Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    För mig är det tvärtom. :)

    Lättare att slanga med hojjen än den vanliga cykeln.
    Onroad:
    KTM 950 SM -2005

    Offroad/bana:
    Yamaha YZ426F -2001 -SÅLD-
    Honda CR 125 -1993 -SÅLD-
    Kawasaki KX250 -1992 -SÅLD-

    Comment


      en rak jämn väg kan man ju slöanga med cykel hur långt som hällst om man vill i stort sätt :P . mycke trixigare me crossen jue :P kan kanske bero på att der är en cr 125. men det ska allt gå snart det med.

      har han testat nån 12:ocloc (stavning?) med cykeln än då :P det är bra kul å greja med. fan nu saknar jag min cykel :( får införskaffa mig en annan
      tjenare, kör en suzuki rm 125 03 :D

      Comment


        Cykla på bakhjulet är ju hur enkelt som helt, manuala också.

        Med cross däremot är det lite mer massa som rör på sig, och på ett helt annat sätt.

        Själv har jag alltid haft problemet med att jag vill kliva av hojen om jag håller på och slå över och inte trampa lite lätt på bromsen så man får balans igen och kan köra vidare. Men det kommer väll med tiden.

        Bara dra upp den på bakhjulet och lära sig bromsa ner den.
        KTM 525SX 2003

        Comment


          Grrr jag stör mig. Jag övar och övar men inga framsteg. Oftast kommer jag en bit under balansläget och så åker den ner direkt. Kommer jag på balansläget släpper jag av direkt av reflex :(
          Ktm exc 300 -02

          Comment


            jag kan åka ungefär 15 meter med crossen och så långt gatan går och lite till med cykel, kan svänga och göra 12 o´clock. men hur gör man med crossen ? går ju inte...

            Och till han med lillgrabben så lär han att sitta ner, att stå upp är riktigt svårt.

            Comment


              Lyckades slanga i en kilometer igår!!! :)
              Bifogar bild på grusvägen jag slangade på!
              Attached Files
              Onroad:
              KTM 950 SM -2005

              Offroad/bana:
              Yamaha YZ426F -2001 -SÅLD-
              Honda CR 125 -1993 -SÅLD-
              Kawasaki KX250 -1992 -SÅLD-

              Comment


                Ascoolt. Grus är det enda värdiga underlaget.
                Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                Comment


                  sant hagenblad :D sjölv kommer jag inte mycke mer än 15m med crossen heller :(
                  tjenare, kör en suzuki rm 125 03 :D

                  Comment


                    Slanga 2-takt är skitsvårt. 15 meter är typ max för mig med. I alla flal om jag vill ha kallingarna i hyfsat skick.
                    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                    Comment


                      fast 250´n har väll lite jämnare drag än min 125:a :P
                      tjenare, kör en suzuki rm 125 03 :D

                      Comment


                        Alla har alltid sagt att tvåtakt ska vara så svårt att slanga med men när jag testade polarens CR250 tog det bara nåt försök innan man kunde köra växlarna ut. Balansläget är ju samma och på blårykaren kan man ju plocka upp den på högsta växeln även om man skulle råkat droppa den alldeles för långt ner. Jag vill påstå att kan man slanga på balansläget på en hoj kan man göra det med alla (med lite träning i vissa fall, inga dumma kommentarer om Guldvingar mm. nu ). T.ex. upplevde jag min CBR900 fighter som bekvämare att slanga med än XR:en. Tror nog skivbromsen bak på sistnämnda har lite med saken att göra dock.

                        Comment


                          problemet med min 125:a är att den i stort sätt drar iväg som en enbent sengångare på lägre varv, då reser den sakta, sen kommer man upp i varven å "pang" så sitter man i 12:ocloc me brungula blöta kallingar åsså får man hoppa av å stampa i backen så man får tillbaks den på 2 hjul igen :P
                          tjenare, kör en suzuki rm 125 03 :D

                          Comment


                            Originally posted by Björklund
                            Finns 2 sätt.

                            1. Ha hög balanspunkt och växla fort så du inte tappar den. Crossväxla om du måste.
                            2. Växla upp en växel när du håller på att dra upp den, då den fortfarande har kraft och är på väg uppåt. Innan den hinner vända ner skall du ha växlat klart och gett ny gas.

                            aa precis! sen beror svårighets graden på det du skrev helt på vilken båge man har, jag kör en sx450F och den är ju till för att slanga me om jag så uttrycker!

                            Comment


                              Slangning

                              Slanga är det roligaste som finns!
                              *håll frajhjulet högt
                              *växla
                              *håll balansen
                              *ha hög fart
                              *så kör du långt!

                              Comment


                                Re: Slangning

                                Originally posted by Ossian
                                Slanga är det roligaste som finns!
                                *håll frajhjulet högt
                                *växla
                                *håll balansen
                                *Låg fart
                                *så kör du långt!

                                Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
                                www.fastlinephotos.se

                                Comment

                                Working...
                                X