Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fredrik1 View Post
    Hallå! Är inte ngt vidare på bakhjulsåkat, men tänkte kring jul förra året att is måste vara perfekt att öva på. Och jag hade tillgång till perfekt is, men hade inte en chans att få upp den, tyckte det spann så fort jag ryckte, flyttade bak, stod upp, you name it men det bara spinner. Påstår inte att jag har nya dubbdäck, men de är fulla av dubb med 8mm utstick - är inte det vad ni kör med? Skulle vara mycket välkommet med lite heta tips...

Mvh,

//F
    Har aldrig haft problem att slanga på vintern.. hur fort kör du? och vilken växel. Jag kör enbart 4-5an då jag drar upp min.. få undantag på 3an.. du kanske har för bra vrid om du kör låga vxlar? Oavsett sjö med blankis, sjö med snö på, väg eller åker så har jag inga problem att dra upp den.
    Själv på vintern föredrar jag Sjö med 10-20cm snö på :D

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Har ni provat att lägga upp ett knä på dynan nån gång? Lärde mig det från en kompis,tycker det är lättaste sättet att åka långt med en tvåtakts cross på bakhjulet. Annars föredrar jag stående om man kör fyrtakt motard/sporthoj.
      Här är ett litet klipp filmat i sommar.
      http://www.youtube.com/watch?v=VdTAGuJf2S0
      Dinosaurs still rule the earth,the mighty Honda CR500 is the proof!

Comment

hehe,

bra film, men jag skulle inte lägga upp benet i förstataget. Det blir inte så roligt om man måste använda fotbromsen vid höga hjulningar..

såg skönt ut iallafall...
        Fuel-infected

Comment

Originally posted by Yxan View Post
          Har aldrig haft problem att slanga på vintern.. hur fort kör du? och vilken växel. Jag kör enbart 4-5an då jag drar upp min.. få undantag på 3an.. du kanske har för bra vrid om du kör låga vxlar? Oavsett sjö med blankis, sjö med snö på, väg eller åker så har jag inga problem att dra upp den.
          Själv på vintern föredrar jag Sjö med 10-20cm snö på :D
          Hmmmm... Ok, på 4-5an så lyser min egen inkompetens igenom då jag aldrig lyckat få upp den där, möjligen kunde det fungera om jag lyckats. Jag provade med 1-2-3 som jag brukar få upp den på i alla fall och då är nog vridet för högt som du skriver. Det blir till att försöka mer... Tack för svar! //F

Comment

Originally posted by Brännström View Post
            Har ni provat att lägga upp ett knä på dynan nån gång? Lärde mig det från en kompis,tycker det är lättaste sättet att åka långt med en tvåtakts cross på bakhjulet. Annars föredrar jag stående om man kör fyrtakt motard/sporthoj.
            Såg grymt skönt ut.. måste jag fan testa =D

Comment

Originally posted by cybbe View Post
              bra film, men jag skulle inte lägga upp benet i förstataget. Det blir inte så roligt om man måste använda fotbromsen vid höga hjulningar..

såg skönt ut iallafall...
              Jo men om man ska köra med fotbromsen helt bortkopplad så får man ju ha lite throttle controll annars kan det fort gå åt pipan:P Har testat att köra så men att ha högerfoten på bromsen men det blir helt fel. Blir väll på samma sätt som goofy/regular när man åker snowboard/skateboard..
              Dinosaurs still rule the earth,the mighty Honda CR500 is the proof!

Comment

Jo men om man ska köra med fotbromsen helt bortkopplad så får man ju ha lite throttle controll annars kan det fort gå åt pipan:P Har testat att köra så men att ha högerfoten på bromsen men det blir helt fel. Blir väll på samma sätt som goofy/regular när man åker snowboard/skateboard..
                Ännu en anledning till 4-takt

Comment

Hmmmm... Ok, på 4-5an så lyser min egen inkompetens igenom då jag aldrig lyckat få upp den där, möjligen kunde det fungera om jag lyckats. Jag provade med 1-2-3 som jag brukar få upp den på i alla fall och då är nog vridet för högt som du skriver. Det blir till att försöka mer... Tack för svar! //F
                  beror väl mycket på hur du har drevat

Comment

Originally posted by wr426 View Post
                    beror väl mycket på hur du har drevat
                    Förvisso, med 17'' gathjul brukar det vara 15/45 och kompetenta verkar kunna göra underverk med liknande. Med skogshjulen kör jag 15 el 14/48, fortfarande inga lyft att skriva hem om på 4/5, så jag tror nog att felet ligger hos mig. Sålunda gör jag som alla andra lata, skaffar mer trim Återkommer i ärendet!

Mvh,

//F

Comment

Förvisso, med 17'' gathjul brukar det vara 15/45 och kompetenta verkar kunna göra underverk med liknande. Med skogshjulen kör jag 15 el 14/48, fortfarande inga lyft att skriva hem om på 4/5, så jag tror nog att felet ligger hos mig. Sålunda gör jag som alla andra lata, skaffar mer trim Återkommer i ärendet!

Mvh,

//F
                      Ja det är ju klart att om det bara spinner så finns det nog pulver nog, gäller bara att få ner kraften i backen ist. Mer trim lär nog bara göra att d spinner ännu mer men det är ju aldrig fel med lite extra

Comment

Bakhjulet är ju det enda vettiga, dock tar man sig inte såå långt, blir mest gasres osv, har inte riktigt vågat å ligga på balanspunkten, vill som ha bromsen så jag kan trycka i den om den går för högt. Dock tar man ju ganska långt i 5an om man står upp
                        If you're not on it, you're behind it.

Comment

Går att slanga med en kromsläde oxå :)
                          www.cr500.se - För nördar, av nördar.

Comment

Fint svängt !

Comment

Dave Thorpe powerwheelar lite. Dra upp volymen för bästa ljudupplevelse =P
                              http://www.youtube.com/watch?v=iJEgJEW4yBQ
                              2-stroke für alle

1996 RM80
                              2007 RM250
                              2005 RM500

Comment

Originally posted by Znoogle View Post
                                Dave Thorpe powerwheelar lite. Dra upp volymen för bästa ljudupplevelse =P
                                http://www.youtube.com/watch?v=iJEgJEW4yBQ
                                Power :D

Comment

Working...
                                X