Announcement

Collapse
No announcement yet.

2takt för att lära sig grunderna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    För de flesta innebär aktivare körning nog att de ska resa sig upp från datorn och faktiskt sätta sig på motorcykeln...
    Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
    950SE, the answer to the question nobody was asking.

    Comment


      #47
      Originally posted by kolja View Post
      för de flesta innebär aktivare körning nog att de ska resa sig upp från datorn och faktiskt sätta sig på motorcykeln...
      hahaha xd
      No pain No gain....

      Comment


        #48
        Originally posted by beldin View Post
        Men generellt, anser ni att man lär sig rätt tekniken bättre/snabbare ifall man kör 2takt gentemot 4t?
        För 10 år sedan skulle jag ha svarat tveklöst ja på den frågan. Idag svarar jag nej, för 4t-hojarna har förändrat körningen så pass mycket att jag tycker det oftast är rent kontraproduktivt att köra 2t.
        Men när det gäller TS så tycker jag han ska köra 2t125 en säsong och utan rekluse, dessutom gissar jag att han nöter på med väldigt långa pass. Och långpassen är det som gör att man börjar slöa till sig, slutar köra aktivt och bara åker med hojen.

        Byta hoj kan ju ta en stund så börja med att skruva väck reklusen och stick sedan ut på banan och kör korta pass på kanske 10 min, och håll så högt tempo du bara kan under de minuterna. Därefter vila en stund och så ut igen.

        Man ska variera sin träning, så alternera mellan långa uthållighetspass vissa dagar och tempopass andra dagar.

        Comment


          #49
          Originally posted by Two stroke man View Post
          För 10 år sedan skulle jag ha svarat tveklöst ja på den frågan. Idag svarar jag nej, för 4t-hojarna har förändrat körningen så pass mycket att jag tycker det oftast är rent kontraproduktivt att köra 2t.
          det beror på hur man definerar bra att börja med. ska man utvecklas och köra snabbare så är fortfarande 2t bättre eftersom dom tvingar dej att köra på höga varv och vara ''hungrig'' (det är 125cc eller mindre jag syftar på.)

          Det finns bara ett sätt att köra 2t på och det är de rätta sättet. allt eller inget!

          Comment


            #50
            Att välja den ena motortekniken framför den andra i tron att man kan lära sig grunderna bättre är fel.

            Comment


              #51
              Originally posted by Speedfreak View Post
              Att välja den ena motortekniken framför den andra i tron att man kan lära sig grunderna bättre är fel.
              Japp, Du har alldeles rätt. Kawa 450F är bäst, och vad du än gör, prova aldrig en annan hoj.
              KTM Exc150TPI-20 EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

              Comment


                #52
                Originally posted by fiBula View Post
                Japp, Du har alldeles rätt. Kawa 450F är bäst, och vad du än gör, prova aldrig en annan hoj.
                Jomenvisstserru. Det blir nog säker bra med dig med ska du se.

                Comment


                  #53
                  "För de flesta innebär aktivare körning nog att de ska resa sig upp från datorn och faktiskt sätta sig på motorcykeln..."

                  haha där fick Kolja till det,måste bli stilpoäng för den komentaren.
                  motorer är som kvinnor:får dom inget så går dom inget.

                  Comment


                    #54
                    Originally posted by Mattsson View Post
                    Ämnet är alltså om det finns fördelar med att köra tvåtakt för att lära sig grunderna....
                    Sluta Mattsson;) Det här är ju en helskön tråd! Blir sjukt körsugen ju!
                    Personligen så tycker jag att det är mycket roligare och mer aktivt med små hojar.
                    Jag kommer nog aldrig mer ha en hoj på mer än 350 cc.

                    Till TS, du kanske kan låna en 250f cross och pröva lite?

                    Comment

                    Working...
                    X