Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken cross ska en nybörjare ha?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MatteE
    replied
    Originally posted by fiBula View Post
    troll?
    Vad/vem menar du ?

Skickat från min motorola edge via Tapatalk

Leave a comment:

• fiBula
    replied
    troll?

Leave a comment:

• Nilss
    replied
    Originally posted by MatteE View Post
    24mx.se bland annat är en onlinebutik som har en del till låga priser. Googla plastkit cross så får du fler träffar
    Tack för hjälpen!! :D

Leave a comment:

• MatteE
    replied
    24mx.se bland annat är en onlinebutik som har en del till låga priser. Googla plastkit cross så får du fler träffar

Leave a comment:

• Nilss
    replied
    Det är viktigare med hur den är servad och hur många timmar den gått som går att styrka. Och vad som är bytt eller ej osv. Märken osv finns ju alltid på begagnade cross/enduro hojar. Men lätt om man vill byta plasten mot ny. Kolla allmänt skick och gå på magkänslan. Lycka till

Okej, jo, plasten är väl något jag skulle kunna tänka mig byta. Har dock letat runt lite och vet inte vart man köper plasten till crossar. Hade ju varit fräscht med någon nyare modells plast. Vet du vart man kan få tag i sånt?

Leave a comment:

• MatteE
    replied
    Originally posted by Nilss View Post

Farsan vill ju att jag ska ha en 4-takt s� jag antar en 250cc blir bra d� :) Tack f�r hj�lpen. �r det n�got jag borde t�nkta p� n�r jag �ker och k�per crossen? T ex inge rost, inge m�rken. Dock �r ju dem h�r tv� sakerna ganska vanliga. Men andra saker :)
    Det är viktigare med hur den är servad och hur många timmar den gått som går att styrka. Och vad som är bytt eller ej osv. Märken osv finns ju alltid på begagnade cross/enduro hojar. Men lätt om man vill byta plasten mot ny. Kolla allmänt skick och gå på magkänslan. Lycka till

Leave a comment:

• Nilss
    replied
    Du är inne på rätt spår. Köp en 125:a av nåt valfritt märke du känner för i bra skick. Alternativt om 4t lockar mer så blir 250 bra.

Farsan vill ju att jag ska ha en 4-takt så jag antar en 250cc blir bra då :) Tack för hjälpen. Är det något jag borde tänkta på när jag åker och köper crossen? T ex inge rost, inge märken. Dock är ju dem här två sakerna ganska vanliga. Men andra saker :)

Leave a comment:

• MatteE
    replied
    Originally posted by Nilss View Post
    Hej, jag funderar just nu p� att k�pa en cross. Jag �r 170 - 172 cm l�ng och �r 15 �r (fyller 16 detta �r). Jag har l�st runt lite och det pratas om 125cc 2-takt eller 250cc 4-takt. Dock �r jag underviktig och v�ger 50kg. V�gen b�rjar g� upp�t och upp�t vilket f�r mig att tro att jag snart �r vid normalvikt. Budget �r runt 20 - 30.000. Har h�rt talas om KTM SX och Yamaha YZ, dock inget mer. Ifall n�gon �r sugen p� att skriva lite information om crossar som �r viktigt att veta s� g�r g�rna det. Tar med mig all information i framtiden / Mvh Nils
    Du är inne på rätt spår. Köp en 125:a av nåt valfritt märke du känner för i bra skick. Alternativt om 4t lockar mer så blir 250 bra.

Leave a comment:

• Nilss
    started a topic Vilken cross ska en nybörjare ha?

Vilken cross ska en nybörjare ha?

Hej, jag funderar just nu på att köpa en cross. Jag är 170 - 172 cm lång och är 15 år (fyller 16 detta år). Jag har läst runt lite och det pratas om 125cc 2-takt eller 250cc 4-takt. Dock är jag underviktig och väger 50kg. Vågen börjar gå uppåt och uppåt vilket får mig att tro att jag snart är vid normalvikt. Budget är runt 20 - 30.000. Har hört talas om KTM SX och Yamaha YZ, dock inget mer. Ifall någon är sugen på att skriva lite information om crossar som är viktigt att veta så gör gärna det. Tar med mig all information i framtiden / Mvh Nils
Working...
X