Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snabbast däckkrängning på soe.se

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Snabbast däckkrängning på soe.se

    Skitsnacksforumet kryllar av vem har snabbast reflexer, flest studs med avhuggna huven och andra sk herren på täppan-spel. Nu drar jag igång en riktigt manlig tävling. Vem kränger däck snabbast på forumet?


    Topplistan:
    1: Hagenblad: 13:18. Fram: 7:08 däcklås, bak: 6:10 däcklås
    2: Syd: 18:22. Fram: 10:10, bak: 8:12
    3: KTMmarkus: 26:08. Fram: 12.07, bak: 14:01
    4: Tommy: 34:30 Fram: 12:20 däcklås, bak: 21:45 däcklås
    5: Andersj: 40:00. Fram: 10 min, bak: 30 min däcklås
    6: Bike-aistu: 48:00. Fram: 13:45 däcklås, bak: 17:25 däcklås
    7: Gits: 51:00. Fram: 26:00, bak 25:00.
    8: KLX-Martin: 60:31. Fram: 18:34, bak: 41:57
    9: XR_Anders: 1:49:00. Fram: 42:00, bak: 1:07:00
    10: CliffB: 2:20:00. Fram: 30:21 däcklås, bak: 1:50:00 däcklås
    11: Evil_Invader: 3:25:00. Fram: 1:10, bak: 2:15




    Bubblare: (Ofullständiga tider)
    Tingsborg: Fram 14:45
    Jonas: Bak: ca 17min
    Andersk: Bak: ~30-40 min med däcklås
    Annystar: Bak: 20:41 med däcklås
    Jonas S: Tog väl en halvtimme
    Kastrullo: Fram: 40 min
    Klas: Bak: 2 h utan däcklås
    klxmicke: Bak: 2 timmar
    Gilbert: >2:20:00 Fram 20min ,Bak flera timmar
    Nikko: Fram: 15:03


    Regler:
    Startläge: Fristående hjul, pumpat och åtdraget däcklås. Åkklart alltså.
    Stoppläge: Däck bytt, annars samma som åvan. Pumpat minst 1 kilo.
    Totaltiden är det som räknas, dvs både fram och bak.
    Du måste klocka tiden. Uppskattad tid räknas inte.

    Last edited by Hagenblad; 03-17-2007, 02:52 PM.
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

    #2
    Listan och tråden rensad och uppdaterad.
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

    Comment


      #3
      nya regler

      Bra med regler på denna manlighetstävling.
      Ja ska kapa tiderna nu-tog tiderna med hjulavmontering och ditmontering med också rull till rull..passa er nu!!
      Henric
      brum

      Comment


        #4
        Med Mousse då? Räknas inte de?

        Comment


          #5
          Originally posted by syd View Post
          Bra med regler på denna manlighetstävling.
          Ja ska kapa tiderna nu-tog tiderna med hjulavmontering och ditmontering med också rull till rull..passa er nu!!
          Henric
          Vänta bara, jag har inte klockat fram än...
          Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

          Comment


            #6
            CliffB: 2 timmar 20 min. Fram: 30:21 min däcklås, trelleborg dubb, bak: 1 timme 50 min däcklås, trelleborg dubb
            Lite jobbigare med stenhårda trelleborg dubbdäck en mjuka s12:or :)
            Last edited by CliffB; 03-06-2007, 01:30 PM.
            crf 450

            Comment


              #7
              Krängde av mina dubbdäck idag o byte till vänliga o tänkte att man kan ju kolla hur lång tid det tar här kommer mina resultat.

              Total: 34,5min
              Fram: 12,20 med däcklås
              Bak: 21,45 med däcklås
              Gud skapade skogen för enduro
              Sherco st 300 13 trail
              Ktm Exc 300 12 Såld
              Yamaha yfz 450 09 quad Såld
              Ktm Exc 300 sixdays 10
              Såld

              Comment


                #8
                Nytt personligt

                Tog av dubbdäcken idag och satte på sommardäck.
                Fram (dubb till vanligt med däckslås) 26 min.
                Bak (dubb till vanligt med däckslås) 25 min.
                Totaltid 51 min.

                Comment


                  #9
                  Bytade från dubbdäck till sommardäck idag och passade på att ta tiden.

                  Från vinterdäck till sommardäck (dvs körklarhoj med dubbdäck till körklar hoj med sommardäck) 48 minuter.

                  Bara däckbytena;
                  Fram, däcklås och Pirellis supertjocka slang, 13:45
                  Bak, däcklås och Pirellis supertjocka slang, 17:25
                  Bike _AiStU
                  ____________________
                  För den som förstår, behövs ingen förklaring och för den som inte förstår, finns ingen förklaring....

                  Comment


                    #10
                    Fram Trelleborg winterfriction (dubb) med lagom slang till TKC80:
                    18 min 34 sek

                    Bak Trelleborg armyspecial (dubb) med 18" 4mm slang i ett 17" däck till MT21:
                    41 min 57 sek

                    Pumpat till däcken poppade på plats med handjagad enkelverkande pump.
                    Däcklås såklart.

                    Totaltid (rull till rull): 60 min 31 sek
                    Last edited by KLX-Martin; 03-16-2007, 07:45 PM. Reason: stavade fel till "handjagad"
                    KLX 650 C -94
                    - Har man mer än en cylinder behöver man mer än en motorcykel -

                    Comment


                      #11
                      Bytte till sommardäck i veckan. Bak gick åt skogen, fram gick bra. 7:08.
                      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                      Comment


                        #12
                        En lite lustig sak är ju 1 kilo, kanske lite väl besserwisser aktigt att notera detta, men jag kör alltid med 0.8 bak, så då blir man ju på sätt och vis en fuskare :P
                        Vit KTM FE 350 2019
                        ----------------------------
                        KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                        KTM 300 EXC Six Days 2013
                        KTM 450 EXC-R 2008
                        Suzuki 450 RM-Z 2008
                        KTM 450 EXC-R 2008
                        KTM 250 SX/F 2007
                        KTM 450 EXC-R Factory 2007
                        KTM 450 EXC-R 2006
                        KTM 250 EXC 2004
                        KTM 250 EXC 2000
                        KTM 200 EXC 2000

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by KTMmarkus View Post
                          En lite lustig sak är ju 1 kilo, kanske lite väl besserwisser aktigt att notera detta, men jag kör alltid med 0.8 bak, så då blir man ju på sätt och vis en fuskare :P
                          Jag kan jämna ut det om du vill, jag pumpade till nära 2 kg för att få ut däcket på fälgen :)
                          KLX 650 C -94
                          - Har man mer än en cylinder behöver man mer än en motorcykel -

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by KLX-Martin View Post
                            Jag kan jämna ut det om du vill, jag pumpade till nära 2 kg för att få ut däcket på fälgen :)

                            jag höjer.. jag fixade mina däck på runt 6 timmar, då ingick att kränga bak däcket på runt 15 min utan däklås. framdäcket runt12 min utan däklås. sedan pumpa framdäcket till 3 kilo utan att få ut däcket helt på fälgen, efter att ha krängt av och på två olika däck cirka 5 gånger, studdsat dom i golvet 40000 gånger, slagit med hammare på däckssidan tills skinnet lossnade från händerna. så åkte jag å hämtade en cyckel pump (fotmodell) pumpade sedan framdäcket i rent vredesmod till 6 kilo innan däcket gled ut å la sej rätt. bör nämna att kompresorn inte orkade mer än 3.5 kilo, och att alla försök att smörja med såpa och 5/56. inte gjorde ett dugg till det bättre
                            Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

                            -Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

                            Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by lizzard View Post
                              jag höjer.. jag fixade mina däck på runt 6 timmar, då ingick att kränga bak däcket på runt 15 min utan däklås. framdäcket runt12 min utan däklås. sedan pumpa framdäcket till 3 kilo utan att få ut däcket helt på fälgen, efter att ha krängt av och på två olika däck cirka 5 gånger, studdsat dom i golvet 40000 gånger, slagit med hammare på däckssidan tills skinnet lossnade från händerna. så åkte jag å hämtade en cyckel pump (fotmodell) pumpade sedan framdäcket i rent vredesmod till 6 kilo innan däcket gled ut å la sej rätt. bör nämna att kompresorn inte orkade mer än 3.5 kilo, och att alla försök att smörja med såpa och 5/56. inte gjorde ett dugg till det bättre
                              Är inte 6 kilo farligt mycket? Nån som vet vart smärtgränsen ligger innan det kan hända något?

                              Jag bangade ur vid 4 kilo idag. Tömde ur luften, bankade loss däcket och smetade på riktig däckspasta (använde såpa och 5.56 innan) och vips så poppade däcket ur vid 3 kilo.
                              Ktm 525 + 660

                              Comment

                              Working...
                              X