Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangningens sköna konst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Loy
    replied
    Yes, börjar äntligen få lite höjd på uilisarna nu :D

    Fick kolla brevid styret idag :cool

    Leave a comment:


  • loso
    replied
    lyckades med vad jag hitills trott va omöjligt.. slangen på 5:an med min xr 600 -86 me gasen/ryck. gissa om jag sitter med schimpans armar nu

    Leave a comment:


  • _Ekman_
    replied
    Originally posted by Ljunghusen View Post
    Jockmed; Din kopplingskorg kommer du slita ut väldigt fort om du fortsätter koppla upp hojen

    En xr korg håller 1500-2500mil

    hela korgen?? du menar inte lamellerna? eller är jag sådär trött igen nu

    Leave a comment:


  • Loy
    replied
    Fan vad svårt det ska vara :D

    Tycker jag börjar kunna köra rätt bra på tvåan men när det är dags å växla skiter det sig.

    Får upp å öva igen, hehe :)

    Leave a comment:


  • DRS
    replied
    Hade samma problem i början. Tycker att stressar man i växlarna blir det jävligt lätt att komma över balanspunkten. Tar nu själv och kopplar med pekfingret halva kopplingslängden i lugnt tempo. Detta förutsätter att man är rätt högt upp dock för att inte tappa höjd. Förbannat obehagligt i början men nu är det rätt skönt faktiskt:)

    Lycka till och var stadig på gashanden.... DE E NAJS!!!!

    Mvh David

    Leave a comment:


  • rocket
    replied
    Jag kopplar med pekfinger och långfinger, tycker det känns OK.

    Leave a comment:


  • Loy
    replied
    Mjo, men jag vill lära mig med koppling :)

    Leave a comment:


  • coffe87
    replied
    Originally posted by Loy View Post
    Hur gör ni när ni växlar på bakhjulet?

    Har svårt som tusan för det.. Ska man knipa hårt med knäna runt tanken så man avlastar armarna lite eller? Eller ska man dutta till kopplingen med två fingrar bara?
    Man kan ju crossväxla också, alltså växla utan att koppla men jag vet inte om det rekommenderas.

    Tror inte det skall vara någon fara att göra det ibland, om det inte låter illa eller nåt bara.

    Leave a comment:


  • Loy
    replied
    Hur gör ni när ni växlar på bakhjulet?

    Har svårt som tusan för det.. Ska man knipa hårt med knäna runt tanken så man avlastar armarna lite eller? Eller ska man dutta till kopplingen med två fingrar bara?

    Leave a comment:


  • eDw
    replied
    Originally posted by Honda Mattis View Post
    Jo jag behöver några tips angående bakhjulsåkning. Jag har en honda cr 125 och undrar vilekn växel som är bäst/lättast. Jag har kört med 2.an men blir så jävla ryckigt.
    Använder kopplingen för att få upp den på bakhjulet? = ryckigt och synd om kopplingen. Försök utan att använda kopplingen skulle jag säga i så fall.
    Om inte så är det väl bara att gå upp en växel för att få det lite mjukare?

    125:a säger väl de flesta att det ska vara lurigare att köra på bakhjulet med än te.x. 250, med tanke på hur effektkurvan ser ut..

    Leave a comment:


  • Honda Mattis
    replied
    Jo jag behöver några tips angående bakhjulsåkning. Jag har en honda cr 125 och undrar vilekn växel som är bäst/lättast. Jag har kört med 2.an men blir så jävla ryckigt.

    Leave a comment:


  • Westman
    replied
    Originally posted by Alex_xt350 View Post
    jag kan inte titta på filmen:(
    Inte så konstigt kanske då inlägget du länkar till är snart 5 år gammalt...

    Filmen finner du här ftp://jymden.mine.nu:22/ROBwheeli.mpeg på Tranans Offroad sida http://www.jymden.nu/offroad/

    Leave a comment:


  • Alex_xt350
    replied
    Originally posted by Arno View Post
    Kooolt Calle! Här kommer en snygg film
    http://cleany.dnsalias.com/robwheeli.mpg


    jag kan inte titta på filmen:(

    Leave a comment:


  • samsung
    replied
    Originally posted by peter View Post
    Är det så högt upp som balanspunkten sitter? Fyfan.. man fegar för mycket tror jag....
    Är baksärmar dyra? Eller e de bara att gasa?
    förra veckan lekte ja lite väl mkt och det resulterade i att hela bakdelen av ramen böjdes knäcktes / sidokåporna flög åt hell*ete och bakskärmen försvan spårlöst, dock fick jag tag i en rutinerad smed som lagade ramen åt mig iallafall. så de kan bli dyrare än vad man förväntar sig, men det ska allt hålla om du inte kör alldeles för fort på bakan på grusvägar. för där fastnar du verkligen i backen ;D annars är det bara till att gasa

    Leave a comment:


  • lizzard
    replied
    Originally posted by cub View Post
    Off topic, men...hur funkar försäkringar i sådana fall? "Jo jag drog på bakhjulet och slog runt men sånt händer" eller blir det "Jo jag fick väja för en katt som sprang ut i vägen"

    tja.. det är väl som man har sammvete till, teoretiskt sett så ska ju försäkringen betala allt som händer mc/bilen om man har vagnskada.. sedan är det ju upp till bolaget att höja självrisken om dom annser att man har varit oförsiktig.. men en mc får ju ofta gashäng, sladd på grus som ligger kvar på assfalten, katter som springer ut i vägen, mm.
    jag skulle skrapa nummer plåten i asfalten mitt i stan.. gissa om jag blev förvånad när inte bak brommsen tog som den skulle kommer ihåg att jag tänkte: men va fan gör jag nu då?? sedan satte jag ner knäna å kanade på asfalten och tänkte: hoppas att det inte hugger.. sedan högg det, och jag fick redigt med smisk och stryk av moder stad..

    Leave a comment:

Working...
X