Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drevning XR 650

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Drevning XR 650

Har satt på nytt drivpkt idag. Ska testa med 13-14-15/43.

Har tidigare kört med 41 bak men med 15 fram var den för högt drevad tycker jag. Annars passade kedjan fint för alla olika framdrev.

Kör till Norge med 14/43, den går lugnt och fint i 120 km/h då.
    Väl uppe tror jag att jag byter till 13 fram så klarar man enduron bättre!
    Problemet tyckte jag var kedjelängnden som blev lite väl lång, kanske går att korta en länk till?

Till Motard och högfartsbanor kanske 15/43 passar?

Vad kör ni med?
    K-märk gruset!

Tror att det sitter 14/48 på min. fick med en uppsättning 15/41 samt kedja.

Comment

Tyckte den var alldeles för låg. Helt hysterisk på grusvägen och varvade för högt över 100.
      K-märk gruset!

Comment

Satt 14/48 på när jag köpte hojjen, men som sagt den varvade ur ganska så fort måste jag säga. Fick även med 15/41 till den, så jag satte på 15/48 och är jäkligt nöjd på grusväg, skulle jag köra långt och variera mig mycket skulle jag ha 45 i bak och variera mellan 13-15 i fram. Det räcker till mycket olika körning.
        .........and lightning stood still when I passed and ended up in the ditch..........

Comment

Har nu testat 14/43 och tycker den går fint men det vibrerar en del runt 120 km/h så jag går upp till 15 fram och tar med 14 upp.
          K-märk gruset!

Comment

Kör nu med 14/48 men ska byta till 15 fram då jag även har en orginal uppsättning med 15/41.

Funkar bra i bushen, men tror även det kommer bli aningen för högt på landsväg fortfarande.
            // XR650R-02

Comment

Kollade lite närmare idag. Det sitter 15 fram och 48 bak. Får väl se hur det funkar på långtur.

Comment

Har kört 15-45 ett bra tag nu, men planerar en längre grustur i Norrlands inland. Funderar på 15-41 för att kunna sträcka ut på gruslångrakorna, men anar att det kommer att kännas högt när man lämnar väg/stig. Någon som åkt med 15-41 och kan berätta lite?
                Med på grisfesten

Comment

Originally posted by Langsam View Post
                  Någon som åkt med 15-41 och kan berätta lite?
                  Har för mig att det satt 15-41 på när jag köpte min...

Drevade om den till 14-48 och upplevde då som att jag "tappade" en växel! 15-41 drevningen blev ju höghastighetsdrevning >160km/h på mätaren var ju inga problem, ganska kul på en grusraka bredvid E20 att köra om bilarna på motorvägen straxt bredvid

Vad gäller skogsåka kunde man ju åka länge på ettan innan man la i två men jag är ju ingen enduroräser heller...

14-48 som jag åker på nu så rister/vibrerar hojen vid 130-140 och det känns nästan ohälsosamt för grisen
                  Last edited by per-anders; 06-25-2007, 10:17 AM.
                  Jag är inte ung nog att veta allt
                  XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
                  Det är värsta tricket att låta det va
                  (Ohlson har semester production)

Comment

Jag åker med 14-46 vilket känns som en vettig kompromiss.
                    Då 46 tandat bakdrev är lite av "special" och oftast inte finns hemma hos den lokala nasaren, så skulle jag tro att 45t funkar lika bra och är mera vanligt förekommande till grisen.

Mina $0.2
                    XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Vad gäller utbud av drev så passar väl även drev "från" crossmodellerna, dvs CR250R tex.

bakdrev menar jag förståss....
                      Last edited by per-anders; 06-26-2007, 12:29 PM. Reason: förtydligande...
                      Jag är inte ung nog att veta allt
                      XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
                      Det är värsta tricket att låta det va
                      (Ohlson har semester production)

Comment

Kör 14/45 till offroad åkat och på vintern till isåkat (finndubb) toppar då drygt 155Km/h på is. (blir jobbig på ettan med högre drevning än så).
                        och 14/41 på sommarn motardkitad toppfart drygt 170Km/h

Mvh Christer
                        "Den som hinner underhålla alla sina prylar innan han dör vinner!!"

Hojhistorik:

KX80 -81,DT50MX -88, RD350LC -83, XR600R -90, KX500 -92, XR650R -00, XR650R -01, CR500 -94, YZF426 -01, CR500 -93, CR500AF -93/05, Polaris 425 Magnum -99, Polaris 350 Trail-Boss -91, Yamaha YFM700R Raptor -10.

Comment

Jag åker 15/41 med Motardhjulen och 14 alt 15/49 med offroad/isdäcken.

Comment

Working...
                          X