Tjena. nybörjare på terrängkörning och grushojar och vill gärna ha lite andra åsikter i vad som har skett.
Har en DR650SE som jag nyligen bytte däck på. Första gången jag gjorde det själv men det gick bra ändå.
Körde på en 130/80 - 17 Mefo Explorer bak med Michelin Ultra Heavy Duty 4mm slang. Kört ~40 mil på 25PSI tills idag och det har inte varit några konstigheter.
Tänkte köra lite i ett sandtag så gick ned till ~18PSI bak och det verkade fungera bra.
På vägen hem tog jag och accelererade ganska rejält på 1an och 2an på en grusväg inte ens 500 meter hemifrån och kände direkt att jag hade förlorat luft i bakdäcket Rullade försiktigt hem och tog bort däcket för att inspektera slangen.
Tankar? Är rimlocks ett måste för att köra med lägre däcktryck även med UHD slangar? Värt att nämna är att slangen var 18 tums men jag läste på forum att det var okej. Kan ju inte vara det som orsakade en sådan skada.
.
Har en DR650SE som jag nyligen bytte däck på. Första gången jag gjorde det själv men det gick bra ändå.
Körde på en 130/80 - 17 Mefo Explorer bak med Michelin Ultra Heavy Duty 4mm slang. Kört ~40 mil på 25PSI tills idag och det har inte varit några konstigheter.
Tänkte köra lite i ett sandtag så gick ned till ~18PSI bak och det verkade fungera bra.
På vägen hem tog jag och accelererade ganska rejält på 1an och 2an på en grusväg inte ens 500 meter hemifrån och kände direkt att jag hade förlorat luft i bakdäcket Rullade försiktigt hem och tog bort däcket för att inspektera slangen.
Tankar? Är rimlocks ett måste för att köra med lägre däcktryck även med UHD slangar? Värt att nämna är att slangen var 18 tums men jag läste på forum att det var okej. Kan ju inte vara det som orsakade en sådan skada.
.
Comment