Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket olja ska det vara i framgaffeln

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur mycket olja ska det vara i framgaffeln

Hej på er en snabb fråga, jag ska plocka isär min framgaffel i morgon och byta packboxar och skrapringar och olja, hur mycket olja ska jag ha i framgaffeln.
    Det gäller en KTM 450 exc-05:a.

Mvh Micke
    KTM 450 EXC- 05 Nu såld

kan 110 mm utan fjäder vara rätt ???

Mvh Micke
    KTM 450 EXC- 05 Nu såld

Comment

Har för mig det var ca 120mm luftspalt och runt 0,6 liter varje ben rymde. Köp 1,5 liter så borde du klara dig.

Comment

Du ska ha en luftspalt på 120-150 mm när gaffeln är ihoptryckt och utan fjäder i.
        120 mm = hård
        150 mm = mjuk

Det är bra om du tar och tejpar kanten på innerbenet innan du trär över den nya packboxen. Kanten och den nedre kanten där glidbussningen sitter brukar vara rätt vassa, så jag sätter alltid en tejp, som jag drar åt rätt hårt för att den inte ska bygga för mycket, för att minimera risken att skada den nya packboxen.

Lycka till.

Comment

Har samma fråga dock gällande YZ 250 01a och vad ska man välja för olja, har hört det finns olika trögheter på oljan!

Comment

Originally posted by erikb View Post
            Har samma fråga dock gällande YZ 250 01a och vad ska man välja för olja, har hört det finns olika trögheter på oljan!
            Har svarat i den andra tråden.
            Jag kommer bli mycket snabbare nu när jag inte har någon motorbroms som bromsar mig.

Comment

Working...
            X