Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM EXC 250/300 - tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JRThump View Post
    Nån som vet om man kan köpa EZ-clips i sverige? Alltså sån kolvbultslåsring med öglor på till 300 exc?
    Artnr ska vara: 54330074000

Finns hos karlströms: https://www.karlstrommotor.se/sv/art...?q=54330074000

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Jag fattar. Alltså de clips som satt på de tidigare årsmodellerna. Är det nån här som har erfarenhet/provat att köra med dessa clips på nyare 07-16 typ ktm 300?
      Blicken långt fram!

Comment

Originally posted by JRThump View Post
        ...Är det nån här som har erfarenhet/provat att köra med dessa clips på nyare 07-16 typ ktm 300?
        Jag passerade just 100h sedan senaste kolvbytet och montering av ovannämnda clips på min Exc 300 -13. Inga problem!

Tycker clipsen utan öron är hopplösa att hålla på med. Stor risk att repa kolven och/eller göra clipsen ovala så de inte går att få på plats. Säkert hur lätt som helst om man har rätta schwungen på att montera dem, men jag föredrar att enkelt kunna peta in clipsen på två sek med hjälp av näbbtången!
        Last edited by Fille; 09-27-2018, 08:43 AM.

Comment

Har just blivit med en 2009 250 EXC-F, startar och går fint på tomgång men så fort man nuddar gasen dör den. Med choken i går det varva upp motorn utan problem.
          Vad kan vara felet? Förra ägaren hade tagit isär förgasaren och rengjort den, något felmonterat?

Comment

Originally posted by tugge View Post
            Har just blivit med en 2009 250 EXC-F, startar och går fint på tomgång men så fort man nuddar gasen dör den. Med choken i går det varva upp motorn utan problem.
            Vad kan vara felet? Förra ägaren hade tagit isär förgasaren och rengjort den, något felmonterat?
            Första steget är helt klart o riva förgasaren och rengöra den noggrant. (och så klart kontrollera om något är felmonterat).

För övrigt är den här tråden för 250/300 2takt, nu är ju forumet typ dött så det gör ju inte så mycket ;)
            Vit KTM FE 350 2019
            ----------------------------
            KTM 350 EXC-F Six Days 2014
            KTM 300 EXC Six Days 2013
            KTM 450 EXC-R 2008
            Suzuki 450 RM-Z 2008
            KTM 450 EXC-R 2008
            KTM 250 SX/F 2007
            KTM 450 EXC-R Factory 2007
            KTM 450 EXC-R 2006
            KTM 250 EXC 2004
            KTM 250 EXC 2000
            KTM 200 EXC 2000

Comment

Originally posted by KTMmarkus View Post

Första steget är helt klart o riva förgasaren och rengöra den noggrant. (och så klart kontrollera om något är felmonterat).

För övrigt är den här tråden för 250/300 2takt, nu är ju forumet typ dött så det gör ju inte så mycket ;)

Jag insåg ganska snabbt att jag skrivit i tvåtaktstråden, men tänkte att det fick ligga kvar :D
              Det var ett ganska lättlöst problem.
              Förra ägaren hade som sagt haft isär förgasaren och rengjort den, där hade han gjort ett okej jobb.
              Jag upptäckte ganska omgående när jag började demontera saker att blandskruven hängde löst i botten på flottörhuset.
              Han hade glömt o-ringen och brickan.

Men nu sitter det en ny blandskruv och hojen går kanon :)

Comment

Working...
              X