Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur få i packbox i gaffelben?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur få i packbox i gaffelben?

Jag håller på att bli helt skogstokig! Anledningen är att jag håller på att byta packboxar i gaffeln (showa 43 mm) och får bara inte i nya packboxen i ytterbenet (steg 14 i Dr. Hagenblads utmäkta guide). Hur jag än gör så kantrar packboxen.

Vad har ni för idéer?
    En riktig newbie i endurospåret, men nångång händer det väl att man lyckas bättre...
    Husqvarna TE 250 -07

Kommer du runt ordentligt med vad du nu har för verktyg att slå ner den med?

Comment

Originally posted by Pelle View Post
      Kommer du runt ordentligt med vad du nu har för verktyg att slå ner den med?
      Jag använde den gamla packboxen, som jag klippt upp, som mellanlägg och försökte knacka försiktigt korsvis (jfr dra hjulbultar) mha dorn och klubba.
      En riktig newbie i endurospåret, men nångång händer det väl att man lyckas bättre...
      Husqvarna TE 250 -07

Comment

Tror du får för lite fart... Sist jag gjorde det så använde jag ett uppsågat avloppsrör (plast) som var 20 cm långt och kunde glida hela gaffelbens längden, smack! Så sitter den! Clas Olsson nästa!

Comment

Typ sån här!
          Attached Files

Comment

Dom blir inte sura på kontoret nu när du har stulit en bit av vasken?

Comment

Originally posted by Ivil View Post
              Dom blir inte sura på kontoret nu när du har stulit en bit av vasken?
              Äsch, dom får tvätta sig i toastolen

Comment

Ok ! Super TACK!Beijer nästa.

Förresten sågade du det enbart på ena sidan eller är det för styvt för det och du delat det i två halvor eller hur har du gjort?
                Husqvarna TE 250 -07

Comment

2 halvor...

Comment

När vi ändå snackar om framgaffel packningar så kan jag passa på med min fråga. (slipper jag skapa ny tråd)
                    Hur får man enklast ut "skrap-packningen"? Vill testa göra rent där utan innan jag köper ny, då min läcker lite olja..

Comment

Dammskyddet sitter med en liten låsring som man pillar bort med en mejsel. När den är borta så pillar man in mejseln mellan dammskyddet och gaffeln och bänder korsvis tills den är ute. Toklätt. Glöm inte att lägga en klick fett på dammskyddet när det ska monteras igen, det blir som dag & natt när det ska glida i.

Bytade alla packboxar på KTM'en för ett tag sedan och jämfört med Ducati'n jag har så är det rena rama sommarjobbet =)

Comment

Originally posted by LinuSSS View Post
                        När vi ändå snackar om framgaffel packningar så kan jag passa på med min fråga. (slipper jag skapa ny tråd)
                        Hur får man enklast ut "skrap-packningen"? Vill testa göra rent där utan innan jag köper ny, då min läcker lite olja..

Comment

Working...
                        X