Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olje-/Luftfilter av kvalitet?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paccus
    started a topic Olje-/Luftfilter av kvalitet?

Olje-/Luftfilter av kvalitet?

Kikar runt på olika webshoppar och tycker mig bara hitta lågprismärken för olje- och luftfilter. Vet att kvaliten på dessa varierar ordentligt. Om jag nu vill satsa på BRA filter, vilket märke tittar jag efter då?

• Boost III
    replied
    Originally posted by Viktor.J View Post

Boost, av nyfikenhet. Vad för filter rekommenderar du ? JAg har googlat runt lite och Twin air verkar populära, funnel web verkar också bra... Någon input ?
    Twinnair ger hyfsat bra flöde och filtrerar bra med olja i. Funnel har jag ingen koll på. Bäst flöde ger Ramair skumfilter men då måste man bygga dem själv av lösa ark.

Leave a comment:

• Viktor.J
    replied
    Originally posted by Boost III View Post
    Hiflo oljefilter och alla skum- luftfilter är bra samt org papp luftfilter. Alla tygfilter typ Kn släpper igenom för mycket skit helt enkelt.
    Min favoritolja är Motul 7100 och Motul 300v Factory line samt Payback 5w-50 racing dessa ger extremt lättväxlad låda. Jag kör nu Ok/q8 sbk 10w-50 som är svinbillig på 20l dunk men den är absolut inte lika lättväxlad som Mutul samt Payback.
    Jag har nu hällt i en Redline zddp tillsats i Ok sbk oljan och då blev den i stort sett lika lättväxlad som Motul(payback.
    Boost, av nyfikenhet. Vad för filter rekommenderar du ? JAg har googlat runt lite och Twin air verkar populära, funnel web verkar också bra... Någon input ?

Leave a comment:

• Boost III
    replied
    Hiflo oljefilter och alla skum- luftfilter är bra samt org papp luftfilter. Alla tygfilter typ Kn släpper igenom för mycket skit helt enkelt.
    Min favoritolja är Motul 7100 och Motul 300v Factory line samt Payback 5w-50 racing dessa ger extremt lättväxlad låda. Jag kör nu Ok/q8 sbk 10w-50 som är svinbillig på 20l dunk men den är absolut inte lika lättväxlad som Mutul samt Payback.
    Jag har nu hällt i en Redline zddp tillsats i Ok sbk oljan och då blev den i stort sett lika lättväxlad som Motul(payback.

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Tack, då vet jag :)

Leave a comment:

• Tommi
    replied
    Det som tillverkaren rekommenderar, annars OKQ8 SBK Racing.

/ Tommi

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Tack för snabba svar. Hi-Flo låter ju bra då det är lätt att komma åt via webshoppar. Följer upp med fråga angående oljor då. Vilka märken rekommenderas?

Leave a comment:

• Eidolon
    replied
    För oljefilter vill du ha antingen original eller Hi-Flo (som tillverkar många original-filter). De är garanterat bra.

Leave a comment:

• Tommi
    replied
    Original. Om du nu måste ha något annat så MANN. Vet inte om de gör filter för MC dock.

/ Tommi

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Leave a comment:

Working...
X