Announcement

Collapse
No announcement yet.

Träning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Träning

Sökte på träningstråd, men hittade inget. så jag gör en ny. Nu mitt i vintern blir det ju inte mycket grusåka. Jag har inte fått på dubbisarna, men tack vare ett tight samarbete mellan Kung Bore och Vägverket har jag nu denna vecka upp täkt en ny träningsmetod. Framgrävning av insnöad/inplogad bil.
    Attached Files
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Just nu räcker det med att arbeta
    Sliter och drar i pirran full med sopor genom oplogade gator och snövallar.
    Det går åt en vansinnig massa energi, äter hela tiden.
    Suverän mjölksyreträning för ben och armar.
    Kommer bergis vara råtrimmad i sommar
    Låg fart kan också utgöra en njutning....
    The soil is always frozen for lazy pigs
    1340 HpD

Comment

Jaa man skulle ha ett arbete med fysisk träning som ingick i det dagliga arbetet. Typ som XRV Hasse.

Men företaget har ju ettt gym så det finns väll en baktanke med att tangentknapprande kontorsråttor som mig själv skall träna där.

Så efter jobbet så blir det lite cykel och löptröning och lyfta lite skrot.
      "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Brodde, är du en av SOE GGN kandidater 2003?
        For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Brodde, är du en av SOE GGN kandidater 2003?
          Njaa. När jag var ute vid Arlanda i helgen (Rookie på sladd) på väldigt länge så märkte jag tydlig vad jag saknade...
          Har fått krav på styrka och kondition i andra sammanhang oxå men nog är hojåkandet den bästa träningen. :D
          Jag har ju inga dubbar så under istiden får man vara i gymmet lite tills blidvädret kommer tebax...

Men visst har jag som mål i livet att ställa upp i GGN något år. Ja! (Även om det kanske inte blir i år.)

"Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Inte vela Brodde, klart du är med i år. Finns gott om tid att träna och faktiskt blir träningen roligare ifall man har något mål med den. Själv fungerar jag så att har jag inget mål, så blir det ingen träning alls tyvärr.
            For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Brodde: Så tänkte jag med i sommras. Men sen tänkte jag till lite. GGN är faktiskt inte så svårt. Klarar man köra runt i Arlanda en stund klarar man GGN.

Comment

Inför GGN'02 sprang jag och Ängen 2km, 1 gång, jag tror det var i Juli/Augusti, nånstans.
                Trots det drog jag runt Qvarnan 3varv (2h26m), hade jag haft mer ork så hade det blivit 5varv.

Med andra ord, träna mer än vad jag gjorde, men inget överdrivet.
                I år skall jag springa 2ggr
                .........and lightning stood still when I passed and ended up in the ditch..........

Comment

Fyfan. Ggn blir kul som fan och det är därför jag köpt crossen. Så fort snön smälter blir det seriös träning på Högstabanan och Uringen. Innan dess kör jag innomhusklättring om jag pallar. Idag grundar jag stort med Aztekapizza i Kungshallen.

Comment

Originally posted by Henka
                    Inför GGN'02 sprang jag och Ängen 2km, 1 gång, jag tror det var i Juli/Augusti, nånstans.
                    Trots det drog jag runt Qvarnan 3varv (2h26m), hade jag haft mer ork så hade det blivit 5varv.

Med andra ord, träna mer än vad jag gjorde, men inget överdrivet.
                    I år skall jag springa 2ggr

Kanske är den metoden man skall tillämpa Henka... He he.
                    Annars kan man ju vila sig i form..

Comment

Originally posted by Björklund
                      Brodde: Så tänkte jag med i sommras. Men sen tänkte jag till lite. GGN är faktiskt inte så svårt. Klarar man köra runt i Arlanda en stund klarar man GGN.
                      Det kommer ju bli några vändor runt Arlanda i sommar, och OM jag beslutar mig för något GGN i år så vill man ju inte var helt otrimmad.

He he....
                      Men om jag känner av stämmningen här inne helt så kommer nog dom flesta att Öva/träna i någon form om man ska vara med.
                      Som sagt ska tänka på saken.
                      Får väl testa 100% offroad med er alla först...

Comment

Brodde skrev:

"Det kommer ju bli några vändor runt Arlanda i sommar, och OM jag beslutar mig för något GGN i år så vill man ju inte var helt otrimmad.

He he....
                        Men om jag känner av stämmningen här inne helt så kommer nog dom flesta att Öva/träna i någon form om man ska vara med.
                        Som sagt ska tänka på saken.
                        Får väl testa 100% offroad med er alla först...
                        "

Jasså, du tänkte fuska....träna med den hojjen du ska köra GGN med...det är väl ingen sport. :D

Jag satte ihop Qvarnan på torsdan och drog till Gotland på fredag morron.
                        Tilläggas bör val att den faktiskt höll. Funderar på att låta den stå orörd till GGN03.
                        .........and lightning stood still when I passed and ended up in the ditch..........

Comment

Originally posted by Henka
                          . Funderar på att låta den stå orörd till
                          GGN03.
                          Varför bryta ett fungerande kocept? :D

Hagenblad: Kom du ut med bilen till slut eller väntar du till i vår?

Comment

Jag kom ut asså. Det tog sin lilla tid, men det gick.

Comment

Som jag sagt tidigare räcker det ännu så länge med att arbeta, har dock lagt till en halvtimmes Playstation-spelande varje kväll, favorit är Colin Mc Rae 2. Bra fart och reaktionsträning, givetvis utan co-driver och pilar, det går fortare då
                              Låg fart kan också utgöra en njutning....
                              The soil is always frozen for lazy pigs
                              1340 HpD

Comment

Working...
                              X