Announcement

Collapse
No announcement yet.

Acraprovic XR 650

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Acraprovic XR 650

Någon som har erfarenhet av Akrapovic-blås på en XR 650? Håller de (skakar sönder?) och vad gör detta system på effektkurvan?

Satte mig ner när jag såg priset visserligen. 9700 spänn för helsystem och 6300 för bara burken (slip on). Som tur är kan jag få till ett bättre pris. Bör man köpa hela systemet eller kan man bara köpa burken och kombinera med orginalkröken?

Just nu kör jag med HRC insats i orginalburken. Låter halvhäftigt men burken är ful som ett kok stryk.

Någon som rekommenderar något annat system?

God fortsättning allihopa!
    Last edited by The Doc; 04-22-2008, 10:30 AM. Reason: felstavning
    Riktiga män kör XR...

Finns billigare Akror på Ebay.

Comment

jag har ett akra helsystem på min xr och är nöjd, passformen är bra och nog tycker jag att mellanregistret blev märkbart starkare bara genom att byta till ett helsystem.

Comment

Originally posted by transalp View Post
        jag har ett akra helsystem på min xr och är nöjd, passformen är bra och nog tycker jag att mellanregistret blev märkbart starkare bara genom att byta till ett helsystem.
        Ett ännu starkare mellanreg hade uppskattats faktiskt även om det är hyfsat nu med hotcam steg 1..

Hur mycket låter de där blåset? Jag har för mig att det finns två olika modeller med en hög och en låg ljudnivå?

Jag vill gärna ha den lite högre nivån då jag inte kör i skogen alltför ofta. Liiiite häftigt ljud vill man ju ha kvar...
        Last edited by The Doc; 02-03-2008, 11:07 AM.
        Riktiga män kör XR...

Comment

Originally posted by The Doc View Post
          Ett ännu starkare mellanreg hade uppskattats faktiskt även om det är hyfsat nu med hotcam steg 1..

Hur mycket låter de där blåset? Jag har för mig att det finns två olika modeller med en hög och en låg ljudnivå?

Jag vill gärna ha den lite högre nivån då jag inte kör i skogen alltför ofta. Liiiite häftigt ljud vill man ju ha kvar...
          Det som jag har låter bra men liiite för mycket för att jag ska chansa på besiktningen (som ska göras nu i vår) därför måste jag krångla en del för det går inte att bara sätta i en insats. ska försöka få dit originaldämparen på akra krökarna med lite fulmek för det var välldigt trångt och komma åt vid toppen när krökarna monterades så det skulle jag helst slippa göra om bara för tio minuters användande vid bes.

/M

Comment

Någon som har erfarenhet av Akraprovic-blås på en XR 650? Håller de (skakar sönder?) och vad gör detta system på effektkurvan?

Satte mig ner när jag såg priset visserligen. 9700 spänn för helsystem och 6300 för bara burken (slip on). Som tur är kan jag få till ett bättre pris. Bör man köpa hela systemet eller kan man bara köpa burken och kombinera med orginalkröken?

Just nu kör jag med HRC insats i orginalburken. Låter halvhäftigt men burken är ful som ett kok stryk.

Någon som rekommenderar något annat system?

God fortsättning allihopa!
            Lurar med på att skämma bort grisen med ett Akra- system till den.
            Håller på att sondera terrängen i USA för att se vad man hamnar på för pris.
            Då du skriver att du kan få bättre pris - kan du ordna fler? Är du villig att hjälpa en "XR- broder"...?
            Vad hamnar det på isf?
            XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

passar xrs acraprovic på ktm 660 oxå elleR?

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
                Då du skriver att du kan få bättre pris - kan du ordna fler? Är du villig att hjälpa en "XR- broder"...?
                Vad hamnar det på isf?
                också intresserad av pris ,kollade big gun i staterna hamnar runt 4700-4800 hemma i sverige m tull o moms
                Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Vad hamnar det på isf?
                  Härligt! Klart jag ska försöka hjälpa "grispolare". Enligt kompisen som fixar helsystemet ska det bli ett riktigt bra pris. Frågan är som sagt om han kan fixa fler pga skattetekniska skäl osv.

Jag återkommer i frågan...
                  Riktiga män kör XR...

Comment

Originally posted by transalp View Post
                    Hur ser ditt blås ut? (kan du lägga in bild?)

Jag behöver hjälp här nu...

Jag är på väg att beställa helröret men är lite osäker på vilka modeller det finns. Just nu verkar bara modellen finnas där sista biten på burken är i kevlar. Vill dock minnas att jag sett en slutburk utan och där hela är i titan?? Någon som vet? På generalagentens sida verkar det ju inte finnas några bilder heller...

Och hur var det nu? Finns blåset i olika versioner med olika ljudnivåer?

Hjälp!
                    Riktiga män kör XR...

Comment

Hur ser ditt blås ut? (kan du lägga in bild?)

Jag behöver hjälp här nu...

Jag är på väg att beställa helröret men är lite osäker på vilka modeller det finns. Just nu verkar bara modellen finnas där sista biten på burken är i kevlar. Vill dock minnas att jag sett en slutburk utan och där hela är i titan?? Någon som vet? På generalagentens sida verkar det ju inte finnas några bilder heller...

Och hur var det nu? Finns blåset i olika versioner med olika ljudnivåer?

Hjälp!
                      bergos i tyskland har burken m slutstycke i titan ,db killer borde finnas till acra praktiskt vid besiktning iallafall,fick du nån prisuppgft från staterna ? bergos tar 7500 för akrat . fann bilden på transalps xr också
                      Attached Files
                      Last edited by sundström; 02-09-2008, 05:47 PM.
                      Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by mickemeduza View Post
                        bergos i tyskland har burken m slutstycke i titan ,db killer borde finnas till acra praktiskt vid besiktning iallafall,fick du nån prisuppgft från staterna ? bergos tar 7500 för akrat . fann bilden på transalps xr också
                        Precis...det är den burken jag menar att jag vill ha. Tydligen verkar den burken inte finnas längre utan det är nån ful kevlar längst bak
                        Last edited by The Doc; 12-18-2009, 08:55 AM.
                        Riktiga män kör XR...

Comment

Jag tror inte..

..att det finns någon DB-killer till systemet på bilden. Kanske finns till "den fula i kevlar". Dessa system låter inte speciellt mycket, jag klarade besiktningen i våras med mitt monterat.

Komihåg att öppna luftburken oxå så rovan får andas, det gör susen.

Comment

Originally posted by BIG BARKER View Post
                            ..att det finns någon DB-killer till systemet på bilden. Kanske finns till "den fula i kevlar". Dessa system låter inte speciellt mycket, jag klarade besiktningen i våras med mitt monterat.

Komihåg att öppna luftburken oxå så rovan får andas, det gör susen.

Med ett helsystem (Akrapovic) måste förknasaren ombestyckas? Isf till VAD? En annan sak jag går o grunnar på är det här med att öppna upp luftburken som jag ser många gör, allra helst om man byter pipa.
                            I MITT fall så används grisen uteslutande på grus och att öppna upp luftburken i sådan miljö känns ju bara korkat - är ju bara mer skit in, oavsett om jag använder aldrig så finmaskigt hönsnät eller ej...

Tacksam för svar!
                            XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Med ett helsystem (Akrapovic) måste förknasaren ombestyckas? Isf till VAD? En annan sak jag går o grunnar på är det här med att öppna upp luftburken som jag ser många gör, allra helst om man byter pipa.
                              I MITT fall så används grisen uteslutande på grus och att öppna upp luftburken i sådan miljö känns ju bara korkat - är ju bara mer skit in, oavsett om jag använder aldrig så finmaskigt hönsnät eller ej...

Tacksam för svar!
                              brukar gå magert med öppet system så man får gå upp i storlek på iallafall huvudmunstycket o kanske lågfarten ,att öppna luftburken gör nog inte nån större skillnad vad det gäller skit i luftfiltret,tar ju luften under bakskärmen i vanliga fall .skiten fastnar ju i filtret ,bara o tvätta o ut o köra igen .kör bara grus själv också så ,kn filter är jag mer skeptisk till just på grund av dammet ,tror skumfilter renar bättre så den flödesförlusten tar jag
                              Last edited by sundström; 02-11-2008, 10:36 PM.

Comment

Working...
                              X