Announcement

Collapse
No announcement yet.

yamaha tt350 - den officiella tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hej!

Svårt att se vad det sitter munstycken på i nuläget.
    Konstiga är att hojen går ganska bra vilket gör mig fundersam om man skall ge sig på och ändra i förgasaren.
    Last edited by psm02001; 04-28-2010, 09:12 PM.

Comment

de e en fråga jag ställt mig.. varför ska dom skära upp luftburken på översidan?
      piska husa med gammle TT-N e grejer.. haha

Comment

Reservdelar TT350

Har letat efter firmor som säljer reservdelar till TT350 på nätet utan att hitta någon (i Sverige). Är det någon som har koll på hur priserna på originaldelar skiljer sig i Sverige kontra USA? lönar det sig att köpa från USA eller kan man lika gärna gå in på en Yamahabutik i Sverige?

Finns det någon som känner till nåt ställe att handla på som de kan rekommendera så är jag tacksam för förslag.

Comment

Motor Yamaha TT350

Någon som vet om TT350(-87) har gemensam motor med någon annan modell? tänkte mest på motorhalvor, transmissionskåpa mm....

Comment

tror inte du tjänar på att handla från usa om du inte ska handla väldigt mycket... sen finns det många lurendrejjare på den sidan atlanten. bara att springa in på vilken yamaha återförsäljare som hellst dom tar hem.. men billigt e det inte.. beställde för en tidsen 2 insugsgummi till min tt.. kostade 2800kr.. så billigt e de inte.
            piska husa med gammle TT-N e grejer.. haha

Comment

Hej!
              Jag håller på och grejar med min TT350.

Var nere och köpte en packningssats till motorn, betsällde från mc-nyckeln. Fanns ingen till TT350 så jag beställde till XT350.
              Vad jag fattat så är det samma motor till 100%.
              När jag tittar på packningarna så verkar dom passa perfetkt.
              Reservdelar verkar gå att få tag i men att det är jäkligt dyrt.
              Det är lätt hänt att kostnaderna springer iväg när man renoverar en TT350. Är också mycket tacksam för råd och tips från någon som importerat delar till en TT.
              //Per

Originally posted by Colinabo View Post
              Någon som vet om TT350(-87) har gemensam motor med någon annan modell? tänkte mest på motorhalvor, transmissionskåpa mm....
              Last edited by psm02001; 04-28-2010, 09:08 PM.

Comment

Plast fråga

Tänkte kolla om det är nån som kan hjälpa mig lite med plast till min TT350-89

Finns det möjlighet att det finns plast från andra hojar som passar min med kanske lite moddning??..finns ju en massa plast till nya hojar som inte alls är dyrt

skickade mail precis till yamahacenter å skulle se vad orginal plast kostar och om det finns i andra färger men den plasten är väl svin dyr..

Hoppas nån kan å har tid att hjälpa mig lite
                smek it

Comment

Belöning till den som kan ge mig tips så hojen startar

Hej!
                  Jag ger snart upp och går å dränker mig .
                  Min Yamaha TT350 är helt utan liv när man kickar.
                  Till sist, råd på vad jag skall felsöka vidare på mottages gärna
                  //Per, Linköping
                  Last edited by psm02001; 04-28-2010, 09:09 PM.

Comment

Originally posted by psm02001 View Post
                    Hej!
                    Jag ger snart upp och går å dränker mig .
                    Min Yamaha TT350 är helt utan liv när man kickar.
                    Motorn är nyrenoverad av mig och körd därefter ca 5 mil.
                    Känns som det är bra komp när man kickar.
                    Jag har bra gnista på den nya spolen.
                    Förgasare har jag gjort rent, det är nya insugsgummin och batteri.
                    Har provat med stargas och hälla ny bensin direkt i cylindern.
                    Den är ändå inte nära att tända riktigt.
                    Har kollat så att svänhjul och kammar står rätt.
                    Känns som pengar bara rullar i väg på denna hoj.
                    Så jag vill gärna inte lämna den till verkstad.
                    Har redan lagt 8000kr på svindyra reservdelar och inköp 10 000kr.
                    Till sist, råd på vad jag skall felsöka vidare på mottages gärna
                    //Per, Linköping

ventilspelet? bytte lite saker på min 350 kamkedja å så där å efter det var den as trög å starta men kollade ventiler och ställde dom å efter det var den lättstartad
                    smek it

Comment

[quote=snigelmaskin;443437]ventilspelet? bytte lite saker på min 350 kamkedja å så där å efter det var den as trög å starta men kollade ventiler och ställde dom å efter det var den lättstartad[
                      Last edited by psm02001; 04-28-2010, 09:10 PM.

Comment

Originally posted by psm02001 View Post
                        Tack för svaret.
                        Justera ventiler har jag inte gjort när vi skruvat med motorn.
                        Har inte tittat på ventilsäten och fjädrar etc.
                        Hur justerar man ventiler på en sådan motor?
                        Det jag gjort är att ställa kammarna enligt servicebok.
                        Så att det skall passa med tändningen(svänghjulet)-
                        Det konstiga i kråksången är att hojen gick bra efter att motorn blev ihop skruvad ca 5mil och 3 körningar.
                        För att därefter bara tvärvägra.
                        Helst skulle jag vilja sälja hojen och skaffat något nytt men det är ju svårt så länge den inte rullar.

//Per
                        du har schims på 350 du ställer den i tdc av med topp kåpan sen mäter du med bladmått insug å avgas ventiler... har den funkar innan och den har gnista m.m så kan det ju va ventilspel men kan ju få för mycket soppa eller för lite kan va stifftet med som är dåligt trots gnista.. köp denso till den dom är kanon heheh går aldrig sönder . kan ju säga att en tt350 som går dom går i all evighet hehe mina ja haft har varit riktiga högar men rustat upp dom å dom är sjukt sköna på grus å enduro så funkar den så blir du nog nöjd..
                        smek it

Comment

Är det scims på tt350 ? på mina yammor (xt550/600) är det skruv och kontramutter för ventiljustering.

/M

Comment

Originally posted by transalp View Post
                            Är det scims på tt350 ? på mina yammor (xt550/600) är det skruv och kontramutter för ventiljustering.

/M
                            min tt350 från 89 och 87 hade ja schims på. kanske hade en special modell haha. men trode med när jag köpte dom att det skulle va skruv så jag blev lite paff när jag skulle ställa ventilerna å såg att det var några konstiga platta saker hahah
                            smek it

Comment

ventiler

Hej!
                              Jag har schims på min TT350 från 88.
                              Så ställa ventiler kanske inte är så lätt.
                              //Per

Comment

Sätta ihop topp TT350

Hej, funderar på att lämna in toppen på renovering. Hade hoppats på att helt enkelt få lämna in hela rasket men dom vill bara ha toppen.

Jag kan nog få loss den själv men jag fasar för att sätta ihop eländet sen, någon som gjort det, är det svårt för någon med tummen mitt i och behöver man några speciella verktyg?

Comment

Working...
                                X