If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Stygnen borta och det läker bra, känns kanonbra i handen
Bara vänta några veckor sen kan jag ta en provtur, men fick starttillstånd om det känns bra till Ränneslätt.
Du har gjort det enda rätta...mina domnings problem är helt borta sedan jag opererade mig, förutom de som uppstår när man värmt upp för dåligt... underarmstockning.
Enda problemet man märker en tid är att man tappar mycket kraft och uthållighet i händerna väldigt snabbt, träna mycket med en mjuk boll eller något annat som är lätt att trycka ihop. Det gjorde inte jag och det kände jag av vid mc körning i nästan ett år.
Jo det känns verkligen kanon, men som du säger känns det redan efter 2 veckor att jag är svagare i högerhanden, på sjukan fick jag tips om att Teknikmagasinet säljer en sån mjuk "stressball" som är bra att använda i början.
Har tid för vänsterhanden den 9 November, sen ska problemen förhoppningsvis vara borta.
Har läst mycket i bla denna tråd eftersom jag upplevt liknande symptom i sommar. Har visserligen alltid haft småstickningar i högerhanden efter några timmars körning men i sommar har det blivit klart sämre med helt känselbortfall i framför allt tumme, pek- och långfinger, också i vänster hand emellanåt.
Var hos läkaren som trodde på karpaltunnelsyndrom så nu har jag tid för undersökning av nervimpulshastighet, eller vad tusan det stod, den 13/10. Vi får se vad som händer innan det här är färdigt.
/Anders
Originally posted by S-näs
Banditmannen är dagens dakarhjälte (iaf i sverige!)
Interessant läsning. Jag hade nog konstaterat/gissat att jag hade någon form av vibrationsskada eller nått, men det kanske alltså går att få ordning på händerna med operation.
Som bonus till mina domnande händer är jag även väldigt köldkännslig, räcker med att jag blir blöt om händerna vid +10 gradig temperatur för att de ska se ut som lik (bifogar smaklös bild). Måste sen jobba som en tok för att få liv i skiten, med varmvatten och envist pumpande. Upplever att det blir mer problem ju tätare jag kör hoj, men det kan vara inbillning.
Någon mer som har dessa problem ?
Klassiskt raynauds fenomen ? Ett tillstånd som utlöser kärlspasm av kyla finns i en primär form som är ofarlig och vanligast och en sekundär form relativt ovanlig.
Vita fingrar hänger inte ihop med vibrations skada
Comment