Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 450 förmodligen förgasarproblem.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

KTM 450 förmodligen förgasarproblem.

Click image for larger version

Name:	KTM.jpg
Views:	61
Size:	612.6 KB
ID:	999802Hej
    Någon som kan ha något tips om vad det kan vara för fel, när man gasar upp den från tomgång så tar det en lång stund innan den går ner på
    normala tomgångsvarvet igen verkar bli värre när den blir varm.
    Har bytt insugsgummi samt kontrollerat flottörnivå.
    Tips mottages tacksamt.
    Länk till youtube: https://youtu.be/H2oHzhvy78g

Enbart för att någon skrev att det inte gick att ladda upp bilder längre, var jag ju tvungen att göra just det.

/Lasse
    Last edited by LasseA; 2 weeks ago.

Har den gått bra tidigare så är de bara skit i lågfartsmunstycket. Men om den alltid gått såhär rusande kan de bara va justering av bränsleblandskruv eller i värsta fall byte till större lågfart.

Comment

Jag vet ju inte säkert hur "bra" den gått tidigare, Då föregående ägare uppgav att: "Hög tomgång, i behov att justera ventilspel o förgasare, bara grundinställning efter service just nu, men körbar."
      Ventiljusteringen lämnade jag in på firma för att åtgärdas, förgasaren isärtagen och i mina ögon är det rent o fint i lågfartsmunstycket (även för övrigt).
      Får prova att byta lågfartsmunstycket.
      Fick tag på ägaren före den jag köpt den av, Han hade på de åren han haft den aldrig haft några bekymmer liknande detta.
      Tack för tipset.

Comment

Originally posted by LasseA View Post

Enbart för att någon skrev att det inte gick att ladda upp bilder längre, var jag ju tvungen att göra just det.[/URL]

/Lasse
        Gör en film hur man laddar upp bilder

Comment

Originally posted by LasseA View Post
          Jag vet ju inte säkert hur "bra" den gått tidigare, Då föregående ägare uppgav att: "Hög tomgång, i behov att justera ventilspel o förgasare, bara grundinställning efter service just nu, men körbar."
          Ventiljusteringen lämnade jag in på firma för att åtgärdas, förgasaren isärtagen och i mina ögon är det rent o fint i lågfartsmunstycket (även för övrigt).
          Får prova att byta lågfartsmunstycket.
          Fick tag på ägaren före den jag köpt den av, Han hade på de åren han haft den aldrig haft några bekymmer liknande detta.
          Tack för tipset.
          Ok prova skruva ut bränsleskruven mer o mer till den går bättre. Bränsleskruven sitter under förgasare efter trottel i insugsriktningen och om du har tur har någ satt dit längre justerskruv som sticker ner med en ratt på så du kan ställa med fingrarna. Om de är org skruv är den besvärleig att justera du måste ha en bits med vanligt platt spårbits jag rek köpa förlängd justerskruv med ratt den hittar du överallt på nätet. Om du får den gå fint med denna skruv utskruvad så mycket att den riskerar ramla lös så kan du lägga på lite silikon in mot skruven då lossnar den inte och de går fortfarande få in en bits genom silikonen om man vill justera. Men man ska såklart byta till större lågfart om skruven måste ut mer än 2,5-3 varv. Ex om den går bra utskruvad 4 varv och de sitter 45" i lågfart sätt då i 55" för då kan du skruva in bränsleskruven igen.

Här har du dessa skruvar om de inte redan sitter en sådan på den?
          https://www.24mx.se/crossdelar/motor...E&gclsrc=aw.ds
          Last edited by Boost III; 5 days ago.

Comment

Ok, sitter original, den korta vilket är en p.i.t.a. att justera, fixar fram enligt länk och provar därifrån.
            Tack för tipsen.
            /Lasse

Comment

Working...
            X