Announcement

Collapse
No announcement yet.

Däckstorlek till 990 Adv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Däckstorlek till 990 Adv

Hej,
    Jag har ett dubbat bakdäck (110/100-18 ) som är till låns.
    Min fundering är om jag gör bort mig då jag försöker kränga på det på min KTM 990 Adv? Orginalfälgen är 110 bred enl reservdelskatalogen men rekommenderat däck är 150/70-18.

Jag hade bara tänkt köra fram och tillbaka till jobbet ett par gånger. Inget spektakulärt alls. Nuvarande bakdäck är helt slut så det ska bytas innan barmarkssäsongen så det här är bara ett ''mellanspel'' för att testa.

Någon som har erfarenhet?
    / Peter

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Too much is never enough until it's just about right...

640 - The Other Number Of The Beast - \,,/(>_<)\,,/

Originally posted by P_Pansar View Post
    Hej,
    Min fundering är om jag gör bort mig då jag försöker kränga på det på min KTM 990 Adv? Orginalfälgen är 110 bred enl reservdelskatalogen men rekommenderat däck är 150/70-18.

Jag hade bara tänkt köra fram och tillbaka till jobbet ett par gånger. Inget spektakulärt alls. Nuvarande bakdäck är helt slut så det ska bytas innan barmarkssäsongen så det här är bara ett ''mellanspel'' för att testa.

För smalt fixa ett riktig saker

Comment

Originally posted by P_Pansar View Post
      Hej,

För smalt fixa ett riktig saker

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Vill du prova endurodubb vilket jag antar det är så får du fixa en smalare fälgbana eller köpa en färdig fälg
        Last edited by sundström; 01-24-2021, 09:32 AM.
        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Working...
        X