Announcement

Collapse
No announcement yet.

140/18" slang i ett 130/18" S12-däck

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

140/18" slang i ett 130/18" S12-däck

Medför det någon ökad risk för punktering? Har en 140 Biltema-slang liggandes o är osäker på om de ens hade 130-slangar till försäljning..
    -- "all u gotta do is hld it wide open on those jumps... i see it on tv everytime..."

Nä, det tror jag inte. Det kommer att fungera utmärkt. Jag kör med "för stor slang" gentemot däckstorlek. Har fått punka en gång, men det berode på att däckslåset gick sönder och skar upp slangen.
    Husqvarna 258A - Husaberg FE450 x2

Comment

Modigt att använda biltemas relativt tunna slang...

Comment

Originally posted by Pelle View Post
        Är en bra synpunkt. Jag har inte provat Biltemas slangar, så min aspekt ovan på det hela gäller då "riktiga slangar"...

Men som svar på din fråga, det fungerar med din slang i ditt däck, punkteringsrisken har mer med materialet och tjockleken att göra...
        Husqvarna 258A - Husaberg FE450 x2

Comment

Originally posted by Pelle View Post
          Psykningar före tävlingar bemöts med tjära och fjädrar!
          -- "all u gotta do is hld it wide open on those jumps... i see it on tv everytime..."

Comment

Originally posted by Ablaze View Post
            Är en bra synpunkt. Jag har inte provat Biltemas slangar, så min aspekt ovan på det hela gäller då "riktiga slangar"...

punkteringsrisken har mer med materialet och tjockleken att göra...
            o körstil.. med mig bakom styret vidrör däcken bara marken vid start, tankning och målgång!!

Comment

Då antar jag att du åker 380!

Comment

Working...
              X