Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yamaha Xt 600 E -98 startar ej

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Yamaha Xt 600 E -98 startar ej

Hej,

Jag har köpt en Yamaha XT 600 E, jag köpte den i defekt.
    Förra ägaren sa att en morgon så startade den inte, jag har felsökt med den kunskapen som jag har.
    Har kollat startrelät (fungerar), kontakten till sidostödet (fungerar), kollat att de går ström ifrån stiften mellan startknapp och startrelä.

Motorn går igång om jag bryggar startrelät.
    Idag har jag testat att byta startknapp samt dödarknapp, fick den inte att starta ändå.
    Testade att trycka på startknappen ett flertal gånger , innan jag gav upp så testade jag att trycka dödarknappen fram och tillbaka även där ett flertal gånger.
    Det slutade med att neutral lampan slutade lysa

Nu står jag helt still, någon som har varit med om något liknande?
    Känns som att de är något klapp i kablarna.

Tack på förhand!
    Daniel

Hej Vet ej hur det är på xt, men en del cyklar har en brytare på kopplingshandtaget som kan vara trasig/kabelbrott.
    Vet man inte var man ska ,kan man inte köra vilse!
    youtube

Comment

Hej
      jag har varit ute i garaget och mätt upp brytaren vid kopplingshandtaget, får inte något motstånd på multimetern.
      Är det en del som slits ut eller går de oftast bara sönder?
      Men om de skulle vara de som är fel, är de inte lite konstigt att neutrallampan slocknat?

Comment

Kan bara svara rent allmänt ,av egen erfarenhet... 1 kabeln har lossnat från kopplingsbrytaren ,bara sätta tillbaka. 2 prova att bygla förbi brytaren är troligtvis bare en av/på brytare.
        Angående neutral TROR inte det påverkar startproceduren ,kan ju vara trasig glödlampa....kollas ! om inte paj är det nog dags att skaffa ett elschema. Lycka till
        Vet man inte var man ska ,kan man inte köra vilse!
        youtube

Comment

Working...
        X