För de flesta innebär aktivare körning nog att de ska resa sig upp från datorn och faktiskt sätta sig på motorcykeln...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2takt för att lära sig grunderna
Collapse
X
-
Originally posted by beldin View PostMen generellt, anser ni att man lär sig rätt tekniken bättre/snabbare ifall man kör 2takt gentemot 4t?
Men när det gäller TS så tycker jag han ska köra 2t125 en säsong och utan rekluse, dessutom gissar jag att han nöter på med väldigt långa pass. Och långpassen är det som gör att man börjar slöa till sig, slutar köra aktivt och bara åker med hojen.
Byta hoj kan ju ta en stund så börja med att skruva väck reklusen och stick sedan ut på banan och kör korta pass på kanske 10 min, och håll så högt tempo du bara kan under de minuterna. Därefter vila en stund och så ut igen.
Man ska variera sin träning, så alternera mellan långa uthållighetspass vissa dagar och tempopass andra dagar.
Comment
-
Originally posted by Two stroke man View PostFör 10 år sedan skulle jag ha svarat tveklöst ja på den frågan. Idag svarar jag nej, för 4t-hojarna har förändrat körningen så pass mycket att jag tycker det oftast är rent kontraproduktivt att köra 2t.
Det finns bara ett sätt att köra 2t på och det är de rätta sättet. allt eller inget!
Comment
-
Originally posted by Speedfreak View PostAtt välja den ena motortekniken framför den andra i tron att man kan lära sig grunderna bättre är fel.KTM Exc150TPI-20 EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78
Comment
-
Originally posted by Mattsson View PostÄmnet är alltså om det finns fördelar med att köra tvåtakt för att lära sig grunderna....
Personligen så tycker jag att det är mycket roligare och mer aktivt med små hojar.
Jag kommer nog aldrig mer ha en hoj på mer än 350 cc.
Till TS, du kanske kan låna en 250f cross och pröva lite?
Comment
Comment