Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggtråd Elektrisk motard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Byggtråd Elektrisk motard

Jag håller på med ett projekt som jag hoppas ska bli nåt kul. Det är min Husqvarna SM610 -99 som ska bli elektrisk. Just nu har jag beställt en 10kW motor, controller, dc/dc grej för att 12V-systemet ska bli laddat samtidigt med resten, motorfäste och drev från miromax.lt. En utgift på 20000 riksdaler. Batteriet ska bestå av moduler från ett begagnat Nissan Leaf-batteri och det blir 48V, typ.

Låter helgrymt! Men, hur får man ens tag i "moduler från ett beggat Nissan Leaf-batteri"?

Comment

Facebook marketplace eller norska bildelsbasen

Comment

Kul projekt!!
        Vimmerby bildemontering har Tesla batterier

Comment

Fränt. Kan man registrera den som ombyggd?
          I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Det går utmärkt att registrera den. Den blir inte ombyggd utan det går som motorbyte - bara det är rätt gjort och följer sfro:s tillägg om elbygge, har jag fått som svar från sfromannen i Örebro. Det som kan ställa till det är om man höjer effetkten med mer än 15% (tror jag det var).

Comment

Här är länk till det: https://sfro.com/index.php/2-pages/common/68-elfordon

Comment

Ascoolt
                Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Kul!!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Fränt

Comment

Imorgon ska jag hämta batterierna och sedan gäller det att försöka få allt att få plats i ramen Click image for larger version

Name:	16350159983237979568116377470073.jpg
Views:	140
Size:	403.9 KB
ID:	1002254

Comment

Spännande
                        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Ja, det är det Jag undrar hur mycket bakdämparen kan komprimeras, kan bakhjulet fjädra hela vägen upp i bakskärmen? Jag funderar på om jag kan montera controllern där, dels pga plats och dels för viktfördelningen.
                          Det satt ju ljuddämpare där och med controllern har jag åtminstone lite av deras vikt kvar baktill. Jag försöker tänka ut sätt att behålla så mycket av balansen i hojen som möjligt..

Comment

Liten uppdatering. Vet nu hur jag ska placera batterier och motor.

Comment

Hur stort blir batteripaketet i kWh?
                              Vad ska du göra med den gamla tanken? Kan man inte öppna den och trycka in batterier i den också? Eller ska du kanske ha något annat där...?

Comment

Working...
                              X