Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dubbat eller odubbat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dubbat eller odubbat?

Jag har köpt nya dubbdäck michelin, men jag har inte vågat köra något sen jag köpte dem, eftersom jag gissar att dubben slits ut ruskigt snabbt om det inte är riktigt fruset i marken osv.

Vad kör ni som bor i stockholm just nu i detta konstiga väder (ena dagen minusgradigt, andra dagen 10+?)

Jag ska iallafall beställa nya odubbade däck, det känns ju som att det oftare är varmt klimat än kallt..
    Hojhistorik:
    KAWASAKI Z1000 -07
    KTM 640 Prestige -05
    SUZUKI GSX1100EF -84
    KX500 -93
    KTM 660 SMC - 04
    KX85 -96
    KTM SX 580 -04
    KXF 450 -08
    YZF 450 -07
    YZ250 -00
    YZ250 -91
    RM 250 -81
    m,m

Originally posted by Micke Vegh View Post
    Jag har köpt nya dubbdäck michelin, men jag har inte vågat köra något sen jag köpte dem, eftersom jag gissar att dubben slits ut ruskigt snabbt om det inte är riktigt fruset i marken osv.

Vad kör ni som bor i stockholm just nu i detta konstiga väder (ena dagen minusgradigt, andra dagen 10+?)

Jag ska iallafall beställa nya odubbade däck, det känns ju som att det oftare är varmt klimat än kallt..
    Ja att åka cross med dubb utan att det är frusen är kapitalförstöring på riktigt.
    Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Originally posted by Micke Vegh View Post

Odubbat, kör så mkt stennigt att jag nog hade gjort det även vid 5 minus dock.
      Sliten hoj=dyr hoj

Vardagslyx är för folk som inte vet vad dom vill.

Comment

Originally posted by borsiin View Post
        Ja att åka cross med dubb utan att det är frusen är kapitalförstöring på riktigt.
        sant..

Det är väl dubbla uppsättningar fälgar som gäller.. det blir det till nästa hoj iallafall,. man vill ju kunna köra varje helg istället för att få låta moder natur avgöra
        Hojhistorik:
        KAWASAKI Z1000 -07
        KTM 640 Prestige -05
        SUZUKI GSX1100EF -84
        KX500 -93
        KTM 660 SMC - 04
        KX85 -96
        KTM SX 580 -04
        KXF 450 -08
        YZF 450 -07
        YZ250 -00
        YZ250 -91
        RM 250 -81
        m,m

Comment

Har köpt ett dubbdäck fram med ca 4mm utstick som kommer att användas. Tror att mysdubbat fram och odubbat bak funkar i detta väder.

Comment

Hmm.. jag skulle nog vilja påstå att det är bättre för ett dubbdäck att gå i lös mjuk sand, än att gå i frusen sand, om det nu inte är is på den frusna sanden.. Stenhård frusen sand blir ju som skrovlig asfalt, och det sliter ju dubb som satan
            Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Körde odubbat idag i Älta, gick finfint. Lite halt kanske på sina ställen, men inga problem.

//W
              /* No Comment */
              --------------------
              KTM 250 SX -12

Comment

Jag körde också odubbat här i Nyköping på svansta endurospår idag.
                Gick bra. Men fram kanske inte är fel med dubb som säkerhet.

Comment

Originally posted by lizzard View Post
                  Hmm.. jag skulle nog vilja påstå att det är bättre för ett dubbdäck att gå i lös mjuk sand, än att gå i frusen sand, om det nu inte är is på den frusna sanden.. Stenhård frusen sand blir ju som skrovlig asfalt, och det sliter ju dubb som satan
                  Jo men räknar man driftskostnad 5h dubbdäck vs 5h utan dubbdäck så blir svaret ett annat.
                  Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Jo men räknar man driftskostnad 5h dubbdäck vs 5h utan dubbdäck så blir svaret ett annat.
                    Där tappade jag tråden helt.. Menar du att det blir dyrare att åka dubbat pga att däcken är dyrare, eller att man slår ihjäl sej på frusen sand utan dubbdäck, och att då rep kostnaderna blir högre..
                    Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Working...
                    X