Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tummen / handen domnar - prickar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by caddielack View Post
    nyopererad!

bra läkare som opererade på st:göran, hon åker hoj hon med och kände igen problemet.

rätt mysigt att bli omhändertagen på det viset av 4 brudar
    Och du kan tom. skriva!

Comment

Jag har/hade också carpaltunnelliknande symtom i hö hand. Men med bättre körteknik (mindre kraft) har jag klart mindre symtom nu.

Det ska mycket till innan jag vill bli knivskuren

Comment

Originally posted by MC Doktorn View Post
        Det ska mycket till innan jag vill bli knivskuren
        Sa han som själv är ortoped doktor...
        Jag är inte ung nog att veta allt
        XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
        Det är värsta tricket att låta det va
        (Ohlson har semester production)

Comment

Originally posted by per-anders View Post
          Sa han som själv är ortoped doktor...
          Den gyllene regeln att oskuret är bäst gäller, men visst skulle jag har nattliga besvär och stor påverkan av funktionen skulle jag underkasta mig.

Comment

Stygnen borta och det läker bra, känns kanonbra i handen

Bara vänta några veckor sen kan jag ta en provtur, men fick starttillstånd om det känns bra till Ränneslätt.

Comment

Originally posted by caddielack View Post
              Stygnen borta och det läker bra, känns kanonbra i handen

Bara vänta några veckor sen kan jag ta en provtur, men fick starttillstånd om det känns bra till Ränneslätt.
              Du har gjort det enda rätta...mina domnings problem är helt borta sedan jag opererade mig, förutom de som uppstår när man värmt upp för dåligt... underarmstockning.
              Enda problemet man märker en tid är att man tappar mycket kraft och uthållighet i händerna väldigt snabbt, träna mycket med en mjuk boll eller något annat som är lätt att trycka ihop. Det gjorde inte jag och det kände jag av vid mc körning i nästan ett år.

Lycka till!
              Rodde
              rodrickblomdahl@gmail.com || 070 270 35 65 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Jo det känns verkligen kanon, men som du säger känns det redan efter 2 veckor att jag är svagare i högerhanden, på sjukan fick jag tips om att Teknikmagasinet säljer en sån mjuk "stressball" som är bra att använda i början.
                Har tid för vänsterhanden den 9 November, sen ska problemen förhoppningsvis vara borta.

Comment

Har läst mycket i bla denna tråd eftersom jag upplevt liknande symptom i sommar. Har visserligen alltid haft småstickningar i högerhanden efter några timmars körning men i sommar har det blivit klart sämre med helt känselbortfall i framför allt tumme, pek- och långfinger, också i vänster hand emellanåt.

Var hos läkaren som trodde på karpaltunnelsyndrom så nu har jag tid för undersökning av nervimpulshastighet, eller vad tusan det stod, den 13/10. Vi får se vad som händer innan det här är färdigt.

/Anders
                  Originally posted by S-näs
                  Banditmannen är dagens dakarhjälte (iaf i sverige!)
                  Jag ser gruset! Jonathan, jag ser gruset!!!

Comment

Provåkte i söndags, funkar kalasbra inte en tillstymmelse till domning i höger hand.

När vänstern är gjord vete fasen vad jag ska skylla på då det går sakta

Comment

Ovan med 2-takt...

Comment

Originally posted by Pelle View Post
                        Ovan med 2-takt...
                        Tack, den kan jag använda några månader.

Comment

Då har man varit iväg och blivit torterad med strömstötar idag. De höll på ganska länge, tycker jag, men de kanske tyckte det var kul...

De kunde/fick dock inte lämna några besked eftersom resultaten skulle ner till Umeå för analys. 2-3v väntan innan jag vet vad det blir för dom.

Comment

Väntan

I morgon ska jag bli opererad. Hoppas att man blir bra med domningarna efteråt.

Comment

Originally posted by Tierparn View Post
                              I morgon ska jag bli opererad. Hoppas att man blir bra med domningarna efteråt.
                              Hur gick operationen? Mycket ont efteråt? Vilken rehab får du köra? Vad säger de om hojkörning? Hur länge måste du vänta?

Står själv på väntelista för operation men har skjutit på det till efter sommaren pga en jäkla massa kul som skulle gå i putten annars...

Comment

Originally posted by EE View Post
                                Interessant läsning. Jag hade nog konstaterat/gissat att jag hade någon form av vibrationsskada eller nått, men det kanske alltså går att få ordning på händerna med operation.
                                Som bonus till mina domnande händer är jag även väldigt köldkännslig, räcker med att jag blir blöt om händerna vid +10 gradig temperatur för att de ska se ut som lik (bifogar smaklös bild). Måste sen jobba som en tok för att få liv i skiten, med varmvatten och envist pumpande. Upplever att det blir mer problem ju tätare jag kör hoj, men det kan vara inbillning.
                                Någon mer som har dessa problem ?
                                Klassiskt raynauds fenomen ? Ett tillstånd som utlöser kärlspasm av kyla finns i en primär form som är ofarlig och vanligast och en sekundär form relativt ovanlig.
                                Vita fingrar hänger inte ihop med vibrations skada

Comment

Working...
                                X