Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by Björklund
    Finns 2 sätt.

    1. Ha hög balanspunkt och växla fort så du inte tappar den. Crossväxla om du måste.
    2. Växla upp en växel när du håller på att dra upp den, då den fortfarande har kraft och är på väg uppåt. Innan den hinner vända ner skall du ha växlat klart och gett ny gas.
    Jag är helt inne på din teori med! Problemet är att när jag vill köra fort hinner jag aldrig att växla, det bara går inte för mig!! Hojen går ner direkt, antar att jag kanske inte håller den tillräckligt högt men när jag sett klipp ser det ut som om jag gör rätt ?

    Comment


      Tror nog det är som du säger själv.
      Du har inte hojjen tillräckligt högt... man tycker alltid själv att den är grymt hög när man wheelar, men i själva verket så är det bara en liten stegring...
      Onroad:
      KTM 950 SM -2005

      Offroad/bana:
      Yamaha YZ426F -2001 -SÅLD-
      Honda CR 125 -1993 -SÅLD-
      Kawasaki KX250 -1992 -SÅLD-

      Comment


        Här är lite bildern från förra helgen.
        Attached Files
        Fullt ös med klös!
        När en Suzuki e` lös!

        Comment


          Det jag är rädd för är att hinna bromsa innan det är för sent. Visst kör man på bakhjulet, men aldrig så långt så man hinner hitta balansen.

          Feg som man är... :(

          Comment


            Originally posted by Siqqe
            Det jag är rädd för är att hinna bromsa innan det är för sent. Visst kör man på bakhjulet, men aldrig så långt så man hinner hitta balansen.

            Feg som man är... :(
            att hinna bromsa innan det är försent är snudd på omöjligt... jag hade aldrig fått för mej o bromsa om jag var påväg över. möjligen när jag sitter på röven o har ont så komemr jag tänka på bromsen.

            Comment


              hmmm

              kallar ni de coolt? jag ska lägga ut en video när jag kör på slangen 9 varv runt en rondell varav 4 med benen på sadelen! de e coolt!!

              Comment


                Re: hmmm

                Originally posted by Honda_Racing
                kallar ni de coolt? jag ska lägga ut en video när jag kör på slangen 9 varv runt en rondell varav 4 med benen på sadelen! de e coolt!!
                ja var så god :D





                o vem hade snackat nåt tom coolt?

                Comment


                  hagenblad skrev ascoolt, tror han syftade på en bild på en grusväg bara ;)

                  Comment


                    Originally posted by NikkO
                    hagenblad skrev ascoolt, tror han syftade på en bild på en grusväg bara ;)


                    aaaaaaa..... så kan det ju va

                    Comment


                      Så klart syftade jag på att slanga 1 km på grusväg.
                      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                      Comment


                        Ettan hoppar ur

                        Ciao

                        Har problem med att ettan hoppar ur när jag kommer till eller strax över balanspunkten. Har någon annan haft detta problem, vet ni i så fall vad det kan bero på. Har en DR650se

                        Ha de

                        Comment


                          Jag har tränat sen i julas på att åka bakhjul nu, har blivit riktig bra faktiskt. Vinden och vägen som sätter stopp för hur långt jag kan åka i princip. Men när det börjar gå lite fort (120-130) är det lite läskigt med nerslaget, vobblar till lite väl mycket ibland. Tips för att motverka det? Lite småäckligt..
                          Tidigare åk: Honda XR600 -92, KTM 660 SMC -04

                          Comment


                            Håll hjulet rakt i färdriktningen vid nedslag.
                            läckande packboxar?
                            glappt styrlager?
                            småäckligt kan bli jätteäckligt, blev det för mig....

                            Comment


                              Originally posted by grusmange View Post
                              Håll hjulet rakt i färdriktningen vid nedslag.
                              läckande packboxar?
                              glappt styrlager?
                              småäckligt kan bli jätteäckligt, blev det för mig....
                              Hmm, kan hända att hjulet landat lite snett. Men packboxarna är fräscha, får titta till styrlagret iaf. :)

                              Du fick dig en rejäl vobbeltur eller?
                              Tidigare åk: Honda XR600 -92, KTM 660 SMC -04

                              Comment


                                styret slog mellan styrstopparna!!!
                                avkastad
                                hoj-tomtebloss!!!

                                Comment

                                Working...
                                X