Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur växlar man nu igen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

det dära med att växla utan att behöva räta på benet beror helt på stövlarna (för vissa musklerna då =P ) jag kör med oxtars ledade och det går hur fint som hellst att växla i flesta vinklarna men kör man med billigare stövlar är det i stort sätt omöjligt att växla utan att röra på hela benet (eller räta på det)

så jag är rätt noga när jag köper stövlar, hatar att inte kunna växla enkelt och snabbt.

så köper ni skitstövlar så räkna inte med att kunna växla bra i tighta lägen
    Har skog i Hallsberg (2mil söder om Örebro), vill ni med och köra nån helg i endurospår så dra ett PM till mig.

Comment

Originally posted by ettkommanoll View Post
      JAAAA!!

Nu har jag varit ute och tynat Husan några timmar. Det känns i kroppen när man kört. Kör bara gata än så länge, Blixås är planerat lite längre fram i tiden bara :) Jag kan säga att jag sitter på tanken (vilket man normalt gör men jag sitter nästan på tanklocket ) vilket gör att foten får plats bra under växelpeten och jag kan med en lättare ansträngning peta i växlar under acceleration :) går bra till jag ska kasta i 4-5-6 nån av dem så blir jag lite för ivrig eller om rotatorerna runt höften säger upp sig för vips så flyger benet åt sidan och när jag tror jag växlat så har jag samma höga varv när jag lättar på kopplingen. Säg att nånstans var 5-10:e växling missar jag, men det blir bättre för varje gång jag kör. Lurar på att flytta upp peten ett hack men det känns ändå bra som det sitter nu så jag funderar på att bara låta det vara tills vidare. Vid stående körning kanske jag får byta men det är långt framåt det. Nästa mål; kicka :) :) :) :) Tack för alla klyftiga svar, mina 4 år gamla Oxtar TCX gnekar lika mycket nu som när jag köpte dem och går nånting av, så är det där stöveln slutar :)
      du verkar vara en en riktig hårding! kämpa på

Comment

Working...
      X