Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saker att kolla innan du frågar. -behöver synpunkter nu.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Hagenblad View Post
    Klicka i "visa som inlägg" i din sökning, så slipper du leta i långa trådar.
    Ja det funkar ju också, tack för tipset!
    Tre brutna revben...hittills.
    Ja, nu två till. Fem totalt alltså. Hjärnan verkar ju funka i alla fall.

Comment

Ta't inte allvarligt men ibland känns det som om det skulle vara skadligt/farligt/dyrt med fler trådar och gamla frågor som kommer upp igen. Vad är problemet med det? En levande diskussion tycker jag att det är bara. Nya människor tillkommer och varför ska dom känna att dom helst ska vara tysta och läsa in sig i stället för att bidra till gemenskapen?

Det finns väl inget värre än kalaslånga trådar med sida upp och sida ner?
      Persons and things of all kinds will be brought within focus of cameras connected electronically with screens at the opposite ends of circuits, thousands of miles at a span and photographs will be telegraphed from any distance.
      -------------
      Ladies Home Journal, Year 1900

Comment

meksidan

Texten i menyn är liten och inte superlättläst,många har kanske som jag hög upplösning på skärmen och saker blir plottriga att läsa om typsnitten är konstiga.

Sen kanske det ska heta MEK GUIDER iställer så man vet vad det är om man är ny.
        Jag erbjöd mig även göra mekguider av de befintliga som gick att ladda ner och skrivaut( pdf format), men fick inget svar.

Ha det bra Mvh johan.
        Fuel-infected

Comment

Originally posted by cybbe View Post
          Texten i menyn är liten och inte superlättläst,många har kanske som jag hög upplösning på skärmen och saker blir plottriga att läsa om typsnitten är konstiga.

Ha det bra Mvh johan.
          Håll in ctrl och scrolla med musen, så ökar man storleken på texten i ditt webläsarfönster!

//J
          Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
          Gökuret KTM 350 SXF -12
          Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

hehe

jo det vet jag, men det ändrar ju inte varken rubriken eller typsnittet.
            Det var inte alls meningen att klaga , utan bara att talom en anledning att den sidan kanske inte syns så väl som ni vill, meksidan/mek guider.
            Förbättringar är väll alltid bra.

sen hade det varit kul med pdf mekar filer som man kunde ladda ner o skrivaut så man kan tamed detta till garaget,lite svårt o släpa med datorn ibland.

ha det bra.mvh johan
            Fuel-infected

Comment

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Comment

Meksidan verkar vara nere. Var det igår med.

Comment

Som ho´ den däringa Mattsson sa...
                  Originally posted by Mattsson View Post
                  Precis!

Observera alla att allt inte är klart, men nu har SOE tagit steget in på 2011-talet!

Comment

Hallå!

Efter att ha läst spaltvis med inlägg&trådar här på forumet, så börjar det bli dags för mig att själv posta lite inlägg, främst med lite frågor&funderingar..

Jag står i startgroparna med att renovera min motor (samt även se över resten av cykeln) och har aldrig gjort ngt liknande. Har lusläst mycket här på forumet samt även på andra ställen, men är fullständigt övertygad om att det kommer dyka upp ett helt gäng med frågetecken under renoveringens gång.
                    Så min fråga är väl egentligen vad som anses vara bäst, att posta frågor i redan befintliga trådar eller är det okej att jag startar en egen "renoveringstråd" där jag kan samla mina frågor, foton, funderingar och få förhoppningsvis lika många vettiga svar..!?

Vad anses vara mest lämpligt..? Tänkte att det är bättre att jag frågar först, istället för att "göra om, göra rätt"! :)

Hojen är en KTM 525EXC -06 som har gått dryga 200 timmar. Köpte den i våras och har åkt omkring på den under sommaren&hösten, men vill gå igenom den fullständigt inför nästa säsong!

Vill förövrigt passa på att nämna att ett forum med så här sjukt mycket samlad kunskap, är GULD värt för oss med mindre (eller noll) erfarenhet sedan tidigare, och för det bockar jag och bugar tacksamt!! :)

-- Daniel

Comment

Originally posted by DanielF View Post
                      Hallå!

Efter att ha läst spaltvis med inlägg&trådar här på forumet, så börjar det bli dags för mig att själv posta lite inlägg, främst med lite frågor&funderingar..

Jag står i startgroparna med att renovera min motor (samt även se över resten av cykeln) och har aldrig gjort ngt liknande. Har lusläst mycket här på forumet samt även på andra ställen, men är fullständigt övertygad om att det kommer dyka upp ett helt gäng med frågetecken under renoveringens gång.
                      Så min fråga är väl egentligen vad som anses vara bäst, att posta frågor i redan befintliga trådar eller är det okej att jag startar en egen "renoveringstråd" där jag kan samla mina frågor, foton, funderingar och få förhoppningsvis lika många vettiga svar..!?

Vad anses vara mest lämpligt..? Tänkte att det är bättre att jag frågar först, istället för att "göra om, göra rätt"! :)

Hojen är en KTM 525EXC -06 som har gått dryga 200 timmar. Köpte den i våras och har åkt omkring på den under sommaren&hösten, men vill gå igenom den fullständigt inför nästa säsong!

Vill förövrigt passa på att nämna att ett forum med så här sjukt mycket samlad kunskap, är GULD värt för oss med mindre (eller noll) erfarenhet sedan tidigare, och för det bockar jag och bugar tacksamt!! :)

-- Daniel

Jag har lite samma tankar som du har. Och ibland känns det till och med jobbigt att dra upp gamla trådar och nya känns det som man kapar från trådskaparens, med sina egna problem. Det borde finnas ett underforum här i Mek & Teknik delen där vi alla kan ha Mekdagböcker. Där kan man lägga ut bilder, berätta vad man gör och fråga om hjälp, när det handlar om en renovation för som du säger det är oundvikligt att stöta på problem. Jag har själv plockat ner min motor just nu och jag har säkert 15 frågor jag behöver hjälp med, men vill inte tränga mig på i nån tråd och jag vill inte skapa en ny för "småsaker".

Comment

Om man nu är ute efter hjälp, så skulle jag nog säga att skriv i befintliga alt. gör en ny tråd för specifika frågor när det behövs. En "renoverings-blogg" tröttnar folk på att läsa (om det inte är en udda hoj) och du kommer märka att du får bättre svar genom att gå ut ifrån garaget och fråga första människa du träffar...

Comment

Originally posted by Pelle View Post
                          .......En "renoverings-blogg" tröttnar folk på att läsa (om det inte är en udda hoj) ...
                          Inte alls enig, mysig läsning om projekt och renoveringar. Det är mycket vanligt på andra forum med en garagedel folk använder som beskrivet ovan.

Originally posted by Pelle View Post
                          .... du kommer märka att du får bättre svar genom att gå ut ifrån garaget och fråga första människa du träffar...
                          Mycket möjligt att du har rätt här, men det förändrar inte MIN åsikt om renoveringsbloggar/projekttrådar.
                          Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Det är helt okej att göra egna renoveringstrådar/mekdagböcker!
                            KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by ekky7 View Post
                              Meksidan verkar vara nere. Var det igår med.
                              Kolla nu!
                              KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by NuclearX View Post
                                Inte alls enig, mysig läsning om projekt och renoveringar. Det är mycket vanligt på andra forum med en garagedel folk använder som beskrivet ovan.
                                Håller med dig, läser ett antal hojbyggar-bloggar dagligen, men, en tråd om ett kolvbyte på säg en EXC250F -09a kanske inte drar till sig så många läsare som kan svara på en eventuell fråga, medans en dito om säg en IT175 från 1983 drar ögonen till sig. Men det kan oxå bero på att det är få som startar trådar om sådant, kanske p.g.a. att manualerna har blivit mer lättillgängliga, vad vet jag...

Comment

Working...
                                X