Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by cykel_freak View Post
    Kolla hans bakdrev så får du en hint om hur han kan åka så sakta/bra
    Inte för att jag själv kan köra på bakan med mc
    måste vara bra med fotbromsen med ;)

http://www.youtube.com/watch?v=RYngOBGLrVg

http://www.youtube.com/watch?v=YKgPFwxsW_A
    Har skog i Hallsberg (2mil söder om Örebro), vill ni med och köra nån helg i endurospår så dra ett PM till mig.

Comment

Lite bakhjuls bilder på jag

och en liten wheelie från igår Första turen för året desutom och min första post på de här forumet åxå

Comment

körde för andra gången idag och börjat smått rycka lite i styret, men det verkar skit svårt ska man kunna göra gas wheelies med en 125:a? eller ska jag köra med kopplingen? vilken växel i så fall? tvåan med lite fart?

Comment

Dålig sikt att sitta ner och Slanga med en XRV

Det blir ett litet hål att kika i men det känns inte lika bra som när man står upp och ser vart vägen tar vägen
          Attached Files
          Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by MetalWolf View Post
            Även de har "Stuntdrev" bak...
            Skulle vilja se dem försöka göra de där sakerna med orginal drevning...
            På 4t med stuntdrevning är det ju nästan bara att ligga o justera gasen för att ligga på balance läget spec om man kör på sporthoj med lagom motorbroms..
            Fast sen om man ska trixa kan det ju vara bra att hänga på ett extra bromshandtag till bakbromsen på styret...
            -----------------------------------
            jag och stavning är som olja och vatten....

live slow and die old

Evolution stops when stupidity is no longer fatal.

If it isnt broken, take it apart to find out why not

Comment

Originally posted by #Pontus# View Post
              Lite bakhjuls bilder på jag och min första post på de här forumet åxå
              Snyggt, men i din nästa post vill jag gärna se mera bakhjulsåka, men INTE i T.shirt. Kapish?
              Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Konstigt att ingen har länkat til denna bakhjulsträningsmaskinen som dn har skrivit om.
                http://www.alltommotor.se/2.152/2.153/1.13118

Hur har de byggt den?
                Det räcker väl inte med en trumma bak till hjulet, eller räcker det om trumman är tung nog tro..
                Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Originally posted by NuclearX View Post
                  Snyggt, men i din nästa post vill jag gärna se mera bakhjulsåka, men INTE i T.shirt. Kapish?
                  hehe jag kör nästan altid i T.shirt

rätt så gammal bild dock =P

Comment

Originally posted by #Pontus# View Post
                    hehe jag kör nästan altid i T.shirt
                    Tror inte att någon på SOE bilr impad av det....

Comment

Originally posted by Andurrs View Post
                      Tror inte att någon på SOE bilr impad av det....
                      Tror nog inte han vill impa med det heller =)
                      Men de är klart en tröja är ju inte fel, samt armbågsskydd

Comment

Jag kör också i T-shirt dock med ryggskydd också, tycker man blir en stor klump med skydds väst (Speciellt när man redan är en stor klump )

OnT: lyckas hålla uppe den 1,2,3,4 och 5 men jag kan inte bromsa, tycker nuddar jag bromsen så dyker den ner i backen direkt, nuddar jag ännu mindre så händer de inget. Ska lära mig i sommar iallafall.

Yamaha yz450F -05
                        KTM 250sx -07
                        Yamaha yz250 -00
                        Suzuki rm125 -01
                        Yamaha yz125 - 01

Hojjta till för Cross/Enduro/Skogs åkning runt Umeå/Vännäs på hobbynivå! :)

Comment

Originally posted by AmR View Post
                          Jag kör också i T-shirt dock med ryggskydd också, tycker man blir en stor klump med skydds väst (Speciellt när man redan är en stor klump )

OnT: lyckas hålla uppe den 1,2,3,4 och 5 men jag kan inte bromsa, tycker nuddar jag bromsen så dyker den ner i backen direkt, nuddar jag ännu mindre så händer de inget. Ska lära mig i sommar iallafall.
                          testa att köra med väst en längre tid, efter ett tag tänker man inte på den. själv kan jag knappt inte ta en tur utan skydden längre känns typ naket och osäkert:P
                          Last edited by cykel_freak; 06-27-2009, 08:47 AM.
                          -----------------------------------
                          jag och stavning är som olja och vatten....

live slow and die old

Evolution stops when stupidity is no longer fatal.

If it isnt broken, take it apart to find out why not

Comment

Fniss...

http://www.fastbikes.se/index.php/ny...a-pa-bakhjulet
                            Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                            Gökuret KTM 350 SXF -12
                            Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Att lätta framhjulet över vattenpölar

Är intresserad av att lära mig att tex om jag kommer med fart på en sämre grusväg tex 50-60 km/h och kommer fram till en vattenpöl (en okänd) då skulle jag vilja lätta framhjulet över pölen så min fråga är:
                              Hur gör jag för att kunna köra några meter med framhjulet lättat över vattenpölen, är det kopplingen som gäller?
                              Jag står alltid upp när jag kör dessa vägar.

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                                Är intresserad av att lära mig att tex om jag kommer med fart på en sämre grusväg tex 50-60 km/h och kommer fram till en vattenpöl (en okänd) då skulle jag vilja lätta framhjulet över pölen så min fråga är:
                                Hur gör jag för att kunna köra några meter med framhjulet lättat över vattenpölen, är det kopplingen som gäller?
                                Jag står alltid upp när jag kör dessa vägar.
                                ge gas å dra lite i styret ! eller så använder du kopplingen! men tror de räcker med att ge gas å dra i styret lite grana! tästa dig fram!

//Pontus

Comment

Working...
                                X