012_KTM_500EXC

Comment

Hur är kraften i en 500? Går det att jämföra med husa 570?

Comment

Originally posted by Sogfa View Post
                          Jag har precis investernat i ett Jdjetting kit till min 500 EXC, någon annan som kör med detta?

http://www.jdjetting.com/

Sen har jag läst att man kan ställa om TPS´en och på så sätt göra att den inte dör på låga varv, någon som provat detta?

http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=440540&st=0
                          Skulle gärna få tag i något för att mappa. Är det där samma som KTMs egna eller är det något auto?

Comment

Originally posted by Sogfa View Post
                            Jag tycker FMF systemen ser trevliga ut!
                            http://www.fmfracing.com/Products/Bi...012_KTM_500EXC
                            Tycker jag med. Men tror den där "bomben" kommer ta stryk. Sen är LeoV larvigt billigt. 4 000 om man slipper tull.

Comment

Originally posted by korassel View Post
                              Hur är kraften i en 500? Går det att jämföra med husa 570?
                              Skiljer en del i karaktär. Effekt tror jag är den samma. 570, dunka dunka vrid. 500, högvarvsursinne. Har dragit en hel del mot 570. Kanske att 500 spinner bort en del effekt på grus, men är kvickare som motard.

Comment

Working...
                              X