Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by troy safari carpenter View Post
    Vodka, raketbränsle och militär surplus eh...
    Det kunde man ju ge sig den på att det här med "roundabout" gjorts på hoj också! 3.47 in i denna video http://www.youtube.com/watch?v=hKOpB1tB9Oc&NR=1 så är det ju gjort på hoj också. Troligen var föraren "under influence of alcohol" och hade "infanterield" också? En militär surplusjacka är det i alla fall!

Comment

http://www.garaget.org/video/135qwcpw5t4q Det var en jävla tattare o köra det här (ursäkta språket!).Nästan synd att kalla det motorcyckel men jävlar va balans han skall ha då!=)
      https://forum.soe.se/showthread.php?t=31446

"vem totalvinner ggn 2007!?"

Comment

OT jag vet men...

Originally posted by fyllehunden View Post
        http://www.garaget.org/video/135qwcpw5t4q Det var en jävla tattare o köra det här (ursäkta språket!).Nästan synd att kalla det motorcyckel men jävlar va balans han skall ha då!=)
        Nåja, man behöver inte ha en värsting... här är en som klarar sig med mindre
        http://www.youtube.com/v/YJMWWE9C9aU&rel=1

Ser lite ut som mig när jag värmer upp för att åka hem från jobbet... vill ha varma däck för max fäste

//CY
        Går det inte med våld så har du använt för lite, mektips nr1
        Gick det sönder av mektips nr 1 så var det ju redan trasigt.

Comment

då ja är lat o inte orkar läsa alla 50 sidor finns det nån som kan komma med lite värdefulla tips. ja kör 250cc 2 takt. så hur gör man? sitta vart på sadeln? vilken växel är lättast? foten på bakbromsen?
          4-strokes are like tampons... Everypussy has one..

Comment

Synd, annars kryllar det här forumet av bra svar. Dock orkar de som redan svarat inte göra det om och om igen.
            Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Ja du Ekman, du behöver knappast kolla igenom alla för att få svaren du behöver.

Du ska ha foten på bakbromsen ja, och hindra från att slå över med den. Sen är bakhjulsåkning till 98% en kunskap som måste läras in på hojen, jag har då aldrig haft nån nytta av tips på forum iallafall.
              Vit KTM FE 350 2019
              ----------------------------
              KTM 350 EXC-F Six Days 2014
              KTM 300 EXC Six Days 2013
              KTM 450 EXC-R 2008
              Suzuki 450 RM-Z 2008
              KTM 450 EXC-R 2008
              KTM 250 SX/F 2007
              KTM 450 EXC-R Factory 2007
              KTM 450 EXC-R 2006
              KTM 250 EXC 2004
              KTM 250 EXC 2000
              KTM 200 EXC 2000

Comment

Originally posted by Hagenblad View Post
                Synd, annars kryllar det här forumet av bra svar. Dock orkar de som redan svarat inte göra det om och om igen.
                ok sätter min nu o läser alla 50 sidor
                4-strokes are like tampons... Everypussy has one..

Comment

på min gamla 125 ( delta preppad)... körde ja på 4an sen slet ja upp den på slangen .. kunde ligga på 4an - 5an stående körställning i 90 -100. gick o köra lååångt. fotbroms vad är det ? gick perfekt o köra på slangen och typ " intervalls" gasa ..

här är en bild iaf :P

//Daniel... Mannen.. Myten.. Legenden

Comment

Håller på att ta sig med bakhjulsåkandet :) Nu har jag börjat få till att växla upp! Gasar nu upp hojen på trean å växlar till fyran, hur härligt som helst! Tyckte mig läsa någon som tidigare i tråden använde kopplingen vid växling på bakhjulet, men det funkade inte alls för mig. Hittils har jag klarat mig från att slå över också, motorbromsen på LC4an reder upp det mesta har jag märkt . Stående och bakhjulsåka funkar inte heller för mig, känns direkt som jag ska slå över, däremot sittande och med röven lite extra långt bak så känns det perfekt!
                    - Sladda idag, i morgon kan det vara asfalterat - gargnas.net

Comment

Satt och läste här för ett tag sedan och blev grymt sugen på att lära mig slanga! for iväg en sväng med YZ:an och for omkring och "åkte" på bakhjulet. Lyckades ta mig 2:an ut några gånger, så jag fick upp mitt självförtroende, och skulle slänga i 3:an (inte fot på broms). Drog runt cykeln direkt. :(. Efter det så tog det sig inte riktigt, utan jag blev för feg för att testa riktigt. Fick nyss min 500:a nu i helgen dock så man kanske skulle ge sig på ett försök med den med?

Comment

Jag är också ny på de här med att lära sig slanga.

Hmmm ibland går de bra å ibland inget vidare

ettans växel funkar de klockrent nästan varenda ggr..

när jag försöker på 2 ans växel så tror jag att jag är för feg...ger kanske för liite gas å sitter fel i sadeln...har provat att flytta mig ett par ggr å sist nu när jag var ute å körde lyckades jag få upp den 1 ggr riktigt fint .. å flera ggr lyfte juh framhjulet ett par centimeter upp i luften..provar med att toucha bakbromsen å gasa till...men det känns som jag motarbetar uppgången ...ska nog prova mig att luta mig mer bakåt samtidigt

annars vet i fasiken va jag gör för fel...cykeln kan de juh inte va fel på ;)...tror på skit bakom styret*fliin*
                        Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Originally posted by jungle Jimpa View Post
                          Jag är också ny på de här med att lära sig slanga.

Hmmm ibland går de bra å ibland inget vidare

ettans växel funkar de klockrent nästan varenda ggr..

när jag försöker på 2 ans växel så tror jag att jag är för feg...ger kanske för liite gas å sitter fel i sadeln...har provat att flytta mig ett par ggr å sist nu när jag var ute å körde lyckades jag få upp den 1 ggr riktigt fint .. å flera ggr lyfte juh framhjulet ett par centimeter upp i luften..provar med att toucha bakbromsen å gasa till...men det känns som jag motarbetar uppgången ...ska nog prova mig att luta mig mer bakåt samtidigt

annars vet i fasiken va jag gör för fel...cykeln kan de juh inte va fel på ;)...tror på skit bakom styret*fliin*
                          Det måste vara skit bakom styret (vet för att det var likadant för mig ).

Skit i bakbromsen och du lär ju inte ens behöva utnyttja dämparnas retur för att få upp den på tvåan.

Nu är inte jag någon höjdare på bakhjulsåkning men klarar iallfall några hundra meter. Men de felen jag gjorde var att
                          - jag lutade mig för mycket framåt
                          - Jag snärtade inte med gasen tillräckling och det är viktigt att man drar på full gas.
                          - Låg lite högt i varv (man ska ligga lägre än vad man tror)
                          - Timade "rycket" helt fel på trean.

Ut och träna

Comment

Hola i morgonsolen :)
                            Jag håller på och trixar (lär känna) lite med min freewind och har lite undringar. Kan man dra upp denna modellen på slangen med bara gas eller måsta jag rycka i styret? Jag gasar och gasar men ingen tillstymmelse till framhjulslyft. Som bäst bottnar gaffeln ur. Motorn kanske är skit, tycker den går ojämt på jämn gas oavsett växel eller varvtal.

Comment

Det gäller att börja i tid!

http://www.youtube.com/watch?v=MERU8...eature=related

/J
                              Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                              Gökuret KTM 350 SXF -12
                              Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Har länge varit sugen på att lära mig slanga. Har tidigare gjort några småförsök genom att bara gasa upp cykeln.
                                Igår tänkte jag börja träna lite mer seriöst och åkte ut till en rak och fin grusväg. Nu började jag träna på att koppla upp den istället och det funkade bra. Igår lyckades jag t.o.m. växla mellan 2:an och 3:an på bakhjulet. Körde inga långa repor men ändå...

Idag var jag ut och började dra upp den på 3:an och växlade till 4:an några gånger. Det känns mycket mer balanserat och lugnare på 3:ans växel än 2:an tycker jag. Lyckades även få till det från 2, 3, 4 någon gång.

Men det blev väldigt otäckt när jag fick till en fin höjd på 3:an och slängde i 4:an och cykeln höll på att slå över. Jag var precis på väg att hoppa av cykeln men iochmed att jag släppte gasen gick den ner och jag landade med en fot på fotpinnen och for ner i diket. Skulle uppskatta hastigheten till ca 100 km/h. Som ett mirakel var vägen just här breddad så jag lyckades få stopp på ekipaget nere i diket. Efter det var jag ju tvungen att fortsätta träna för att inte få några hjärnspöken men jag blev rejält skakis efter denna händelse.

Jag har tränat på att bromsa med bakbromsen men instinkten när det går för högt blir ändå att hoppa av. Det går ju så jäkla fort när det väl händer.

Har även tränat lite på asfalt och det känns mycket lättare att få kontroll där men det gör nog ondare och blir mer skador om man slår över.

ps. Såg att man diskuterade huruvida det är lättare med MC än vanlig trampcykel och för mig känns det lättare med MC. Med cykel har jag aldrig varit duktig på bakhjulet men jag kan iofs cykla enhjuling

Comment

Working...
                                X