Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM EXC-F RC4 EFI - officiell tråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Priserna i England är klara:

125EXC.....£5595
    200EXC.....£5795
    250EXC.....£6295
    300EXC.....£6495
    250EXC-F...£6795
    350EXC-F...£6895
    450EXC-F...£6995
    500EXC-F...£7095

Ungefär samma priser som 2011, ska vi gissa på ca 20.000:- mer för en hoj i Sverige :(

Comment

350:in provkörd.

Förra året vann Tony Cairoli MX1-klassen i Motocross-VM på nya KTM 350 SX-F, som utvecklats i nära samarbete med tiofaldige Motocross-världsmästaren Stefan Everts. Till i år laddar KTM med ett helt ny
      Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
      Gökuret KTM 350 SXF -12
      Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Fulltankad vikt 107,5?

Lär vara torrvikt de menar, i annat fall är den mycket intressant :)

Comment

Tyskt test av alla 2012 exc.
          Översatt till svenska med ganska bra resultat...

Fan vad sugen jag blir på en 250 excf.
          Någon som har beställt en?

Comment

Resten provkörda av fastbikes. http://fastbikes.se/index.php/report...012-provkoerda

Verkar vara insprut på 450:in å.

Att spekulera i:
            - Varför behålla konventionell motorlayout och inte låna 70-gradaren från husb?
            - När landar ryckutjämnaren på Husorna
            - Artikelförfattaren går från att älska ktm 400exc till husa 450fe -09 till husa 390fe -10/11 till ktm 350exc och nu 500exc..
            - Vad heter nya motorn?

I stolt ktm-tradition så är det klart läcker!
            Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
            Gökuret KTM 350 SXF -12
            Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Och nu har 2012 modellerna landat hos Fordonshandel.se också såg man nyss!

KTM 300 EXC Sixdays 2012 = 80.900kr (75.900kr vanliga)
              KTM 350 EXC-F Sixdays 2012 = 88.900kr (81.900kr vanliga)
              KTM 500 EXC-F Sixdays 2012 = 89.900kr (84.900kr vanliga)

Dom hade dom andra hojarna också men men... skrev bara upp dessa på "måfå"!!!

Comment

Är det någon som fått sin 350 EXC -12 ? Är intresserad av en recension från en enduroåkare.

Comment

Originally posted by RacerMic View Post
                  Är det någon som fått sin 350 EXC -12 ? Är intresserad av en recension från en enduroåkare.

Precis.. de har ju kommit ut för ett tag sen.. så har nån nå recenscion =) grymt sugen på en e man iaf ;)
                  Nuvarande:
                  2008 KTM 250EXC-F

Tidigare:
                  1993 Husqvarna wr360
                  1885 Yamaha YZ125
                  1986 Yamaha YZ125
                  1975 KTM 250 2t modell? luftkyld
                  1975 KTM 250 2t modell? lyftkyld

Comment

Får nog hämta min 350 Excf Sixdays på Måndag så jag får väl ge en recension själv

Comment

Får nog hämta min 350 Excf Sixdays på Måndag så jag får väl ge en recension själv
                      Du kommer nog bli nöjd, jag har åkt ca 5 timmar på min och trivs gott.

Jag köpte den vanliga EXC'n och har bytt styrkrona till en SXS jag hade sen tidigare och satt i 4.6 fram och en 80 fjäder bak för mina 93kg utan utrustning, klickat den till "sport" läge och den sväljer sten och rötter riktigt fint.
                      Lite gungig när det går fortare i stalpen, men det finns gott om justering för det då "sport" är 20 klick ut på kompen.

Du kommer bli lyrisk över känslan i kopplingen, garanterat! mer lättjobbat och finare känsla finns nog inte.

Comment

Originally posted by caddielack View Post
                        Du kommer nog bli nöjd, jag har åkt ca 5 timmar på min och trivs gott.

Jag köpte den vanliga EXC'n och har bytt styrkrona till en SXS jag hade sen tidigare och satt i 4.6 fram och en 80 fjäder bak för mina 93kg utan utrustning, klickat den till "sport" läge och den sväljer sten och rötter riktigt fint.
                        Lite gungig när det går fortare i stalpen, men det finns gott om justering för det då "sport" är 20 klick ut på kompen.

Du kommer bli lyrisk över känslan i kopplingen, garanterat! mer lättjobbat och finare känsla finns nog inte.

Nice verkar finfint det hehe bara o spara dollars till en med lite timmar sen bara o ut o steka ..hehe verkar ju lovande .. !
                        Nuvarande:
                        2008 KTM 250EXC-F

Tidigare:
                        1993 Husqvarna wr360
                        1885 Yamaha YZ125
                        1986 Yamaha YZ125
                        1975 KTM 250 2t modell? luftkyld
                        1975 KTM 250 2t modell? lyftkyld

Comment

Nå, vad tycker du om hojen?

Comment

Originally posted by Batte View Post
                            Nå, vad tycker du om hojen?
                            Fått ihop 5 timmar och 2 tävlingar.. Är sjukt nöjd med hojjen, kändes helt rätt på en gång efter lite justering av reglage och pedaler. Chassit är helt klart bättre än föregångaren, bättre stöd för benen, mer balanserat och lättsvängt - upplever den som lättare än 250 excf:en i skogen. Vilken motor sen, har bara kört på standard än så länge men det finns hur mycket kraft och varv som helst men ändå lättkörd. Var ett gräsprov på ena tävlingen och vissa av rakorna hade jag jädrar inte framhjulet i backen alls.. Det är bara en vanesak att den reagerar så exakt på gaspådrag mot för förgasare. Att den blev rätt nice med dekalkitet är bara ett plus Blir Enduro SM i Njurunda om 1.5 vecka, får se hur den klarar lite extremenduro då.Click image for larger version

Name:	350exc-12.JPG
Views:	1
Size:	149.6 KB
ID:	828412

Comment

får se hur den klarar lite extremenduro då.[ATTACH=CONFIG]57871[/ATTACH]

Grattis till nyhojen. Men ska du verkligen sätta ut den i Njurunda? Är du galen?

Comment

Fått ihop 5 timmar och 2 tävlingar.. Är sjukt nöjd med hojjen [ATTACH=CONFIG]57871[/ATTACH]
                                Har några frågor som du gärna får svara på!

Vad tror du om lite grusvägskörning med den?
                                Hur skulle du säga att du upplever den mot 400 och 450in i motorn?
                                Kan tänka mig att den går fint på crossbana?
                                Är den markant lättare och smidigare än 450 08-11?

Är ute efter att kunna ha en hoj som båda går att åka lite grus med samtidigt som den funkar till div bankörning.

Comment

Working...
                                X