Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styrets position i djupled

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Styrets position i djupled

På min hoj finns det olika hål i styrkronan som man kan variera med för att flytta fram/bak styret. Även "klämmorna" som håller i styret verkar gå att vända på.

Click image for larger version

Name:	Handlebar Position.jpg
Views:	1
Size:	220.3 KB
ID:	876456

- Vad blir fördelarna resp nackdelarna på körupplevelsen om man flyttar fram eller bak styret?
    - Finns det någon "best practise" för hur man bör ha det?
    Blicken långt fram!

Maximalt framflyttat brukar det bli för mig som är lång. Körställningen ska kännas bekväm vid stående körning. Har aldrig lyckats få till det på japshojar men både min gasgas och sherco erbjuder go körställning. Framflyttat är bättre än styrhöjare tycker jag.

Comment

Man bör ha det så man står rätt efter sin längd. Man sitter inte med stolen i en bil i främsta läge för då går det inte köra. Själv är jag lång o kör med bakflyttade lägre fotpinnar o roxy högre o mer framåt styrhöjare.
      Du kan inte läsa dig till din position. Men prova.
      Däremot teoretiskt borde man ha en viss mittbalans för att hojen ska bete sig rätt under dig. Flyttar man bara bak fotpinnar borde man väl flytta viktpunkten o spara mkt på framhjulet. Bara framflyttat styre borde väl ge lite lättare bak istället.
      Körde en polares original etc -02 för lite sen o allt kändes som jag satt på styret med hela kroppen, o det kändes väldigt instabilt för mina långa armar o höga axlar.
      Vikten hamna åt helvete. Men det kan passa en annan kropp.
      Så best practise e nog individuellt.
      Prova på
      /Palle

Comment

Har upplevt att styret är nära kroppen och det blir jobbigt hålla i då man kör uppför backar och i accellerationer. Ska ha detta med styrpositionen i åtanke och prova flytta fram om det fortsätter kännas knasigt. Vred dock till styret som jag också haft lite knasig vinkel tror jag så får testa det först. Tack för input.
        Blicken långt fram!

Comment

Originally posted by JRThump View Post
          Har upplevt att styret är nära kroppen och det blir jobbigt hålla i då man kör uppför backar och i accellerationer. Ska ha detta med styrpositionen i åtanke och prova flytta fram om det fortsätter kännas knasigt. Vred dock till styret som jag också haft lite knasig vinkel tror jag så får testa det först. Tack för input.
          Du kan prova stegpegz med för o slippa hålla i vid acceleration. Funkar skitbra för mig. Finns delade åsikter, nämner inga namn, men David har fel för jag har alltid rätt. #1
          /Palle

Comment

Originally posted by polle View Post
            Du kan prova stegpegz med för o slippa hålla i vid acceleration. Funkar skitbra för mig. Finns delade åsikter, nämner inga namn, men David har fel för jag har alltid rätt. #1
            Jo dem har jag hört om. Blir säkert att testa nån gång...
            Blicken långt fram!

Comment

Originally posted by JRThump View Post
              Precis så brukar det kännas för mig med. Monterar du styrhöjare blir bieffekten att styret kommer ännu närmare kroppen pga styrkronans vinkel. Därför tycker jag att det brukar vara bättre att skita i styrhöjaren och bara flytta fram sryret men som sagt. Detta är väldigt individuellt.

Comment

Name:	uploadfromtaptalk1471095459982.png
Size:	96.8 KB
ID:	848857

Blir både fram o upp. Finns i olika längder. O ställbara med. Ser inte min hastighetsmätare längre. Men har aldrig kollat på den ändå.
                /Palle

Comment

Framflyttat styre. Årets trådlyft =)

//Robert

Name:	400rallylite.jpg
Size:	422.8 KB
ID:	849393

Comment

Working...
                  X