Announcement

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna WR 360 2T - återuppliva

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Husqvarna WR 360 2T - återuppliva

    Tjena! Fick tag på en nerskabbad Husqvarna som nån har risat ner rejält.
    de mesta är slut på den och just nu är den helt nedriven. Tanken var att renovera och använda som enduroi sommar �� gillar ju big vore 2 taktare så denna blir nog rolig

    vet inte så mycket alls igentligen om modellen och finns inte särskilt mycket info på nätet,
    så om någon har åsikter eller kommentarer om 360in så får ni gärna dela dom :)
    mvh
    Click image for larger version

Name:	HAxrs1F.jpg
Views:	1
Size:	157.2 KB
ID:	877583
    Click image for larger version

Name:	uc2fBCuh.jpg
Views:	1
Size:	106.3 KB
ID:	877584
    Click image for larger version

Name:	nh4Qcc5h.jpg
Views:	1
Size:	201.1 KB
ID:	877585
    Attached Files
    Last edited by Xorcess; 10-17-2018, 10:58 AM.

    #2
    De här representerar på ett ungefär resten av sicket på hojjen
    Click image for larger version

Name:	hP5Tlmzh.jpg
Views:	1
Size:	93.6 KB
ID:	851436

    Motor ute
    Click image for larger version

Name:	KOI0aXuh.jpg
Views:	1
Size:	138.1 KB
ID:	851437

    Comment


      #3
      Kul!

      Mycket bilder och text vill vi ha :)

      Halvards Motor i Eskilstuna hjälper dig med delar!
      Är det här man ska ha en signatur?

      Comment


        #4
        Kul att nån är intresserad �� plockat av cylindern idag och kolv samt cylinder vägg ser riktigt fina ut. Blir en ny kolv givetvis, antagligen nya lager i motorn oxå.

        När ja provkörde den så högg den en del på låga varv. Misstänkte då att de saknades kugg på något drev, men när ja ställde upp hojjen på pall och snurrade på hjulet med växel i så kundens inte känna något som antydde på de.

        va istort sett helt tom på olja så kan ju vara lamellerna som hugger när dom gått torra, hoppas på det iallafall.

        Tanken var att uppdatera utseendet lite.
        Click image for larger version

Name:	XLeNDSY.jpg
Views:	1
Size:	32.6 KB
ID:	851439


        Ny plast med dekal kitt ligger redan I garaget och väntar, tank och dyna är anländer imorgon :)
        Click image for larger version

Name:	IIqgYMy.jpg
Views:	1
Size:	762.1 KB
ID:	851440


        Tråkigt att bilderna blir så småa, inte haft det problemet på andra forum? ��

        Comment


          #5
          Klickar man på bilderna blir dom ju JÄTTE stora...

          Går att se att dekalerna kommer från moto action...

          Comment


            #6
            Originally posted by JPT View Post
            Klickar man på bilderna blir dom ju JÄTTE stora...

            Går att se att dekalerna kommer från moto action...
            Visserligen �� mycket riktigt, även plasten är levererad av dom ��

            Comment


              #7
              La dit dyna och plasten för att se hur de kommer se ut , verkar lovande :) men blir lite klippa och klistra på ramen med svetsen för att få de att gå ihop, smådetaljer som skiljer.

              Click image for larger version

Name:	B9nPYY0h.jpg
Views:	1
Size:	105.3 KB
ID:	851441


              söker styr kronor , insugs gummi , luftburk och små detaljer till denna ifall någon har liggandes.

              funderderar på förgasar val, lutar starkt åt en Lectron 38mm. Någon som prövat?

              Comment


                #8
                Ang hugg i lådan så är de stor risk att drivklackar på sidan av dreven är snedslitna eller någon klack även gått av. Vid belastning så tvingas då dreven isär. Men de bör bara märkas på en eller max två växlar! Är de alla växlar som hugger kan de va kopplingen om du har tur. Om klackar är snedsliten på ett drev måste även drevet bredvid som de går in i bytas för hålen är då även snedsliten.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Boost III View Post
                  Ang hugg i lådan så är de stor risk att drivklackar på sidan av dreven är snedslitna eller någon klack även gått av. Vid belastning så tvingas då dreven isär. Men de bör bara märkas på en eller max två växlar! Är de alla växlar som hugger kan de va kopplingen om du har tur. Om klackar är snedsliten på ett drev måste även drevet bredvid som de går in i bytas för hålen är då även snedsliten.
                  Hej boost! dej känner jag igen från andra forum.


                  ja, din beskrivning låter ju skrämmande likt.
                  motorn står på bänken ännu. har inte delat på halvorna. känns som om de börjar bli dags att göra de för att se skicket på lådan..

                  Comment


                    #10
                    Hej!
                    Har du något detaljer, tex artikelnummer på plastkitet från Motoaction? Det ser ut som det skulle passa en HVA 04 250, kan dock inte hitta något sådant i webshopen...

                    Har en del 360 delar liggandes, tex motorblock och vevsläng, topp, koppling, tyvärr inga växellådsdelar pga att jag stoppade 360 växellådan i min 250 för att få sexväxlat.

                    Ser ut som kul projekt!!
                    Last edited by uaj64; 10-23-2018, 11:03 AM.
                    TE 510-06, WR250 -04
                    Gamla synder: XR 600R -90, XR 600R -87, Husqvarna 400, , Matchless 650 -57, Triumph Trophy 650 -66, BMWR75RS-74, HD1200 sportster...

                    Comment


                      #11
                      hejsan! detta kitt köpte jag

                      https://www.motoaction.se/plastkit-u...60-2000#v72742

                      jasså?
                      har du kvar några delar ifrån hojjen eller är de bara motorn?
                      om du har lust att sälja av delarna så är jag intresserad :) mvh

                      Comment


                        #12
                        Hej!

                        Du har PM!
                        TE 510-06, WR250 -04
                        Gamla synder: XR 600R -90, XR 600R -87, Husqvarna 400, , Matchless 650 -57, Triumph Trophy 650 -66, BMWR75RS-74, HD1200 sportster...

                        Comment


                          #13
                          Hur går det här då?
                          Är det här man ska ha en signatur?

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Mahhbechh View Post
                            Hur går det här då?
                            Har väl Inte hänt särskilt mycket.
                            Just nu är ju skoter sesongen igång 😎

                            Ska isär med block halvorna och kolla in dreven är vänner som står näst på listan.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by Xorcess View Post
                              Har väl Inte hänt särskilt mycket.
                              Just nu är ju skoter sesongen igång ��

                              Ska isär med block halvorna och kolla in dreven är vänner som står näst på listan.
                              Kör du Yamaha? SÅ mycket snö har vi ju inte ;)
                              Vit KTM FE 350 2019
                              ----------------------------
                              KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                              KTM 300 EXC Six Days 2013
                              KTM 450 EXC-R 2008
                              Suzuki 450 RM-Z 2008
                              KTM 450 EXC-R 2008
                              KTM 250 SX/F 2007
                              KTM 450 EXC-R Factory 2007
                              KTM 450 EXC-R 2006
                              KTM 250 EXC 2004
                              KTM 250 EXC 2000
                              KTM 200 EXC 2000

                              Comment

                              Working...
                              X