Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axelbussningar till XR 650.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Axelbussningar till XR 650.

Ere någon som har kunskap och maskiner för att kunna hjälpa mig svarva nya axelbussningar till min kära lilla gris?
    Orginalbussningarna e ju av aluminium och under årens lopp så har packboxen slipat ner ett fint spår i dom vilket försämrar packboxens förmåga att täta ordentligt.
    Jag antar att det inte bara e jag som har detta problem utan det kanske e flera som är intresserade av detta?
    Hejs.

Måtta upp, eller ta med orginal till en mek-verkstad, en bulla längd och 200 spänn, sedan går du tillbaka dagen efter och hämtar 4st nysvarvade av prima svensk stål.

Funkade klockrent för mig.

/Henka
    .........and lightning stood still when I passed and ended up in the ditch..........

Comment

Originally posted by Henka View Post
      Måtta upp, eller ta med orginal till en mek-verkstad, en bulla längd och 200 spänn, sedan går du tillbaka dagen efter och hämtar 4st nysvarvade av prima svensk stål.

Funkade klockrent för mig.

/Henka
      Jo,det e ju ett helt klart ett vettigt alternativ.

Comment

Med lite sökning så hittar du måtten...
        “The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it’s Heaven and Hell”
        [EXC525-07|SuperEnduroR-06|BMWR1200GSA-06|DR800-Chopper-03 |ChinaMiniMoto-03|PW50-87|PW50-85|PUCHMagnumCross-81|PUCHMagnumCross-80|CR250-79|Gilera50Touring-78]

Comment

Working...
        X