Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bergshästen GEN 3 Ännu en ny variant av bandsats till endurohojen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Jag klippte ut en bit från ett tunt liggunderlag och drog runt förgasaren.
    Inte så snyggt men det funkade.

    Comment


      #62
      Originally posted by Argh! View Post
      Hur fungerar en 300 med bandsats tro?
      Speciellt nu när de finns med insprut.
      Tjaa, med tanke på att motorn inte funkar nå vidare utan bandsats så borde den inte funka nå bättre med bandsats.

      Comment


        #63
        Originally posted by Kristian Karvonen View Post
        Tjaa, med tanke på att motorn inte funkar nå vidare utan bandsats så borde den inte funka nå bättre med bandsats.
        Du får gärna utveckla vad det är som inte funkar med motorn.

        Comment


          #64
          Originally posted by Kristian Karvonen View Post
          Tjaa, med tanke på att motorn inte funkar nå vidare utan bandsats så borde den inte funka nå bättre med bandsats.
          Undrar oxå va de är som inte funkar....

          Comment


            #65
            Ktm/Husqvarna skryter i broschyren att den nya 2taktare drar typ 40% mindre bränsle, och det är ju inte konstigt om man inte skickar in det i motorn.
            Den är väldigt magert "bestyckad", åtminstone på lågfarten.
            Det är sällan jag kör på fullaspjäll, men på det lägre registret går den i mångas tycke för magert.(Googla på Tpi running lean, Tpi problem etc)
            På GGN satt jag och tänkte att hojen håller på att begå självmord så som den spikade.
            Jag har haft 2st 300or tidigare som jag har bestyckat själv och inte enl boken, som ju är överdrivet fet.
            Men jag har aldrig fått sådana spikningar som jag fick på GGN, och dessutom kokade den då. Det har väll aldrig hänt att en 2t kokar eller? Och kylarna var inte igensatta. Efter tankstoppet ville den inte gå igång heller, det tog minst 1min innan den startade och jag missade ett 5te varv med 41sec
            Jag lämnade tillbaka hojen till min handlare som skulle kolla till den, alla värden från givarna var Ok, det enda de lyckades göra var att ställa om TPSen lite så den skulle gå fetare. Men det gör ju att den går fetare i hela registret och inte bara på lågfarten.
            När jag köpte hojen sa de att det var den nyaste mappningen i ECUn som skulle vara fetare, tydligen var den första versionen ännu magrare.
            Skulle jag få välja i dagsläget så skulle jag inte köpa en Tpi, jag skulle välja en med förgasare istället.
            Last edited by Kristian Karvonen; 12-22-2017, 08:31 PM.

            Comment


              #66
              Laddar för morgondagens körning i Kåbdalis.
              Har förhoppningsvis hittat felet på 2017-hojen. Den har tidigare misstänt i mellanregistret. Nu när jag lossade den från släpet vägrade den starta, ingen gnista.
              Förmodligen ett skumt jordningsfel.
              Kopplade ur den eftermonterade varvräknaren. Nu startar den fint!
              Spännande se om problemet är löst...

              Comment


                #67

                Comment


                  #68
                  Originally posted by Håkke_B View Post
                  Laddar för morgondagens körning i Kåbdalis.
                  Har förhoppningsvis hittat felet på 2017-hojen. Den har tidigare misstänt i mellanregistret. Nu när jag lossade den från släpet vägrade den starta, ingen gnista.
                  Förmodligen ett skumt jordningsfel.
                  Kopplade ur den eftermonterade varvräknaren. Nu startar den fint!
                  Spännande se om problemet är löst...
                  Inte konstigt att det är så svårt att få tag i Enduro-tech lampor, ni har ju köpt alla...
                  Vit KTM FE 350 2019
                  ----------------------------
                  KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                  KTM 300 EXC Six Days 2013
                  KTM 450 EXC-R 2008
                  Suzuki 450 RM-Z 2008
                  KTM 450 EXC-R 2008
                  KTM 250 SX/F 2007
                  KTM 450 EXC-R Factory 2007
                  KTM 450 EXC-R 2006
                  KTM 250 EXC 2004
                  KTM 250 EXC 2000
                  KTM 200 EXC 2000

                  Comment


                    #69
                    Snålt med uppdateringar i denna tråd.
                    Uppräckte brister i designen av boggiskenorna. Designen av lättningshålen visade sig vara mindre optimal. Övre delen längst bak gick av. Testade svetsa men skenorna är tillverkade av 7075 vilket egentligen inte är svetsbart.


                    Ur med boggin för att tillverka nya bättre skenor



                    Nya skenor med en bättre design jämfört med den tidigare. Passade på att montera antistab för säkerhets skull. Pulverlacken får vänta tillsvidare...

                    Last edited by Håkke_B; 02-20-2020, 09:45 AM.

                    Comment


                      #70
                      Dina uppdateringar är klart värd att vänta på!
                      Riktigt kul att följa och kika på dina byggen.

                      Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

                      Comment


                        #71
                        Bästa byggtråden. Fortsätt gärna på soe även om du finns på fb.. :)
                        Om ja ska köra in motorn på 70% av dess kapacitet, då innebär det att jag ska köra på 200% av min egen.. hur ska det gå till??

                        Comment


                          #72
                          Originally posted by Norrlandspojken View Post
                          Bästa byggtråden. Fortsätt gärna på soe även om du finns på fb.. :)
                          Vart på FB? =)
                          Vit KTM FE 350 2019
                          ----------------------------
                          KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                          KTM 300 EXC Six Days 2013
                          KTM 450 EXC-R 2008
                          Suzuki 450 RM-Z 2008
                          KTM 450 EXC-R 2008
                          KTM 250 SX/F 2007
                          KTM 450 EXC-R Factory 2007
                          KTM 450 EXC-R 2006
                          KTM 250 EXC 2004
                          KTM 250 EXC 2000
                          KTM 200 EXC 2000

                          Comment

                          Working...
                          X