Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hojen baksmäller och går ojämt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    så va det på min 450 -08 oxå, jag höll på att skruva och flyttade sladden till värmestarten sen glömde jag att sätta tillbaka den på rättplats så den vart spänd och därför va den alltid "i". kolla det.
    Suzuki RMZ 450 - 07
    KTM LC4 640 - 02
    Uppehåll sen 09 till 14 pga skada
    Yamaha YZF 450 -08 SÅLD
    Kawasaki kx 125 -98 SÅLD

    Comment


      #17
      min polare hade samma problem, då varvade vi ur den helt på tomgången ett par sekunder sen så gav det sig. men det berodde på att den eftertände i röret.

      Comment


        #18
        Originally posted by GoldSpeed View Post
        min polare hade samma problem, då varvade vi ur den helt på tomgången ett par sekunder sen så gav det sig. men det berodde på att den eftertände i röret.
        Bra tips.

        \Masonit

        Comment


          #19
          Lyfter en gammal tråd för nöjets skull.

          Tillsammans med blandskruven i flottörhuset.
          Ska det sitta en liten bricka utanför fjädern?

          Ordningen blir som följer när man stoppar in skruven.
          (Sett utifrån) skruv-fjäder bricka.

          Det känns fel att ha en liten bricka längst in.

          Hojen går som ett arsle på tomgång och låga varv.
          Den smäller och sprutar eld.
          Ventilera har jag justerat med klockrena spel.
          Cykeln är en yzf250 -04
          KTM 525SX 2003

          Comment


            #20
            Det ska vara en o-ring där längst ut på skruven.
            Ordningen är alltså skruv, fjäder, bricka sen o-ring. Annars kommer den dra tjuvluft där.

            Comment


              #21
              Där kan jag ha mitt problem :)

              Tack för hjälpen.
              KTM 525SX 2003

              Comment


                #22
                O ringen kan sitta kvar i hålet på sniskan eller nåt det gjorde den på min.

                Comment


                  #23
                  Får riva igen då. Haft isär och kört ultraljudet, dock aldrig skådat någon o-ring.
                  KTM 525SX 2003

                  Comment


                    #24
                    Ny o-ring monterad.

                    Problemet är nu att om jag vrider på mer än ca 1/6 gas så släpper den inte ner varven till tomgång utan ligger kvar.

                    Letat efter tjuvluft.
                    Gasvajer löper fritt.

                    Tar gladeligen emot tips på vad det kan tänkas vara.
                    KTM 525SX 2003

                    Comment

                    Working...
                    X