Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem i svängar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Problem i svängar

Hej alla glada enduroåkare. Är nybörjare både här och i skogen, jag har fastnat för det här med enduro men jag har väldiga problem med min RMX 250 -98 det är svårt att få bra flyt vid kurvtagning den vill gärna gå rakt fram, fick tips om att höja gaffel-benen ca: 1cm över den övre gaffel-kronan för att minska "språnget" kan det vara något att prova eller vad säger ni, är det någon som har samma problem? Tacksam för svar tips eller ideer, åkte tidigare på en YZ 250 -88 den var kanon i skogen bortsett från att den var för hetsig RMX-en är gudomlig annars.

kan inte direkt komma med tips men kan säga att jag hade extrems svårt med samma sak på min rmx 250-94 visst var min första hoj å så där med men körde väl 1 år med den och lärde mig aldrig riktigt ta kurvor bra utan att sakna ner till snigelfart
    smek it

Comment

Originally posted by Thompa View Post
      Hej alla glada enduroåkare. Är nybörjare både här och i skogen, jag har fastnat för det här med enduro men jag har väldiga problem med min RMX 250 -98 det är svårt att få bra flyt vid kurvtagning den vill gärna gå rakt fram, fick tips om att höja gaffel-benen ca: 1cm över den övre gaffel-kronan för att minska "språnget" kan det vara något att prova eller vad säger ni, är det någon som har samma problem? Tacksam för svar tips eller ideer, åkte tidigare på en YZ 250 -88 den var kanon i skogen bortsett från att den var för hetsig RMX-en är gudomlig annars.
      Slå en koll på denna sidan för lite inspiration: http://www.enduroschool.se/page5.html

Bromsa ner framänden och sen krypa upp långt på tanken och ut med innebenet, brukar funka bra i en del kurvor då får man bättre tryck på framdäcket samtidigt som man får en lite brantare gaffelvinkel och mer lättsvängd hoj!, resten och lite till finns på sidan under "rull-listerna"

//J
      Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
      Gökuret KTM 350 SXF -12
      Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Originally posted by Thompa View Post
        Hej alla glada enduroåkare. Är nybörjare både här och i skogen, jag har fastnat för det här med enduro men jag har väldiga problem med min RMX 250 -98 det är svårt att få bra flyt vid kurvtagning den vill gärna gå rakt fram, fick tips om att höja gaffel-benen ca: 1cm över den övre gaffel-kronan för att minska "språnget"
        1 cm i ett svep låter rätt mycket. Men att höja gaffelbenen är det första jag gör nu mera. Gillar snabbstyrda hojar även om de blir lite mer instabila på raksträckorna. Experimentera!
        Men höj gaffelbenen något, sitt längre fram som redan sagts, och tänk på att höga ytterarmbågar. Se hur det sen känns.
        -- "all u gotta do is hld it wide open on those jumps... i see it on tv everytime..."

Comment

Kolla in denna diskussion!

https://forum.soe.se/showthread.php?t=40062
          Husaberg 450 FE -12
          Triumph Thunderbird -56 (chopprad -71)

Comment

Jepp, Rozzer har rätt, vi håller oss till den tråden, en tråd om samma ämne räcker!

Den här blir stängd i enlighet med forumets regler.
            KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Working...
            X