Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggtråd Elektrisk motard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Med allting kvar och glansis på tomten kunde jag inte låta bli att rulla mycket försiktigt. Magiskt med elmotor - den bara glider iväg liksom Click image for larger version  Name:	received_5238619179501917.jpg Views:	0 Size:	165.1 KB ID:	1002575

Comment

Wo-hoo!
      Fasen va kul.
      Schysst nöjt leende på byggmästaren.

Comment

Nu är det dags för en uppdatering tycker jag, trots att det inte hänt så mycket mer på byggfronten. Jag har plockat på supermotardhjulen för att se hur det påverkar räckvidden och ska också gå upp från 10 till 13 kugg på framdrevet. Det borde ge fler mil per laddning. Förlorar jag inte kraft på det så är det en bra sak.

Jag har varit ute på grusvägarna litegrann (det har varit så otroligt blött och batteriet är inte inbyggt än) och det är roligt om än lite för slött jämfört med vad jag är van vid. Jag körde också en liten trixig stig och då är det helt suveränt med eldriften då det bara är att gasa och bromsa, ingen koppling att rådda med och vrid från ingenting.

Det är också lite konstigt med karaktären för den drar iväg jämt och fint men utan spark på snabbt påslag.

Jag har luffat runt i skogen på grus- och körvägar i 1h, 30km totalt och då hade jag 32% kvar i batteriet. Med 17" motardhjul och 1:4,5 i utväxling blir toppfarten mellan 50 och 60. Click image for larger version

Name:	received_678508786589769.jpg
Views:	67
Size:	676.1 KB
ID:	1002741

Comment

Ok. Ta gärna bort denna post också.
          Last edited by jai134; 1 week ago.

Comment

Läckert med bygget, blev det som du tänkt avseende prestanda?
            I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Tack Nej, det blev det inte, men jag tror att jag kan få ut mer om jag trasslar lite med inställningarna i controllern. Tyvärr har det hänt nåt för det går inte att ansluta till mjukvaran i den. Jag är i valet och kvalet om jag ska skicka iväg den till miromax (som förmodligen skickar den till Kina) och riskar hela säsongen eller försöker hitta nån som kan kolla den här och förlorar garantin.

Comment

Det som jag vill kolla och som jag inte kommer åt är hur många ampere jag kan dra ur batteriet. Om det är inställt på default är det max 40% och då hamnar jag på 200A istället för 500A. Det blir stor skillnad på vridet och jag hoppas att det är så enkelt.
                Det påstås att Leafceller kan ge 540A i korta stunder.

Comment

Working...
                X