Announcement

Collapse
No announcement yet.

Armpump - Era huskurer! (knipa tanken?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Viktigaste är ju att slappna av på hojen kan man redan det kan man testa det här. Häng i fingertopparna först häng så länge du kan i 8 fingrar, maxxa fem gånger med 1min vila imellan 3 dar i veckan.
    Sen när man blir starkare är det bara ta bort fingrar från stången, så man häger i 6 sen 4 och tillslut två fingrar. Så här tränar gymnaster underarmar och funkar garanterat. Tycker man det är tråkigt att bara hänga kan man göra pull ups hängandes i fingertopparna också.
    2takt!

    Comment


      #92
      Originally posted by Kojen View Post

      Började med händerna mot taket. Spänner handen och sträcker ut max. stannar en 1. Knyter snabbt handen och spänner. Stannar 1s. Repetera.
      i början kunde man göra max 40-50. Vila nånon minut. Repetera.
      Kan du beskriva det där lite mer utförligt. Läst det flera ggr, men fattar inte riktigt hur du menar. Känns som att det fattas ord typ...

      Låter intressant iaf.

      Comment


        #93
        Kass o skriva med telefon men editerade mitt gamla inlägg...
        Kanske t o m blev läsbart...

        Comment


          #94
          har testat kört med kreatin ett pass för att jämföra utan. och det ger ganska stor skillnad när man kommer till sin lägsta nivå.
          Man kan säga med kreatin så höjs tröskeln. man blir aldrig så trött att man kan tappa kontrollen av hojen och skada sig.

          Även xtend bcaa hjälper mot mjölksyra!

          Comment


            #95
            Originally posted by Kja259 View Post
            har testat kört med kreatin ett pass för att jämföra utan. och det ger ganska stor skillnad när man kommer till sin lägsta nivå.
            Man kan säga med kreatin så höjs tröskeln. man blir aldrig så trött att man kan tappa kontrollen av hojen och skada sig.

            Även xtend bcaa hjälper mot mjölksyra!
            Tror inte du ska du ska använda något som ökar pumpen så xtend går bort.

            Du är medveten att kreatin inte är av och på kreatin behöver laddas upp innan det ger full effekt. Därför du har uppladdningsvecka.
            Last edited by MADx; 12-20-2013, 04:52 PM.

            Comment


              #96
              Originally posted by MADx View Post
              Tror inte du ska du ska använda något som ökar pumpen så xtend går bort.

              Du är medveten att kreatin inte är av och på kreatin behöver laddas upp innan det ger full effekt. Därför du har uppladdningsvecka.
              xtend ökar inte pump i musklerna. den har inget arginin i sig. därimot har den ämnen som hjälper mot mjölksyra. possasium(stavning?!)
              det finns kreatin som är snabbverkande. kre-alkalyn heter det.

              Comment


                #97
                Själv kör jag med tigerbalsam på insida handled å det gör att jag får bättre cirkulation i händerna å orkar köra längre i bra tempo.

                Nån annan kanske redan tipsat om det. Men upprepning är lärans moder ;)

                Comment


                  #98
                  Originally posted by Kja259 View Post
                  har testat kört med kreatin ett pass för att jämföra utan. och det ger ganska stor skillnad när man kommer till sin lägsta nivå.
                  Man kan säga med kreatin så höjs tröskeln. man blir aldrig så trött att man kan tappa kontrollen av hojen och skada sig.

                  Även xtend bcaa hjälper mot mjölksyra!
                  Kreatin är positivt till korta rep, vi som kör hoj vill ha en högre uthållighet och minska risken för mjölksyra och kramp. Kreatin har troligen bra effekt på kort sikt men inte under längre tid då vi binder mer vätska.

                  **När kreatin tas upp av kroppen så kommer man samtidigt att binda på sig en del vätska, motsvarande ungefär 0,5-2 kg. Det finns en studie som tittar på var denna vätska binds upp och följer kroppens normala distribution av vatten, dvs 2/3 i musklerna och resten utanför musklerna (mer info http://www.kolozzeum.com/forum/showp...5&postcount=67 ). Man behöver inte dricka extra mycket vatten när man tar kreatin då kroppen kan reglera vätskenivåerna hur bra som helst på egen hand. När man slutar tar kreatin så kommer den extra vätskan att försvinna allt eftersom kreatinnivåerna sjunker igen.**
                  chasp.se

                  Comment


                    #99
                    Originally posted by Kja259 View Post
                    xtend ökar inte pump i musklerna. den har inget arginin i sig. därimot har den ämnen som hjälper mot mjölksyra. possasium(stavning?!)
                    det finns kreatin som är snabbverkande. kre-alkalyn heter det.
                    Suck dom gör reklam för "bättre pump"

                    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/xtend

                    Snabbverkande kreatin vill du inte ta när du kör cross.
                    Last edited by MADx; 01-31-2014, 06:53 PM.

                    Comment


                      .....
                      Last edited by Trailrider; 09-08-2014, 07:09 PM.

                      Comment


                        Originally posted by Knäskruv View Post
                        KRAMPEN BORTA!

                        Har haft otroliga problem med kramp i armarna. Men idag kunde jag köra hur länge som helst i fullt tempo. Har använt en gyroboll i 2 veckor så mitt tips till er med kramp köp en gyroboll!
                        Vet inte om du gick efter mitt tips om gyroboll men bra att du köpte en och att det löste sig för dig. För mig har det inte varit problem en endaste gång sedan jag köpte gyroboll och började använda den.

                        Comment


                          Vill säga att min kramp kom tillbaks igen... Började att ta magnesium tillskott. Och det verkar fungera!

                          Comment


                            Originally posted by Knäskruv View Post
                            Vill säga att min kramp kom tillbaks igen... Började att ta magnesium tillskott. Och det verkar fungera!
                            Inte gyrobollens fel. :)

                            När kalcium ackumuleras i cellerna på grund av otillräckligt med magnesium uppstår kramper så du gör rätt som tar magnesiumtillskott. Fortsätt träna med gyrobollen och fortsätt äta magnesiumtillskott om du inte får i dig tillräckligt via kosten så kommer du inte ha några problem.

                            Comment


                              Originally posted by iNK View Post
                              Inte gyrobollens fel. :)

                              När kalcium ackumuleras i cellerna på grund av otillräckligt med magnesium uppstår kramper så du gör rätt som tar magnesiumtillskott. Fortsätt träna med gyrobollen och fortsätt äta magnesiumtillskott om du inte får i dig tillräckligt via kosten så kommer du inte ha några problem.
                              Dricker över en liter mjölk om dagen så tror det kan vara en faktor! :P Men vill säga till alla att gyrobollarna är riktigt bra för greppstyrka.

                              Comment


                                Originally posted by Knäskruv View Post
                                Dricker över en liter mjölk om dagen så tror det kan vara en faktor! :P Men vill säga till alla att gyrobollarna är riktigt bra för greppstyrka.
                                Ett högt intag av kalcium minskar magnesiumupptaget. Ett intag av 1-3:1 Ca:Mg är att rekommendera.

                                Comment

                                Working...
                                X