Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kx 125 problem

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Kx 125 problem

    Har en KX125 -91 som jag köpte i delar och har nu totalrenoverat den. Alltså byt alla lager, packboxar och tätningar i motorn, plus alla delar ultraljudstvättade, ny vevstake och kolv,

    Men får den inte att gå som den ska. När jag står på tomgång så svarar den bra på gasen, men varvar inte fullt. När man kör och drar fullt så bludrar den en bra stund men efter en stund kommer den upp i varv och går som den ska, tills man igen släpper gasen för mycket.
    Så blir det igen att man måste hålla gasen i botten typ 3-5sekunder så den varvar upp och då går den bra igen.
    Har 48 i lågfart och 160 i huvudmunstycke.

    Eller ligger problemet i tändningen?

    Tacksam för svar.
    Last edited by C-T; 03-09-2019, 05:22 PM. Reason: Stavfel

    #2
    Originally posted by C-T View Post
    Har en KX125 -91 som jag köpte i delar och har nu totalrenoverat den. Alltså byt alla lager, packboxar och tätningar i motorn, plus alla delar ultraljudstvättade, ny vevstake och kolv,

    Men får den inte att gå som den ska. När jag står på tomgång så svarar den bra på gasen, men varvar inte fullt. När man kör och drar fullt så bludrar den en bra stund men efter en stund kommer den upp i varv och går som den ska, tills man igen släpper gasen för mycket.
    Så blir det igen att man måste hålla gasen i botten typ 3-5sekunder så den varvar upp och då går den bra igen.
    Har 48 i lågfart och 160 i huvudmunstycke.

    Eller ligger problemet i tändningen?

    Tacksam för svar.
    Din hoj är 28 år gammal. 48/160 säger mig inte mycket, hur är det ift original? Har du bestyckat den för rådande temperatur? Om så är fallet, är reedsen fräscha också? Är krysskilen på plats och dugligt stift så är nog tändningen ok.
    Såld: EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

    Comment


      #3
      Originally posted by fiBula View Post
      Din hoj är 28 år gammal. 48/160 säger mig inte mycket, hur är det ift original? Har du bestyckat den för rådande temperatur? Om så är fallet, är reedsen fräscha också? Är krysskilen på plats och dugligt stift så är nog tändningen ok.
      Vet inte vad orginal bestyckning är, troligen efter lite forskning 48/155. Har ju inte hunnit kolla över bestyckningen desto mer än att ha provkört några 100m o konstaterat hur den uppför sig, detta i ca 0 till -5 grader. Krysskilen borde nog vara på plats samt att det är nytt tändstift. Har även provat med två olika cdi boxar.

      Har inte kollat reedsen ännu desto mer, kan dessa ge upphov till detta problem?

      Comment


        #4
        Originally posted by C-T View Post
        Vet inte vad orginal bestyckning är, troligen efter lite forskning 48/155. Har ju inte hunnit kolla över bestyckningen desto mer än att ha provkört några 100m o konstaterat hur den uppför sig, detta i ca 0 till -5 grader. Krysskilen borde nog vara på plats samt att det är nytt tändstift. Har även provat med två olika cdi boxar.

        Har inte kollat reedsen ännu desto mer, kan dessa ge upphov till detta problem?
        Låter som om den går fett, prova bestycka magrare för att passa temperaturen och din körstil.
        Last edited by fiBula; 03-10-2019, 02:54 PM.
        Såld: EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

        Comment


          #5
          Väntar på nya munstycken nu, så passade på att ta upp o kolla reedsen på samma gång. Alla gapade ca 1-1,5mm troligen där problemet ligger då?
          Satte i en bättre begagnad reedkorg inkl reeds men har inte hunnit provstarta ännu.

          Comment

          Working...
          X