Announcement

Collapse
No announcement yet.

Triumph Bonneville Offroad ride video

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Triumph Bonneville Offroad ride video

Okej. Om det där grabbarna orkar så bra med dem där tungviktarna är det dags för mig att sluta klaga över att XT:n är tung på stigarna...

Comment

det är ju egentligen gathojjar som e ombyggda med andra dämpare, hasplåt och däck för att åka lite lätt offroad. Jag var på mc mässan i stockholm å där hade triumph en modell som hette scrambler som var nästan identisk med dessa i filmen. Undrar inte om det är den modellen trots allt? Hur som helst tycker jag det var balla hojjar i filmen. Inte direkt den åkning man väntar sig att nån ska åka med en sån hoj. Gissar på att fjädringen inte är så mycket att hänga i julgranen? Skulle gärna prova en dock.

Comment

Här är en goding till.
        http://www.youtube.com/watch?v=unaRkye1OBk
        rodrickblomdahl@gmail.com || 070 270 35 65 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

rodde: skulle precis posta den filmen, du hann först :)...ser rätt rått ut det där.

Comment

Jag ska till San Franscisco om 2 veckor. Har bokat en Scrambler för 1 dag. Ska bli kul att prova den i säsongspremiären

T.

Comment

Den ger en jobbiga funderingar på hojval.
              rodrickblomdahl@gmail.com || 070 270 35 65 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

kruskakli hur var scramblern?

Comment

Originally posted by Rodde View Post
                  Den ger en jobbiga funderingar på hojval.
                  https://www.facebook.com/pages/The-V...nt/52844363790
                  In 1962, Dave Ekins (Bud's brother) and Billy Robertson Jr took two Honda CL72s from Tijuana to LaPaz Mexico, 950 miles, in a timed run, which they laid out via a Cessna. The run took 39:56.00, and was the basis for the 'Baja 1000'. The Ekins family have kindly provided rare images from that run and others, in support of the Petersen Museum's upcoming exhibit 'Braving Baja'.

Turbine Traders: Those Hondas had a reliable engine, but the frame and suspension would scare the beejeezus out of any rider accustomed to modern dual sports, let alone real dirt bikes. Thanks, Dave, Bud and Billy.
                  The Vintagent: Turbine, anything can be ridden off-road, you simply adjust your expectations to suit the machine. I have old pals who rode rigid HDs and Indians in the dirt, and when asked 'How?' they reply 'Slowly!'

Comment

Last edited by dr-Linus; 04-24-2013, 05:20 PM.

Comment

bra video där dr-linus. har väntat på en video där de testar den i lite riktig offroad terräng. Även om den ändå verkar vara mer gata/grus hoj kan man ta sig fram på ställen utanför vägen. En hasplåt lär ju gå åt om man kör på sånna där steniga vägar.
                      Ljudet i hojjen verkar vara så himla skönt. Å killen har ändå bra påslag i kurvorna måste jag väl säga. Dock så behöver killen i filmen ett annat styre, det är alldeles för nära kroppen då han ser ut å vara en lång förare. Detta gör att hans åkstil, ihop med en bred motor och låg sadel blir lite flummigt. Snudd på "goonriding" tyvärr. Det blir förmodligen så för alla som är långa på en sån låg hoj.

Ärligt talat tycker jag hojjen misshandlas lite när den körs så där. Sån där åkning kräver en fet plånbok kan jag säga som nästan alltid drar en skrotning när jag åker cross. Det är frågan var man egentligen ska åka med en scrambler?? Jag skulle hellre åka cross/enduro motorcykel om man ska hetsa som killen i filmen. Möjligtvis att korta eller långa roadtrips där asfalt övergår till grusvägar är bästa alternativ. Så ser jag tyvärr nästan alla offroad maskiner. För mig känns i alla fall scramblern mer gata/grus än offroad....för den väger trots allt över 200 pannor.En cafe räser med offroad möjligheter?

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                        bra video där dr-linus. har väntat på en video där de testar den i lite riktig offroad terräng. Även om den ändå verkar vara mer gata/grus hoj kan man ta sig fram på ställen utanför vägen. En hasplåt lär ju gå åt om man kör på sånna där steniga vägar.
                        Ljudet i hojjen verkar vara så himla skönt. Å killen har ändå bra påslag i kurvorna måste jag väl säga. Dock så behöver killen i filmen ett annat styre, det är alldeles för nära kroppen då han ser ut å vara en lång förare. Detta gör att hans åkstil, ihop med en bred motor och låg sadel blir lite flummigt. Snudd på "goonriding" tyvärr. Det blir förmodligen så för alla som är långa på en sån låg hoj.

Ärligt talat tycker jag hojjen misshandlas lite när den körs så där. Sån där åkning kräver en fet plånbok kan jag säga som nästan alltid drar en skrotning när jag åker cross. Det är frågan var man egentligen ska åka med en scrambler?? Jag skulle hellre åka cross/enduro motorcykel om man ska hetsa som killen i filmen. Möjligtvis att korta eller långa roadtrips där asfalt övergår till grusvägar är bästa alternativ. Så ser jag tyvärr nästan alla offroad maskiner. För mig känns i alla fall scramblern mer gata/grus än offroad....för den väger trots allt över 200 pannor.En cafe räser med offroad möjligheter?
                        Killen är tydligen en framgångsrik flat-track förare så är det nåt han kan är det väl att sladda. Ingen lär väl dock köpa en scrambler om det är sån körning som i filmen man vill åt. Däremot visar ju filmen att om man vill ha en sån där hoj för attityden och charmens skull så går det trots allt att lägga några bredställ med den om man bara har tillräckligt stora kulor (eller många).

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                          Jodå, den var kul att köra. Jag blev först lite överraskad av hur liten den kändes
                          (jämfört med min 800gs). Motorn var det lite symaskin över och det hände inte mycket
                          när man gasade. Men det är ju inte det som är grejen med den här hojen. Det handlar
                          ju mer om att den ser så läcker ut. Jag åkte längs Highway 1, längs kusten, ned till
                          Santa Cruz, sedan Hwy 9 upp i bergen på tillbakavägen. Åkte i princip 7 timmar i sträck
                          med lunch på Davenport Bakery, sen var man lagom slut på planet hem samma kväll

En lite video snutt från trippen:

http://youtu.be/j9yr1j3Rylo

Kan tillägga att andra hojåkare kom fram och ville beundra hojen...

--T.
                          Last edited by kruskakli; 04-30-2013, 10:15 AM.

Comment

ruskigt skön film med gubbar som åker ordentligt på dyngtuffa scramblers.. så tuffa så farsan blev tvungen att köpa en(han är också gubbe)
                            http://www.youtube.com/watch?v=oAliBMah-0I

finns även en 3delars "film" om turen i länken ovan. cirka 20min? finns på "TriworxCom" kanal här http://www.youtube.com/user/TriworxC...ew=0&flow=grid
                            Även den starkaste måste ta i när han skiter
                            "it's not about riding a fast bike, it's about riding a bike fast"

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=rwtWRc5ikMs

triumph scrambler vs ducati scrambler i klippiga bergen. Vilken håller längst tror ni? ;)

Comment

Working...
                              X