Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare/Motionärer läger/kurs i Falun

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nybörjare/Motionärer läger/kurs i Falun

Snart vår och dags för träning. Jag avser träningsläger/träningsupplägg för nybörjare/motionärer i början av sin karriär. Har fått uppdraget av FMCK Falun att undersöka intresset.
    Jag har kontaktat Stefan DaSilva, känd endurotränare, för att se vad han har att erbjuda.
    Det jag vill ha synpunkter på är:
    Vad är ni beredda att investera i er körning avseende tid och pengar?
    Vi räknar med 4-5 dagar under 2015 där vi nöter och går igenom moment. Dessa dagar behöver inte vara i Falun, utan några kan vara på annan ort för att testa annat än sten och rötter.
    Svara i tråden så tar vi det därifrån.
    Detta skrivs i flera grupper, det räcker att svara i en.
    Sven
    Jag finns på 070-6772942 om det är funderingar.
    Träning är alltid billigare än svartenduro
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Hej, vad kul jag är helt klart intreserad.
    Jag ställer mig i både Nyböjar och Motions fållan.

Niclas Winberg
    Falun

Comment

Hej, jag är intresserad på nybörjarnivå beroende lite på vart det är och vad det kostar.
      Om ja ska köra in motorn på 70% av dess kapacitet, då innebär det att jag ska köra på 200% av min egen.. hur ska det gå till??

Comment

Intresserad lite beroende på tid, plats och pris.

Comment

Jag är intresserad och kanske får med mig någon klubbkompis. Men du skriver 4-5 dgr, är upplägget tänkt att vara 5st endags tillfällen eller 1st hel vecka? Jag tycker ett 2-dagars helgläger vore lämpligt, särskilt om man har en bit att åka. Sen känns det dyrt om lägeravgiftren kostar mer än 1000:- för resa, mat och logi tillkommer ju också. My2c
          KTM Exc150TPI-20 EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

Comment

Hej. Upplägget är inte helt klart. Men en tanke är en helg och några endagsuppföljningar. Fem dagar på raken är nog bra, men kräver oerhört vältränade elever. Bristande teknik kompenseras ofta med muskler :-I.
            Men varför inte 2 helgläger? Bra tanke.
            Återkommer med detaljer inbjdudan mm

Comment

Kan vara klart intressant om det verkligen blir Basic där även vi som saknar flås och styrka kan vara med och tycka det är kul
              Låt inte omgivningen stå i vägen för din inneboende glädje.

Comment

Elving. Det är det som är tanken. Bristande flås kompenseras med bländande hojteknik och vice versa .
                Jag har bländade flås men teknikbrist.

Comment

Helt klart intressant
                  Suzuki RM-Z250 -15

Comment

Kan man vara med på en gatlegal EXC eller "måste" man ha en avskalad skogshoj, crossbuss, depåtält och miljömatta?

/ Tommi
                    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Intressant är det.
                      Sen är det hur upplägget blir för ev långväga gäster, typ helgövningar..
                      Prisbild?
                      Och vad för cyklar som är lämpliga...

Comment

Svarar på Tommi och Leifs fråga om hojval.
                        Direkt lämpligt hojval är en endurohoj. Man behöver ingen buss eller tält. Fritt att köra hojen till lägret. Själv tänker jag ta min LV-reggade 400 på släpet.
                        Om det finns krav på matta mm så beror det inte på kursen, utan mer på valet av plats.
                        Upplägget är inte klart, men vi tar tacksamt emot synpunkter.

Comment

Klart intressant i mån av tid :)

Comment

Låter spännande!
                            Ang längden på kursen så tror jag inte ni ska ta i för mycket. Lör+sön tror jag är alldeles utmärkt. Blir det fler dagar på raken eller vid flera olika tillfällen så blir det genast krångligare för många med tanke på jobb, familj etc. Kanske incheckning på fredag eftermiddag/kväll då ni går igenom schema för de två kommande dagarna sen upp tidigt på lördag morgon.
                            Jag kan absolut vara intresserad av en nybörjarkurs med fokus på teknik. Mina polare som jag kör med har så mycket mer erfarenhet än mig så man hamnar alltid på efterkälken...
                            Last edited by Martin.E; 02-24-2015, 08:21 AM.

Comment

Himla bra ide me såna kurser..... Vore kanon om de anordnades på fler platser så folk slipper åka så långt å då kanske fler kommer....

Comment

Working...
                              X