Announcement

Collapse
No announcement yet.

obalans när jag hoppar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

obalans när jag hoppar

hejsan. jag undrar vad jag gör för fel när jag hoppar oftas i stora hopp så får jag bakåt vikt. Ngn som har något bra tips vad man kan göra ? mvh jonatan

Det är ju svårt och veta vad det exakt kan vara för fel. men jag tror att släpper av för tidigt innan hoppet gasa fullt ut på hela kicken. sen kan du ju använda bakbromsen i luften för att få kontroll.

Comment

Originally posted by lagerbaack View Post
      hejsan. jag undrar vad jag gör för fel när jag hoppar oftas i stora hopp så får jag bakåt vikt. Ngn som har något bra tips vad man kan göra ? mvh jonatan

slå av lite grann på gasen precis i uthoppet kanske

eller luta dej lite framåt för o få fram vikten lite

Comment

jag var på crossläger under påsk och fick veta att dom vanligaste felet man gör är att släppa gasen för tidigt!
        man skulle gasa till att man kände att framhjulet började lätta i hoppet och då skulle man slå av på gasen!

Comment

Släpper man gasen för tidigt vill man ju över styret, jag tror ts problem är att han får för dålig fart med sig från rakan och försöker accelerera upp i hoppet, det brukar iaf vara så gör mina 'boners'.

Så tipset får väl bli att accelerera klart på rakan och hålla jämndrag upp i hoppet, utan att veta några andra omständigheter.
          Titanförstärkt gashandled sedan 15/5 07
          http://www.rawmetalmedia.com - crossbilder och annat i Västerås med omnejd

Comment

Tryck ifrån som på trampolinen, så flyger du rätt i luften.
            Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Working...
            X