Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eftermontera katalysator EXC-F 2007

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Eftermontera katalysator EXC-F 2007

Jag har en KTM 250 EXC-F från 2007, vilken saknar katalysator från fabrik. Miljömupp som jag är funderar jag på att eftermontera en katalysator eftersom jag har en liggandes.
    Från 2008 årsmodell kom dessa cyklar med katalysator från fabrik och 2007 och 2008 har samma motor, RC4.
    Effektförlusten bryr jag mig inte om utan det jag undrar över är om motorn kan ta skada och om jag bör göra andra modifieringar för att få det att lira bra, exempelvis andra munstycken eller nål i förgasaren?

Jag skulle köpa en nyare hoj istället eller en EL driven hoj....

Comment

Kom igen nu, det borde finnas gott om folk i forumet med bra koll på avgasflöden, tändkurvor, munstycken etc. som kan ge ett relevant svar på min fråga.

Comment

Originally posted by nfalke View Post
        Kom igen nu, det borde finnas gott om folk i forumet med bra koll på avgasflöden, tändkurvor, munstycken etc. som kan ge ett relevant svar på min fråga.
        Tror ärligt talat du är på fel ställe om du vill fråga om att montera dit en katalysator..
        Metallsmak i munnen

Comment

De är bara montera och köra samt kolla färgen på stiftet vid olika last. Mest troligt måste den ner i munstycken eller trottelnål.
          Om den går för snålt vit i stiftfärg på full gas öka 10% i högfartsmunstycke och går den för vit/ljust i mellanreg dvs halv gas höj trottelnål.
          Lågfart provar man skruva på bränsleskruv tills den går fint.

Comment

Katten ingår i det kompletta strypkittet som man får med cykeln när den är på typ 9hk. Så tror ingen har erfarenhet av bestyckning av cykeln vid full effekt med katalysator.
            Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Originally posted by Boost III View Post
              De är bara montera och köra samt kolla färgen på stiftet vid olika last. Mest troligt måste den ner i munstycken eller trottelnål.
              Om den går för snålt vit i stiftfärg på full gas öka 10% i högfartsmunstycke och går den för vit/ljust i mellanreg dvs halv gas höj trottelnål.
              Lågfart provar man skruva på bränsleskruv tills den går fint.
              Grymt bra svar! Tack!

Comment

Working...
              X