Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nu får jag nog betrakta mitt stegrande som bakhjulsåka...
    Drog upp XR'n igår på tvåan (inne i stan ) och slangade en "längre" bit!
    Hur mycket enklare är XR'n att gasa upp på bakan än min DR
    Nu ska jag bara träna på att kunna åka i konstant fart, helst sakta, samt att träna växlingar men får man till balansen för sakta åka så löser sig nog resten också :cool:
    Jag är inte ung nog att veta allt
    XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
    Det är värsta tricket att låta det va
    (Ohlson har semester production)

Comment

Även jag har nu lärt mig den ädla konsten :cool:
      När man lärde sig rycka upp den på ettan och sen fortsätta alla växlar ut och lägga den i det magiska balasläget på 5:an så satt man ju med ett leende större än hela kina :)
      Attached Files
      Ktm 525 + 660

Comment

hur mycket svårare är det att lära sig att slanga med en 125a? Ni kör väll med 4takt som det går att motorbromsa med? 125an känns så spattig att kontrolera.
        rm 125 -99, pw 50, daihatsu charade, mercedes 306d -76

Comment

Det är ungefär 10 gånger svårare att slanga min CR250 än min LC4. Iofs har crossen exremt låg drevning, men jag tippar på 5 gånger svårare då.
          Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Originally posted by jonathan
            hur mycket svårare är det att lära sig att slanga med en 125a? Ni kör väll med 4takt som det går att motorbromsa med? 125an känns så spattig att kontrolera.
            När jag väl lärde mig tyckte jag det var lika lätt med 2-takt som 4-takt.
            Ktm 525 + 660

Comment

Övning på is e bra som fan!
              Attached Files
              KTM 250SXF

Comment

Jag vill oxså ha så där lite snö............måste nog flytta söder ut snart
                If you’re not living on the edge, you are taking to much space
                Peuegot Ludix|Suzuki GSX 1100 F

Tyvärr utan skogs hoj denna säsong pgs stugbygge

Comment

Bra med abstinens som bubblar upp när man får se såna bilder!!
                  Mattan!!

Comment

Var ute och åkte idag och lärde mig att växla från ettan till tvåan. Hade jämn gas och kom långt. Jag tyckte jag var skitduktig tills jag helt utan förvarning slog runt och for i gatan.

Resultat: Trasig bakstänka och blinkers, repig på dämparen och lite på sidan, stort märke i hjälmen samt förbannat ont i foten (inte bruten för jag kan röra på den).

FAN!

Comment

Innan någon annan säger det , foten på bromsen.... !
                      Slår runt tycker jag man gör allt som oftast, själv har jag trötnat på D.
                      Försöker lära mig balansen med bromsen å gasen ... Det verkar som växlingen e den känsliga biten...
                      Benny | XRV750 -98 |
                      http://www.emit.nu/resultat/08xc/2005/mhtm/198.htm

Comment

Jäkligt snyggt Mattan.

Blir du första inom SOE som touchar bakstänkan i backen utan att vurpa?
                        For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Originally posted by Cybber
                          Innan någon annan säger det , foten på bromsen.... !
                          Slår runt tycker jag man gör allt som oftast, själv har jag trötnat på D.
                          Försöker lära mig balansen med bromsen å gasen ... Det verkar som växlingen e den känsliga biten...
                          Jag kan bara konstatera att även om jag hade haft foten på bromsen hade jag aldrig hunnit bromsa, det gick så jävla fort.
                          Jag har troligtvis en spricka i foten och måste vila den lite. Men jag hoppas att man kommer igen.
                          Attached Files

Comment

Verkar vara farligt för fötterna att slanga på asfal
                            Hoppas foten läker fortfort! (Det är ju 100% snart)
                            Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                            (™Geggamoja)
                            http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Originally posted by Pasi
                              Jäkligt snyggt Mattan.

Blir du första inom SOE som touchar bakstänkan i backen utan att vurpa?
                              Då e vell jag först då =) Som synes på min avatar så är stänkan i backen. Finns även film på det med dålig kvalitet!

Kanske räknas som fusk när man har orginalstänkan på?
                              620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                              Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Originally posted by Linkan
                                Då e vell jag först då =) Som synes på min avatar så är stänkan i backen. Finns även film på det med dålig kvalitet!

Kanske räknas som fusk när man har orginalstänkan på?
                                Häftigt, skicka länk till filmen så får man kolla.

Apropå orginalstänkan, funderade faktiskt lite kring det häromdan, ifall man skulle montera på den för att inte ha så långt ner till backen, he, he, det är väl inte fusk.

EXC levereras med en landvägsgodkänd stänka (bredare och längre så klart) och en endurostänka.
                                For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Working...
                                X