Announcement

Collapse
No announcement yet.

H4 lampa till KTM 05-08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

H4 lampa till KTM 05-08

Tjena

Tänkte höra om det är någon som har byggt om sitt framljuse till H4 på KTM´s 05-08 års modell? Nu sitter det bara en klotlampa som ger 0 i l ljuse. Hade varit bra om man fick in en H4 så att man slapp att famla sig hem om man skall ta sig hem efter mörkrets inbrott. Sedan är det en annan sak om man skaffar sig ett ordentligt nattljuse, just nu får det räcka med en ombyggnad till H4.

Tips tas i mot med tacksamhet.
    Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Har testat med Xenon i både KTM 07 och GG 05s reflektorer och min slutsats är att dom suger fet diskoballe.

Comment

Originally posted by snoogans View Post
      Har testat med Xenon i både KTM 07 och GG 05s reflektorer och min slutsats är att dom suger fet diskoballe.
      Möjligt att det är så. Tänkte bara höra om det är någon som har gjort ombyggnad till H4 på 05-08 års modell.
      Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Jag har en ballast från Toyota och en BMW diskolampa med S2 fattning om jag minns rätt. Jag har kanonljus i på min hoj. Jag har en ballast och en Xenonlampa över om du har lust att köpa =)

Comment

Hej !!!!

Jag har bytt till H4 lampa på min 450exc-05:a. Köpte en sockel för H4 lampa på biltema och monterade dit den och det blev betydligt bättre än med originallampan i alla fall. Men försök att få tag i ett lamphus från dom äldre modellerna fram till 04:a satt det rektangulära lysen och dom lyser ännu bättre en den dom satt på 05:an, svågern har en sån och det blev ännu bättre ljus än på min 05:a.
          Som sagt det blev mycket bättre ljus än med original lampan.

Mvh Micke
          KTM 450 EXC- 05 Nu såld

Comment

Så här ser det ut på min hoj, buntband först sen på med gummitutan och
            en bit gaffatejp mot lamphuset så att lampan inte kan vrida sig.
            (inget finlir men verkar funka)
            Attached Files

Comment

Working...
            X